Ensinnä semmoinen että olen huomannut tässä pikkupakkasilla auton lohkolämmityksen jälkeen käynnistyessä että öljyvalo välähtää (siis pikku hetki sen jälkeen välähtää kun on startannut). Onkohan oiretta jostain vakavemmasta - koskaan muulloin ei välähtele...
Sitten tämmösiä yksinkertaisuuksia: itse kun en ole paljon huoltojuttuja tehnyt...
Virranjakajan kannen ja pyöriän vaihdossa ei vissiin ole mitään ihmeellistä - lähtevät irti ilman mitään erityistä? Pitääkö yläkuolokohtaan asetella, vai onko se ihan sama - kunhan tulee kansi ja pyöriä just oikeeseen asentoon?
Kun noista sytytystulppien kierteistä varotellaan, niin kuinka herkästi ne tulpat voi oikeesti kiertää vääriin jengoihin - toiset ehdottaa jotain kumiletkun pätkää vaikka apuna. Entä pitäiskö kirratessa käyttää jotain momenttiavainta, vai riittääkö vain joku käsituntuma?
Mites tommosista 10v+ vanhoista koslista on ilmeisesti noita puolia mennyt aika usein - itelläkin näyttää kuoressa joku halkeama olevan - ehkä kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin sekin ennenkuin käämit uuvahtavat?
Sytkähuoltoa, öp
Valvoja: ffp jäsenet
Virranjakajan kannen ja pyöriän vaihdossa ei vissiin ole mitään ihmeellistä - lähtevät irti ilman mitään erityistä? Pitääkö yläkuolokohtaan asetella, vai onko se ihan sama - kunhan tulee kansi ja pyöriä just oikeeseen asentoon?
Ei tarvita työkaluja, ruuvaria voi käyttää apuna kantta irrottaessa. Väärinpäin niitä ei saa paikoilleen, ihan sama missä asennossa kone on. Kannessa on lovi reunassa ja pyörijän akseli ei ole pyöreä :)
Kunhan vaan katsoo, että johdot tulevat samaan järjestykseen, kannattaa irrottaa ja kiinnittää ne yksi kerrallaan.
Kyllä sen huomaa, jos tulppa lähtee väärälle kierteelle. Sormin, kumiletkulla tai pitkällä tulppa-avaimella alkuun niin tuntee kyllä miten se sinne lähtee menemään. Kiristys kohtuudella, ei liikaa voimaa. Tulpparasiassa on yleensä joku kiristysohje. Ai niin, johdota ei sitten kiskota irti tulpanjohdosta vaan siitä hattuosasta ettei johdot kärsi.Kun noista sytytystulppien kierteistä varotellaan, niin kuinka herkästi ne tulpat voi oikeesti kiertää vääriin jengoihin - toiset ehdottaa jotain kumiletkun pätkää vaikka apuna. Entä pitäiskö kirratessa käyttää jotain momenttiavainta, vai riittääkö vain joku käsituntuma?
Jos siinä on selkeää vikaa, niin vaihda. Ei niitä kumminkaan niin usein ilman syytä hajoa, että moista kannattaa pelätä.Mites tommosista 10v+ vanhoista koslista on ilmeisesti noita puolia mennyt aika usein - itelläkin näyttää kuoressa joku halkeama olevan - ehkä kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin sekin ennenkuin käämit uuvahtavat?
Kiitos vastauksista.
Jos joskus epäilyä ettei tulis kipinää niin tän ikäsissä voi varmaan huoletta tarkastaa irtotulpalla sen: irtotulppa tulpanjohtoon ja tulppa koneen runkoon ja kattoo mitä startatessa tapahtuu... sitä meinasin vaan että eikai kovin herkästi saa mitään vauriottavia jännitepiikkejä ohjausboxiin tms...
Jos joskus epäilyä ettei tulis kipinää niin tän ikäsissä voi varmaan huoletta tarkastaa irtotulpalla sen: irtotulppa tulpanjohtoon ja tulppa koneen runkoon ja kattoo mitä startatessa tapahtuu... sitä meinasin vaan että eikai kovin herkästi saa mitään vauriottavia jännitepiikkejä ohjausboxiin tms...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa