r32...
Valvoja: ffp jäsenet
r32...
är kolmekakkosta ois vähä ruvennu mieli tekemään... elikkä jos germaaniasta tollasen tois... mitenkä tollaseen on osien saatavuus...? kalliita varmasti ovat... ja tuo kulutuspuoli kanssa hieman kiinnostaisi....? entä onko erityisiä tyyppivikoja?
Tuolla jotain-> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=67072
Golf IV R32
wellu kirjoitti:är kolmekakkosta ois vähä ruvennu mieli tekemään... elikkä jos germaaniasta tollasen tois... mitenkä tollaseen on osien saatavuus...? kalliita varmasti ovat... ja tuo kulutuspuoli kanssa hieman kiinnostaisi....? entä onko erityisiä tyyppivikoja?
Osat saa ihan normaalisti VW-liikkeen varaosatiskiltä. Joillakin R32 spesiaaliosilla hieman spesiaalihintaa.. Ei kannata kaikkea Suomesta ostaa kun joitain saa puoleen hintaan Saksasta.. Esim. R32 omat peililasit (pikkupeilit molemmilla puolilla) 57 € / kpl, Saksassa taisi olla noin 20 €.
Eli mikäli nimenomaan IV:koppaisesta puhutaan, niin..
Tuolta löytyy 12 sivun edestä vikaa jos Saksa taipuu: http://www.r32-club.de/forumdisplay.php?f=38
Tyyppivikoja on muutamia, esimerkiksi:
etupyörien laakerit (rikki jopa alle 30 tkm ajetuissa), istuinlämmityksen säätimet (toimii vain 5. lämmitysaste), vesipumpun rakennevika (vikisee tyhjäkäynnillä), tuulettimien 2- vaiheen puhallus ei toimi, sivupeilien lämmitys ei futaa (peilien vastukset kaputt - jäävät usein päälle, katkaisin keskellä = lämmitys päällä), kytkimen painelaakerin sivuääni, ovien naksahtelut (2-oviset erityisesti), erilaiset sivuäänet sisällä (VAG ominaisuus?), König sporttinahkapenkit nahan nopea kuluminen/epämuodostuminen istuinosasta, nahkaratin nopea kuluminen, kuljettajan penkin kitinä (Easy-entry mekanismi), hansikaslokeron liian nopea avautuminen (jarru rikki), kattoantenni irti. Näistä kaikki oli Saksassa takuuseen meneviä ja osassa VW tulee edelleen kulanssilla vastaan myös takuuajan jälkeen
muita sekalaisia, ei kuitenkaan tyyppivikoiksi luonnehdittavia esimerkiksi:
erilaiset merkkivalot herjaa (moottorinohjaus, ABS-valo j.n.e.), sytytyspuolaviat, parkkivalon usein palaminen, pakoputkiston ohivirtausläpän ja alipainejärjestelmän ongelmat (esim. läppä juuttunu kiinni - auto aina hiljainen tai vice versa), takajarrujen ääntely peruuttaessa, moottorin sivuäänet esim. ohjausketjusta, moottorin tärinä, kannentiiviste öljyvuoto, moottorin tehonpuute tietyillä kierroksilla,
Itsellä on toistaiseksi ollut noi etupyörien laakerit (vaihdettiin), vesipumpun vikinä tyhjäkäynnillä lämpimänä (pitänee vaihtaa lähiaikoina), oikean oven naksahtelu (sarana/rajoitin rasvataan, pitäisi auttaa), sivupeilien lämmitys (uudet lasit tilalle), pakoputkiston läpän juuttuminen (kiinni - auto aina hiljaisessa 'moodissa'), nahkapenkkien istuinosan nahan lievä epämuodostuminen.
Kulutus on ollut noin 25 km/h keskinopeudella nyt tasan 14 L /100 km. Viimeiset noin 2500 km pysynyt tuolla tasolla (90 % ajelusta matelua ruuhkissa kaupungissa, mihin myös keskinopeus ajomäärällä näyttää). Maantiellä 80 vauhdissa vie noin 8,5 L. 100 vauhdissa puoli litraa päälle.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
joo mut muistakaahan että vaikka tuo vikalista on pitkä, ei se tarkoita että jokaisessa autossa nuo kaikki viat olisi. löytyy sitä vikaa vaikka yksnelosestakin tai muista merkeistäkin. voihan sitä käydä niinkin että mitään noista vioista ei esiinny vielä vuoteen pariin jos koskaan mikäli tollasen hankkii. Osat kuluu, vaihdetaan kun tarvista tulee.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa