Jetsoni nykii pitkällä matkalla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

Jetsoni nykii pitkällä matkalla

ViestiKirjoittaja |jake|| » 8.12.2006 15:16

eli ajoin noin 60km nii alko jotenki nykimää että huomasi sen ku istu autossa ja sitte ku pääsin liikenneympyrään ajoin vähä matkaa vapaalla nii öljypainemittari valo sytty hetkeksi ja ohjaus meni jäykäksi ja kytkin, sen jälkee tarkastin onko öljyä oli, asiani tehtyä jetta seisoi kaupanpihassa vähä aikaa niin se taas pelitti 50km hyvin kun alko taas nykiminen ja kaasupolkimetsa ei juurikaan tapahtunut mitään,parkissa kokeilin että paljoko ottaa kieroksia nii 3tonnia siinä vähä aikaa tyhjäkäyntiä kävi. matka kotia kohti toimi hyvin toimi taas normaalist. mikä ihme voi olla vialla

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 8.12.2006 15:35

Bensansuodatin tukossa? kone käy huonosti pienillä kierroksilla -> tehostettu ohjaushiipuu + ölppävalo ilmoittelee olemassa olostaan.
Samaan viittaa tuo ettei ota kierroksia.

Tietty toinen mahdollisuus on että kaasari jäätää jos kerta paikallaan ollessa rupeaa paremmin toimimaan (moottorinlämmöstä sulaa, ajossa taas viima jäädyttää tehokkaasti).

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 8.12.2006 18:58

bensasuodattimella ajettu vasta 300 km ja puhas oli ja miten voi kaasari jäätää +2 asteessa?? voisko virrajakaja olla menossa sököksi? kun välillä tulee mustaa savua ja tyhjäkäynti röplöttää.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.12.2006 20:50

miten voi kaasari jäätää +2 asteessa??
Siten, että kaasarissa haihtuva bensa imee lämpöä ympäriltään. Kokemusta on jäätymisestä myös +5 asteen lämpötiloissa, kannattaa tarkistaa että se kone saa lämmintä ilmaa pakosarjalta.

Edit: Se, että hetken seisottaminen korjaa ongelman viittaisi juuri tuohon. Jäät ehtivät sulaa seisoessa kun kone on lämmin.
Viimeksi muokannut SS, 8.12.2006 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 8.12.2006 22:40

Olisko seokset pielessä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.12.2006 22:51

Itse ongelmaan en puutu, mutta omat kokemukset kaasarin jäätämisestä sellaset et multa oli jetasta aikanaan kokonaan se lämpimän ilman imujuttu otettu pois. Muutama aste kun oli pakkasta niin kun lähti kylmällä koneella heti liikkeelle niin muutaman sata metriä pääs ennenkun kone sammu. Sit hetken päästä starttas ja taas pelas hetken aikaa. sitten kun kone oli normaalilämpöinen niin ei ollut mitään ongelmia vaikka oli enempikin pakkasta.

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 8.12.2006 23:51

nyt välähti mieleen että jos kaasari saa liikaa kylmää ilmaa nii se kaasarin kurkku menee kuuraan eli mulla on vapaailmasuodati paikoilaan kokeila vaihtaa se tavalliseen jospa meno paranisi, meillä mönkiä tekee samaa ongelmaa ku mun auto =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa