Eli ongelma on se että ykkönen ja kakkonen löytyy pakkilukon kohdalta, ei riitä kepin juuressa säätövara.
Onkohan mitään säätöohjetta noille vaihdevistoille? ei ainkaan söörtsillä löytyny tai sitten en vaan osaa.
Olisko kellään kuvaa caddy/golf1 vivustoista kuvaa niin näkis onko se taipunu jotenkin pahemmin kun oli tuo auto ajettu kiveen kun ostin.
Caddy vaihdevivusto ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Spoorit on kulunut ja akseli on pyörähtänyt.
Kun menet auton alle ja katsot kepiltä tulevaa akselia niin näät mihin suuntaan sitä pitää kääntää että liikevara riittää.
Itse tein niin että laitoin lukkopihdit akseliin kohtisuoraan alaspäin kiinni ja löysäsin kirityspulttia ja käänsin akselia hiukkasen ja kirin pultin.
Pultti on siihä vipuhässäkässä joka on ohjausvaihteessa kiinni. Kun kurkkaat sinne niin näet kyllä.
Kun menet auton alle ja katsot kepiltä tulevaa akselia niin näät mihin suuntaan sitä pitää kääntää että liikevara riittää.
Itse tein niin että laitoin lukkopihdit akseliin kohtisuoraan alaspäin kiinni ja löysäsin kirityspulttia ja käänsin akselia hiukkasen ja kirin pultin.
Pultti on siihä vipuhässäkässä joka on ohjausvaihteessa kiinni. Kun kurkkaat sinne niin näet kyllä.
-
- -
Tossa mun jettassa oli sama ongelma. Se "vipu" joka muuttaa kepin poikittaisliikkeen laatikolle pitkittäisliikkeeksi, oli kulunu väljäks, eli sielä oli klappia niin paljon, ettei kepin poikittaisliike riittäny (säätövara tapissa!).
Ongelman ratkasin silviissiin, että se tanko joka liikkuu poikittaissuunnassa, ku keppiä liikuttaa pokittaissuunnassa, pidennettiin suoristamalla sitä vinkkeliä mikä siinä toisessa päässä on. Nyt menee ykkönen pesään ihan normaalisti!
Toivottavasti ymmärsit ton sepustuksen!! =) Voin tarvittaessa laittaa s-postilla kuvia noista "vivuista".
Ongelman ratkasin silviissiin, että se tanko joka liikkuu poikittaissuunnassa, ku keppiä liikuttaa pokittaissuunnassa, pidennettiin suoristamalla sitä vinkkeliä mikä siinä toisessa päässä on. Nyt menee ykkönen pesään ihan normaalisti!
Toivottavasti ymmärsit ton sepustuksen!! =) Voin tarvittaessa laittaa s-postilla kuvia noista "vivuista".
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”