Paljon ajettu 1.9 TDI, kannattaako ostaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

Paljon ajettu 1.9 TDI, kannattaako ostaa?

ViestiKirjoittaja tepi » 25.10.2006 20:26

Diisseliin pitäisi siirtyä ja tarjolla olisi Passat -01, koneena 74 kw pd. Autolla ajettu 270 tkm. Mitä tuollaisessa on lähitulevaisuudessa pahimmillaan edessä? MAF vaihdettu juuri ja muuten merkkihuollettu siisti peli. Missäs lukemissa tulee isompi huolto, onko se juuri tuo 270 tkm? Aikaisemmin en dieseliä ole omistanut, joten kaikki neuvot on avuksi.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.10.2006 21:38

Itse lähtisin tuollaisen koeajolle tänä päivänä VAG-COMin kanssa. Ensin vikakoodit ja sitten perusmittaukset, eli MAF ja ahtopaine ainakin.
Tuo on sen verran uudempi ettei siinä varmaan perus Passatin tai A4:n ongelmia kummempaa.
Itse ostin viime helmikuussa profiilin Passatin jolla oli aika tasan 300tkm veivattu.
Jos jätetään luvuista ne muut lukemattomat kulutusosat joita olen vaihtanut, niin konehuoneen puolelle ei ole vaihdettu kuin revenneitä coolerin putkia, termari ja laippa lohkon kylkeen (liittyy jäähdytysjärjestelmään, vuosi siis).
Moniurahihna kiristin on pitänyt ääntä jo jonkin aikaa ja N75 temppuillut viimeisen viikon aikana pariin otteeseen. Eli nuo on nyt vaihtolistalla.
Kyllä minä tuollaisen siis uskaltaisin hyvin ostaa jos kaikki on kunnossa.
Pitkän koeajolenkin kyllä vetäisin ja antaisin jonkun vastaavilla ajelleen kokeilla miltä moottori tuntuu ja kuulostaa.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 25.10.2006 21:58

No itellä ollu nyt tuommonen passatti 240-250tkm elikkä 10tkm ajanu niin moottorinlämpötila-anturi, maffi ja syyläri on pitäny vaihtaa. vissiin tyyppivika että nuo muovipäätyset syylärit alkaa ajanmyötä vuotamaan sieltä päädyn ja kennonvälistä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.10.2006 8:13

Itse moottori kyllä vielä kestää,kestää ja kestää....ex jetassa 680 000 km ja vielä oli nipussa.tietysti onhan niitä maanantai yksilöitä näissäkin.

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 26.10.2006 8:25

No helepostihan tuon tohtii ostaa. Kyllähän se pikkutarkkailulla selviää onko se kunnossa vai ei.
Tuohan on melkee yhtä varma kuin auringon nousu ;)

Ei muuta ku kättä päälle ja pirssi itelle !

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.10.2006 9:23

Nii joo, noista huolloista. Jakohihna ym. vaihdetaan 90tkm:n välein, joten jos peruskoulumatematiikan mukaan on kaikki tehty aikaisemmissa huolloissa kuten pitää, niin hihna vaihto on nyt, jollei jo ole vaihdettu.
Jakohihnan vaihdossa vaihdettavat osat:
- itse hihna
- kiristin
- vesipumppu
- kuningaspulttikin vissiin irroitetaan??? jos näin, niin pidettävä huolta että tilalle tulee uusi ja että se kanssa kiristetään!

Myös moniurahihna kannattaa tuon verran ajetussa vaihtaa jo, ellei ole koskaan vaihdettu. Myös moniurahihnan kiristin kannattaa tsekata ja mahdollisesti vaihtaa.
Ja ilmastointihan tuossa taitaa myös olla, sen hihna vaihtoon myös.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 26.10.2006 11:31

Ei taida noissa kuningaspulttiin olla tarvetta koskea hihnanvaihdossa... on niitä vanhempien koneiden (1z, AAZ) ongelmia.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 26.10.2006 11:51

Missäs koneissa kiilahihna pyörittää vesipumppua? Ainakin ilmastointikompuralla varustetussa AHU:ssa. Muita?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.10.2006 12:00

Ja ilmastoimaton AHU ;) Eikö niitä kuitenkin ole aika paljon, kaikki 1.9TDI:t?
Ei todellakaan ole tietoa, vain arvailuja...

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 26.10.2006 12:10

No ainakin GIV '00 ALH:ssa (1.9TDI tuokin) pyörii nokkaremmillä vesipumppu.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 26.10.2006 12:32

AFN on kans yks, jossa vesipumppu pyörii kiilahihnalla.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 26.10.2006 13:27

Miten mulla ois semmonen kuva, et AFN'ssä vesipumppu ois jakanu hihnansa mm. laturin kanssa.. En muista varmaksi sanoa. Voin tsekata, kun pääsen kotiin.

Ja asiaan. Korin jne luulis olevan noin tuoreessa ok kunnossa. Noilla kilimotreillä alkaa löytyä autosta kuin autosta kuluneita osia. Kuningas kysymys kuuluukin, kuinka kallista osaa joutuu vaihtamaan. Mitähän kaikkea sille on jo tehty?
Toi lienee pumppusuutinkone. Jos olen oikein ymmärtänyt, niitä suuttimia saa vaihdella aika ajoin..

Sitä paitsi, näissä vehkeissä paljon ajettu taitaa olla >350 tkm.. ;)

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 26.10.2006 13:49

Toki peräkontti kannattaa kattoa kupliiko kuin pahasti varsinki sieltä rekisterikilve valojen ympäriltä. Itekki vasta vahatessa huomasin että ruoste täpliä kontissa. AVB mahtaa olla moottori tyyppi kyseisessä autossa ni jakoremmi pyörittää vesipumppua.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.10.2006 17:14

Miten mulla ois semmonen kuva, et AFN'ssä vesipumppu ois jakanu hihnansa mm. laturin kanssa

Näin juuri, sitähän me tässä just että moniurahihna sitä pyörittää ;)
Eli moniurahihna pyörittää vesipumppua, laturia, ohjaustehostinta ja viskoa.
Siksi minä tässä tarjoilen vesipumpun vaihtoa jakohihna vaihdon yhteydessä, että siinä se on helppo tehdä kun keula on huoltoasennossa ja kaikki hihnat kuitenkin pois tieltä.
Vesipumppu on niin pieni investointi siihen nähden mitä vahinkoa sen laukeaminen sitten saattaa aiheuttaa.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 26.10.2006 19:00

Kone on micon mainitsema AVB, lastua kyllä kaipaa. Koriltaan auto hyvässä kunnosssa, yksi omistaja ja edustajana ajanut pitempää matkaa. Man. ilmastointi ja cruise löytyy, sisältä muutenkin erittäin siisti. Isompaa huoltoa ei ole tehty, ent. omistaja kertoi sen maksavan lähemmäs tonnin, kallista?, Laakkosella ilmeisesti on. Alustaa joutuis päivittämään heti, tuntuu kuin sohvalla ajaisi, samoiten vannetta ja.....siitähän se mopo taas karkaisi käsistä :). Kiitos jo monista vastauksista, homma alkaa valkenemaan pikkuhiljaa. Postatkaa toki lisää kokemuksia ja faktaa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.10.2006 19:36

Ei kait se homma nyt ihan tonnia maksais... Jos sellaisia hintoja mulle tarjottais, niin veisin jollekin hyväksi todenneeni pajalle.
Tuo on totta että 3BG kori tuntuu erityisen lötköltä kun ne on muutenkin mukavuuspainoitteisia. 3BG:n jousitusta vielä löysättiin verrattuna vanhempaan 3B malliin.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 26.10.2006 22:06

juu viikon kehtasin itekki vakio alustalla ajella. kyllä kait tuo ihan hyvin kulkee nyt kun on kunnossa mutta voihan se olla, että kohta alkaa lisää kaipaamaan niinku aina.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 27.10.2006 19:53

Ei mitn paskattia! Osta multa Ocu pois. Se on vielä sisäänajossa, 230tkm.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 28.10.2006 0:22

Oma Passattinikin tuntuu hieman "lötköltä", pistin sen suuren ajomäärän piikkiin. Kävin nyt heittämässä firman 2004 96kW manuaali variantilla hesan keikan ja se oli vielä lötkömpi kuin tuo omani. Omalla ajettu 340tkm ja firman Passatilla 42tkm.. Eli kyseessä ei ole huono alusta vaan auton ominaisuus. Ei tuo omani tunnu mitenkään huonolta, vaan erilaiselta kuin tuo harrastepeli jossa on laskettu ja jämäköitetty alusta. Passat on itseasiassa erittäin miellyttävä ajaa.

Itse vilkaisisin nokan ja nostajien kunnon vaikka tuo ajomääräsi ei nokkavikaa enteilisikään. Helppo homma ja kunnolla tehtynä takaa se ettei heti tartte alkaa nokkaremppaa sorvaamaan.
Haynesin manuaali suosittaa pumppusuutinten vaihtoa 160tkm välein. Tuntuu aika huvittavalta. Omassani lienee alkuperäiset suuttimet. Ehkäpä ei niiden lojahdettua tunnu enää niin huvittavalta. Laakkosella pyytävät luokkaa 500 euroa/zipale..Kokonaisen uuden kannen nokkineen, venoineen, suuttimineen, siis kaikkineen saa 2200 euroon..

Onneksi ne kuitenkin on itse vaihdettavissa.

Ja kysymykseen kannattaako ostaa. Miksi ei, jos on järkevänhintainen. Uusi se ei ole, joten kuitenkin kannattaa varautua jonkin asteisiin korjauksiin joita takuu ei korvaa ( jos ostat liikkeestä niin sitten turvallisempaa 6kk "takuun" vuoksi ).

larrson
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.10.2006 11:21

350tkm

ViestiKirjoittaja larrson » 30.10.2006 11:24

itse oon nyt kallistumassa vasta dieselin suuntaan kun kilometrit lisääntyy. Tyrkyllä on 350tkm ajettu -00 toledo...kokemuksia siitä

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.10.2006 12:08

Tuosta sisäänajetti haun mukainen dieseli.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 30.10.2006 17:17

kyllä se 1.9 näköjään kestää, tai sitten se on tämä tavallinen tarina, uuden veroinen kirves, varsi vaihdettu kolme kertaa ja terä kahdesti..

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 30.10.2006 19:26

Tuossa juuri itse hierustin liikkeessä kauppaa -02 (avb) farkku 3bg:stä. ajettu 218 tkm, huollot tehty, mánuaali ac ja ei cruisea. Hapanta ei missään, kaikkea pientä palikkaa pitäisi uusia (helmamuoveja, mikrokytkintä, sisävaloja...) hintaa olisi 14580,- alusta tuntui jostain syystä jämäkämmältä kuin omassa vaikka molemmat comfortlinejä. Renkaat olis cilestonet, joten serkkulikalle pitäisi löytää ensi kesäksi alupallerot ja isompaa renkaskokoa.

Bud
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.7.2005 22:23

Paljon ajettu diesel....

ViestiKirjoittaja Bud » 2.11.2006 21:01

Tepi: lukisitko yksityiset viestisi :)
Saat koe-ajoon TDI-vekottimen kun olemme samassa kaupungissa.
Jos siitä olisi sinulle apua diesel-käyttöiseen autoon siirtymisessä...

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 1.12.2006 17:19

Niin Octavia sai uudet kodin rannikolta ja tilalle tuli -04 Passat AVB, edustaja rullannut jo 199tkm. Kiitos vastanneille nyt ja tulevaisuudessa.

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 4.12.2006 10:51

Topic olisi sama joten sopinee jos sovelletaan ketjua eikä aloiteta uutta? Jos ei passaa viestini saa minun puolestani editoida pois.

Eli oma tilanteeni on samantyyppinen. Alla on 1.8 20V -99 Octavia bensatekniikalla. Ajomäärät on kasvaneet ja näin ollen diesel olisi taloudellisempi peli. Paikallisessa Skoda liikkeessä olisi 246tkm ajettu 81kW 1.9TDI HB Octavia. Käsittääkseni nuo kilometrit sinänsä eivät ole kuolemaksi?

Myyjän mukaan auto on ollut yhdellä omistajalla koko ikänsä (vm 02) ja siihen löytyy täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Longlife järjestelmä mutta omistaja on ajanut normaaleilla öljyillä 15tkm vaihtovälein.

En ole vielä ehtinyt käydä autoa katsomassa. Juuri saapunut ja on vasta siistittävänä. Mitä tuosta kannattaisi katsoa ja syynätä lopummalla viikkoa?

Entä millainen moottori tuo 81kW käytännössä on? Verrattuna esimerkiksi tuohon 1.8 20V vapariin johon olen sinänsä ollut ihan tyytyväinen vaikka hieman laiska onkin.

Juuri täällä diesel power puolella on saanut lueskella näidenkin tekniikoiden laittamisista. Onko 246tkm jo liian paljon ajettu vai voisiko tuota vielä piristellä? Ja jos, millainen piristys olisi järkevä ottaen huomioon että kyseessä olisi käyttöauto ja tarkoitus pitää ajot aika taloudellisina. Käsittääkseni pelkkä laadukas lastu ei ainakaan nosta merkittävästi kulutusta? No riippuu varmasti ainakin ajotyylistä.

Entä tuommoiset 150PD ahdin + lastu + Race suuttimet = 170hv/350nm viritykset, järkevää käyttöautoon? Alkaisi ainakin olla mallia maksimi jos järkikustannuksia ajattelee. Vai miten lie?

Tulipa sekava viesti. Jospa siitä jotain tolkkua saisi. :P

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 4.12.2006 11:11

270 tkm kohdalla jakopää kolmannen kerran, voipi koittaa tinkiä hintaan mukaan/alennusta mikäli ei ite tee. Ei ole vielä liikaa ajettu, mutta kannattaa aina kuiten muistaa et uusi se ei ole. Alustassa, anturipuolella yms. vikaa tulee vastaan josta ei kestä hermostua. Jos pinna palaa pienimmästäkin natinasta tai kolinasta niin kantsii vaihtaa uuteen - ja sit tapella takuiden kanssa :-)

Lastulla ite lähtisin kirimään, jos pirteemmäksi haluaa. Omaan en ole tehnyt muuta (vaikka suunnitelmia oli kovastikin) kuin putsannut imusarjan. Tuntuu noita pikavoittoja saavan tuollakin...

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 4.12.2006 11:41

Jos piristelemään ryhtyy niin varsin äkkiä tulee ilmeisesti kytkimen rajat vastaan. Kyllähän tuolla vielä ajaa, ei ne kilometrit ihan äkkiä autoa tapa.

Kannattaa kokeilla miltä tuntuu ja minkänäköistä sieltä putkesta tulee ulos kun kenkii (jos usvaa pukkaa niin ei enää ihan niin vakio tai sitten jotain vialla).

15tkm vaihtoväli öljyillä ei ole minusta mitään muuta kuin positiivista (tosin longlife-ongelmat kasaantuneet tuolle 1.8 bensaturbolle) - omalla golfilla sama homma eli longlife mahdollinen vaan ei ikinä käytetty.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 4.12.2006 12:43

Tuo jakopään hihna on ainakin omassani 02 ocussa asv koneella 120tkm vaihtovälillä.

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 4.12.2006 12:47

Tuossa on liikkeen mukaan 120tkm välein hihnanvaihto eli siihen on ihan hiljattain se toisen kerran tehty. Uuttahan siitä ei saa tekemälläkään mutta jotain kompromissia on tehtävä jos dieseliin on vaihtamassa. 3v uudempi kuin nykyinen ja kilometrejä on sitten vajaa 100tkm enemmän ja silti saa maksaa väliä. Diesel tekniikat maksaa ja pitää hintansa. Kai syystäkin.

Miten Passat(?) muuttui lastulla? Entä miten kävi kulutuksen? Käsittääkseni rapiat 300nm ja 140hv luokkaa tuosta saisi pelkän lastun kanssa. Lieneekö tuossa Octavissa olevassa 110hv versiossa muuttuvasiipinen vai kiinteäsiipinen ahdin? Miten laajalla kierrosalueella tuo jaksaa vedellä? 1800-4000rpm vai jaksaako ylemmäskin?

Kohtuullisen hyvin varusteltu olisi tuo malli. Ilmastointi, vakionopeudensäädin sun muuta. Mitä tuota nyt tarvitsee. Ilmastointia tuohon omaan nyt on lähinnä kaipaillut, varsinkin viime kesänä.

Liikkeen mukaan kilometrit ei tunnu tuossa autossa missään. Hyvin huollettu ja pidempää matkaa ajettu. Yhdellä omistajalla ollut. No tuo nyt on autokaupan propagandaa. Tottakai auto pitää syynätä läpi, koeajaa ja tutkailla alustat sun muut. 246tkm hiekkatiellä on jo paljon. :)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.12.2006 14:15

Moottori on pomminvarmasti kunnossa jos on tosiaan vaihdettu öljyt 15tkm välein, sekä muutenkin huollettu ajallaan (suodattimet ym.).
Kilometrit ei välttämättä tosiaan tunnu missään mutta kyllähän siellä alusta puolella alkaa olemaan jo osaa mikä voi olla vaihtokunnossa.
Mutta kuten todettua, minä en olisi moottorista huolissani mikäli kaikki asiat on tehty ajallaan kuten pitää. Toki se auto kannatta tutkia, en minä sillä ;)

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 4.12.2006 14:51

Miten lie tuon verran ajetussa ahdin, eikös se jossain vaiheessa anna periksi ja vaihdata?

Kulutusosaa nyt menee. Sen tietää ja siihen on syytä varautua. 246tkm alkaa olla sen verran että jarrut pitäisi kohta laittaa jos ei ole jo laitettu, iskarit voi alkaa lähiaikoina reistailla ja vaikka noissa ei tietääkseni ole esim Passatin tyyliin mitään tyyppivikaa nivelissä sun muissa tottakai niitäkin joutuu välillä vaihtaa. Ja kohti miljoonaa mennessä vesipumppua, starttia ym apulaitteita varmasti menee.

Tuommoisesta reilummasta laittamisesta tuli mieleen miten paljon muutoksia pitää muutoskatsastaa?

Tältä palstalta lukenut mm isomman välijäähdyttimen muutoskatsastamisesta joka vaatisi sitten vaikka millaista dyno- ja päästömittausta sun muuta. Noissa kai jonkunlainen välijäähy on jo mutta miten paljon noita isompia katsastusmiehet sitten katsoo läpi sormien? Noita ns tuning vermeissä kuitenkin on ihan reilusti eikä niitä ole mihinkään peitelty vaan päinvastoin. Suuttimia ja ahtimia tuskin alkavat tutkimaan ja taitaa noissa sen verran ahdas se konehuone olla ettei noita sieltä niin helposti edes huomaa.

Potentiaalisen valvonnan alaisena lähestykäämme asiaa teoreettisesta näkökulmasta. :)

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 4.12.2006 16:04

Miten tarpeellisena muuten pidätte luistonestoa pirteissä dieselautoissa?

EDS eli sutivaa pyörää jarruttava "tasauspyörästönlukko" tuossa on mutta varsinainen luistonesto puuttuu. Eli jos tekniikassa on voimaa ja vääntöä, miten liikkeellelähdöt onnistuu?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 4.12.2006 16:23

eikös siinä ole myös asr, eli ns. sutimisenesto. Kuin myös eds, minusta tarpeettomia. Esp:llä tekee sentään jotain, mutta ei noilla.

Ahtimen voi huoltaa, samalla voi päivittää sen kompurapuolen suuremmaksi, vastaamaan 130hp mallin ahdinta.

Vp. alkaa sitten raceilla jo jyrisemään, että ota se huomioon jos meinaat suuttimia uusia.. ja kera suuremman ahtimen, pahemmin. Ohjelmoinnilla saa jotenkuten senkin kuriin, tai kytkimen ja vp:n uusimisella.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 4.12.2006 16:25

On pärjätty ennen ja pärjään myöhemminkin. Järjen ja kytkimen kanssa aina pääsee liikkeelle. Transussa on "hauska" ominaisuus (tai onko ominaisuus) et ajettaessa mutkaan jossa on sohjoa/lunta urien välissä ja ajettaessa siihen sohjoon/lumeen niin auto luulee et nyt se perkeleen rengas lyö tyhjää tarkotuksetta. Siitä hyvästä auto tekee jotain (leikkaa tehot tms), mut joka tapauksessa meno hyytyy ja perse haluaa lähteä välittömästi kohti ulkokurvia. Pari kertaa saanut tehdä ihan vastaohjauksen asian kanssa. ilman luistonestoa rengas vaan lyö tyhjää mut ylimääräisiä kädenliikkeitä sen takia ei tarvi tehdä.

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 4.12.2006 17:31

Olen tuota EDS pitänyt ihan käyttökelpoisena kapistuksena talvikelissä. Se kuitenkin tekee autosta kaksivetoisen yksivetoisen sijaan. Eli molempien renkaiden pitää sutia ennenkuin auto jää paikalleen. Ilman tuota riittää kun toinen sutii.

VP lienee järkevintä päivittää kytkimen kanssa samalla jos laittelu on edelleen mielessä? Mikä liene syy noille kaksoismassa vauhtipyörille? Kai niissä joku hienous on miksi ne on sinne pistetty?

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 5.12.2006 13:18

Eli 110hv mallissa on kompurapuolta lukuunottamatta samanlainen ahdin kuin 130hv mallissa? Eli muuttuvasiipinen malli?

Pasaatti,

Miten tuo lastu vaikutti Passatin kulkuun? 30hv ja joku 80nm mutta entä perstuntumalta?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 5.12.2006 13:23

Eli aikomuksena oli laitattaa lastu sekä hommata isommilla sisuskaluilla olevan fööni, mutta homma on nyt jäissä. Muuten siis pulkka on vakio kuin että hengitystä on parannettu siivoamalla imusarja :-)

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 5.12.2006 14:34

Kyllä se lastu vaikuttaa kulkuun sen verran, että sen kyllä tuntee. Tuossa omassa autossa on nykyään noin 334tkm mittarissa joista noin 100tkm ajettu lastutettuna ilman ongelmia.
Ja turbo tosiaan on muuttuvasiipinen käsittääkseni kaikissa 110hv koneissa.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.12.2006 18:55

GT 15/20 hybridi maksaa fin-turbolla muistaakseni 700€ omaan puhaltimeen tehtynä. PSI-Powerbox taitaa olla uutena siinä 550€ luokkaa, käytettyjäkin näkyy myynnissä aika ajoin.

Ei ne Racet välttämättä aiheuta ravistusta. On tainnut olla kokolailla yksilöllistä. Mulla oli sellanen kuva, et Racet ois ollu halvemmat, kuin esim PSI'n boxi ja tehoja niillä saa lisää jotakuinkin tuplasti boxiion verrattuna. Korjatkaa, kellä on faktaa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 5.12.2006 20:38

Eikös joku ole kaupitellut uusia PSI:n bokseja myyntipuolella 190e:n hintaan.

Edit: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=psi

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 5.12.2006 21:02

siis eihän tuohon nyt gt15/20 hybridiä kannata laittaa, vaan 1749vb.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 22.4.2007 15:42

Eli laitetaas tähän topicciin kun kysymyksen aihe sattus otsikkoon.
Joten nyt ois ostopäätös kallistumassa -00 Seat Toledoon 110hv jolla on rullattu 230tkm..mutta siihen on n. 30tkm sitten vaihdettu uusi nokkaakseli, entinen oli katkennut kun joku hydrauli nostin tms. oli irronnut ja tippunut nokka-akselin päälle.
Samalla autoon oli tehty perus kunnostus yläkertaan (Kannen oikaisu, puhdistus yms.) Eli voinko odottaa autolta "luotettavia" kilometrejä??

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 23.4.2007 16:38

Mun mielestä tuohon kannattas lisätä vielä että sillä jakoremmillä 250tkm jälkeen ei kannata ajella enää ihan surutta sitä 90tkm. Kuluu ne hammasrattaat jakopäässäki, siten remmiki alkaa ottaa jo vähä aikasemmin itteensä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa