Ensiksi terve vaan kaikille, olette varmaan huomanneet niin olen uusi täällä ja en ehkä tiedä kaikki "talon" sääntöjä, mutta yritetään oppia.
Elikkäs tietääkö kukaan mitään tietoja kyseisestä auto mallista joka lukee otsikossa?
Kun tavalliseen poloon verrattuna etuvalot on ainakin erillaiset, mutta onko mitään muuta eroa? Kaikki tieto kyseisestä autosta olisi tervetullutta.
VW Polo C Classic ietoja?
Valvoja: ffp jäsenet
Auton vuosimallista sen enempää tietämättä niin väittäisin kyllä että Polo Classic C:ssä oli, ainakin vuosina 82-84, vuonna 85:han tuli facelift, samat valot kuin CL:ssä ja GL:ssä. C:hän oli karvalakkimalli jossa ei ollut kelloa mittaristossa nopeusmittarin oikealla puolella, ei muistaakseni ovitaskuja eikä pyörissä ollut kapseleita. Näin ainakin muistelisin. Mulla on kyllä esitteetkin tallessa eli voin niistäkin katsoa jos tarvetta on.
Tuollaisen polosen omistin aikanaan. Voin ihan rehellisesti sanoa, että huonoin volkkari, mitä olen koskaan autoilu-urani aikana omistanut. Ja tuon konsernin vehkeitä on ollut aika monta.
Ostin sen kolme vuotta vanhana ja 50tkm ajettuna. Luulin, että saan taloudellisen auton, mutta erehdyin. Jos tuollainen kinneri kuluttaa kahdeksan litraa sadalla, ei kaikki ole kunnossa. Satatuhatta ajettuna rupesi pölläyttelemään putkesta.
Eipä ole kummoinen ajettavakaan, hidas ja meluisa. Jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin onhan se tilava kokoisekseen.
Edit: 82 -mallissa on vielä tasaiset peilit, -83 tuli sellaiset rumat pallot varren päähän.
Ostin sen kolme vuotta vanhana ja 50tkm ajettuna. Luulin, että saan taloudellisen auton, mutta erehdyin. Jos tuollainen kinneri kuluttaa kahdeksan litraa sadalla, ei kaikki ole kunnossa. Satatuhatta ajettuna rupesi pölläyttelemään putkesta.
Eipä ole kummoinen ajettavakaan, hidas ja meluisa. Jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin onhan se tilava kokoisekseen.
Edit: 82 -mallissa on vielä tasaiset peilit, -83 tuli sellaiset rumat pallot varren päähän.
Jotain 82-85 polosissa oli kantikkaa lamput ja sen jälkeen pyöreät. Taisi noita malleja olla kokonaista kaksi, C ja CL. GL:stä en ole kuullutkaan.
Koneet olivat 1100 ja 1300. C -mallissa oli peltivanteissa pieni keskiökuppi ja CL -mallissa hieman peittävämpi ja -85 tuli kokopeittävä.
No niin, Suomessa myydyissä 82-84 Polo Classic:eissa, puhun nyt sitten pelkästään Classic:eista, oli nimenomaan ne 'kantikkaat' valot, pyöreät valot tulivat -85 faceliftin myötä jolloin myös kaariin ja helmoihin tuli levikkeet. Tuttavalla oli -83 Polo 1.1 C jonka hän vaihtoi -86 1.3 C:hen, faijalla oli -82 1.1 CL, siitä kokemuksia. GL:ääkin oli kyllä tarjolla 82-84, sitä vain ei myyty kovinkaan paljon Suomessa kovan hinnan takia. GL:n sai 82-85 pelkästään isolla koneella, 1.3 60 hv ja C:tä vastaavasti vain 1.1 50 hv kun CL:ään sai molempia koneita. Faceliftissä 1.3 55 hv korvasi molemmat koneet ja se olikin ainoa kone Poloon vuoteen -88 asti jolloin tarjolla oli myös 1.3 45 hv diesel. 82-84-vuoden Polo C:ssä ei ollut pyöränkapseleita vaan muistaakseni pelkästään muoviset napa- ja pulttisuojukset, CL:ssä ja GL:ssä oli isot mustat, ei-kokopeittävät kapselit. Faceliftin C:ssä ei edelleenkään ollut kapseleita mutta CL:ssä oli kokopeittävät kapselit. Faijan CL:ssä oli kyllä 'pallopeilit', niin myös tuttavan 83:ssa kuten lukkari mainitsi. Vuonna 1990 tuli sitten facelift 2 jossa oli sitten sisustamuutoksia ja joitakin ulkoisia eroja vanhempiin (etupää jne.). Facelift 2:n myötä tuli myös kaksi uutta konetta tarjolle Poloon 1.3 55 hv:n rinnalle, nimittäin 1.3 75 hv ja diesel korvattiin uudemmalla 1.4 48 hv dieselillä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa