Olen asentelemaasa vaparia paikalleen. Mikä se alipaineletku on mikä tulee putsarin kylkeen kannattaako virittää esim imu putkeen kiinni, tulpata vai jättää yksinäiseksi... Huomasin et jos sen tulppaa niin turbon sakkaaminen kuuluu PALJON selvemmin, hyötyä/haittaa.. en tiedä. minkään näköistä tehonlisäystä tai tehon katoamista ei ollut huomattavissa ainakaa tollasella halvalla kartiofilsulla, melkeen äänen vuoksi lähdin tuota kyllä hankkimaanki :)
Mut jos joku viisaampi osaisi vastata tuohon alipaineletku kysymykseen et mitä vaikuttaa tulppaus yms.. ja mikä kyseinen letku on ?
Kiitos jo etukäteen
VW Golf TDI ahf + vapari
Valvoja: ffp jäsenet
Putsarikotelolle tuleva letku on alipainejärjestelmän (ahtimen johdinsiipien ohjaus, EGR ja imusarjan läppäventtiili) venttausletku. Jos sen tukkii niin systeemissä on koko ajan enemmän tai vähemmän alipainetta eli se ei toimi. Esim. ahtimen johdinsiivet ei pääse aukeamaan kaasua nostettaessa niin varmaan sakkaa.
Imuputkeen vaan nippa letkulle ja mielummin ennen MAF anturia niin ei ainakaan sotke ilmamääriä.
Imuputkeen vaan nippa letkulle ja mielummin ennen MAF anturia niin ei ainakaan sotke ilmamääriä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa