Skoda Octavian levyt kieroutuu...onko muilla samaa vikaa???
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19.9.2006 19:51
Skoda Octavian levyt kieroutuu...onko muilla samaa vikaa???
Ostin keväällä -00 octavian, siihen oli tammikuussa -06 vaihdettu etulevyt+palat merkkiliikkeessä. Parituhatta kruisailtuani jarrut rupes ravistaan vähäsen ja pikkuhiljaa tärräys paheni. Soitin liikkeeseen missä ne oli ed.omistaja vaihdattanu ja levyt meni takuuseen, palat maksattivat mut aattelin pelata varman päälle ja vaihtaa nekin samalla. Nyt on joku 5 000tkm takana ja pikku ravistus alkanu taas. Onko kellään vastaavia kokemuksia tai tietämystä mistä tämä päänvaiva johtuu.
Voiko nuo alkuperäislevyt olla susi tavaraa? Hinta(140€ pari) on ainakin posketon tarvikelevyihin(85€ pari)verrattuna. Se liikkeen äijä sano sillon takuuvaihdon yhteydessä että nämä ei sitte mene enää takuuseen, aivankuin ois arvannu et vituiks menee nämäkin levyt...A-PUVA, auttakaa miestä alamäessä ja jakakaa kokemuksia ja tietämystä.Etukäteen kiittäen!
[/i]
Voiko nuo alkuperäislevyt olla susi tavaraa? Hinta(140€ pari) on ainakin posketon tarvikelevyihin(85€ pari)verrattuna. Se liikkeen äijä sano sillon takuuvaihdon yhteydessä että nämä ei sitte mene enää takuuseen, aivankuin ois arvannu et vituiks menee nämäkin levyt...A-PUVA, auttakaa miestä alamäessä ja jakakaa kokemuksia ja tietämystä.Etukäteen kiittäen!
[/i]
^tuo on tosiaan mahdollista. Ite kun vaihoin omaan levyt ja palat eteen & taakse, niin ostin suosiolla tarviketavarat. oli tosiaan aika poskettomat hinnat neljästä kiekosta rautaa ja paloista että... No loppujen lopuksi noilla jarruilla on ajettu jo yli 10tkm eikä missään miään vikaa. levyt kuluu tasasesti eikä ravista. ja mikä parasta sain koko paskan tarvikkeena suunnilleen samaan hintaan millä olisin saanut marmoritiskillä pelkät etulevyt.
Mulla meni alta 7000 ajettuna originaalit kieroksi, osittain käytön vähyyden, osittain unkarilaisten kansantanssien syystä ja vaihdettiin takuuseen uudet. Halusin kuitenkin motorisporttia ja laitoin EBC:t, ajelin niillä hyvinkin useita kymmeniä tuhansia, nekin muuttui huonoksi ja laitoin Zimmermann:n levyt
edit mullahan siis G IV, mutta tekniikkahan on sama
edit mullahan siis G IV, mutta tekniikkahan on sama
Viimeksi muokannut justus, 19.9.2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19.9.2006 19:51
joo, se paska siellä levyn ja navan välissä tuli mieleen ja tarkistettiin sillon alkukesästä, ei mitään mainittavaa....eli ei mitään ollenkaan. muistan nähneeni täällä joskus aiemmin keskustelun jossa oli puhetta renkaitten ravisteluista ja siellä seassa mielestäni joku valitteli myös octavioiden levyjen kieroilusta...rupesko ne EBC:tkin tärräämään sit kymmenien tuhansien jälkeen? Pitänee tässä vaihtaa joka nurkkaan tarvikkeet kun takalevyt on meleko haitarista eli kulunu. Vois soittaa sinne liikkeeseen ja sanoa et taas on kiekot kikkaralla, ja sanua et vaihan tarvikkeet ja jos ne ei ala täristään niin saatte korvausta vastaan postissa omanne takasi....Jonkun verran ilimaa muuten se seinäjokelais liikkeen hinnoissa kun ylivieskasta sais alkup levyt hintaan 55€ kiekko ja siellä oli tosiaan 70€/kpl hintana.
kyllä mullakin ratti vielä viime kuussa täristi tossa noin kuukauden verran. tasapainotin renkaat (225/45/17), eikä mitään apua. sitten lopulta keksin puottaa paineita 2.6 -> 2.4 bar. pari päivää ja ravistelu on loppunut. levyissä ei ollu mitään vikaa. kumeista paha sanoa kun nilläkin jo parikymmentä tuhatta ajettu jo ennen tärinöitten alkua. Nyt kuitenkin toimii taas ihan kun pitääkin.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19.9.2006 19:51
itse vaihdoin noin 1 000 kilsaa sitte perus-setin(195/65/15) palleroita alle, vituttaa jos jarraillessa nekin menee soikeiks. Pitää vissiin vaihtaa toi levysetti talvipallojen vaihdon yhteydessä....Tota ilman paineen laskua vois testata, vaikken jaksa uskoa et se vaikuttaa...Kiitti LM tosta linkistä, tuntuipa olleen/olevan muillakin sotkan omistajilla samaista vaivaa....
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19.9.2006 19:51
Kiitos kaikille kirjoittaneille, täytyy ruveta ruuvaamaan tarvikkeet alle.Vieläkun sais puristettua rahat pois sieltä liikkeestä levyjä vastaan. tulee kalliiks ruveta siellä kulkemaan levyjä vaihdattamassa kun ite asustelen rovaniemellä ja se pulju on seinäjoella, vaikka halvalla diisselillä työstetäänki menemään...
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19.9.2006 19:51
joo löytyy täältäkin merkkihuolto...ei vaan oo juuri kokemusta nuista takuu hommista et miten ne menee...saako ne sovittua et vaihtaa lähimmässä vai miten? Tuostakin joku vois kirjottaa tähän jos on tietämystä....Edellinen auto oli puolimiljoonaa ajettu 1.6D jetta johon kaikki tehtiin isse niin ei tarvinnu tapella juuri nuitten takuitten kans.
Tuosta täkäläisestä merkkihuollosta sen verran et käytin öljynvaihdossa heillä tuon skeidan. Öljyä laittovat sentin yli ylämerkin ja moottorin peitemuovin saivat jopa yhdestä kulmasta kiinni, muut oli irti....jäi tosi ammattitaitoinen ja hyvä maku suuhun siitä reissusta...eikä maksanu kun karvan alle sata euroo.....voi jessus, öljynvaihto sata euroo....
Tuosta täkäläisestä merkkihuollosta sen verran et käytin öljynvaihdossa heillä tuon skeidan. Öljyä laittovat sentin yli ylämerkin ja moottorin peitemuovin saivat jopa yhdestä kulmasta kiinni, muut oli irti....jäi tosi ammattitaitoinen ja hyvä maku suuhun siitä reissusta...eikä maksanu kun karvan alle sata euroo.....voi jessus, öljynvaihto sata euroo....
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa