Emännän -00 SDI Fabian nykimisestä teiltä viisaammilta tiedustelisin. Elikkäs auto nykii isolla vaihteella ajettaessa. Kiihdyttää pitää aina reilulla kaasulla ja muutenkin esim kaupungissa täytyy koko ajan vahtia että koneessa on reilusti kierroksia. Muuten nykii julmetusti. Vikakoodit luettu ja niitä ei ole.
Tiedän että konessahan ei liikaa tehoa ole eli reilulla kaasulla sitä on aina ajettava. Kokemusta on kuitenkin jo kahdesta samalla koneella olevasta Polosta ja Ibizasta. Näissä ei vastaavaa ollut. Muutenkin auto tuntuu tehottomamalta kuin nuo aiemmat SDI:t...
SDI Fabia nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Minkähän verran Fabiassa on kilometrejä? No, heitetään nyt jotain täkyjä vaikken tuohon SDI:in tekniikkaan ole tutustunut sen tarkemmin...
Kannattaa nyt ainakin tarkastaa ilmanoton epäpuhtaudet (nk. "snowscreen", jos sellaista on) ja ilmamassamittarin toiminta esim. VAG-COM:lla ajon aikana.
Pakokaasujen takaisinkierrätyksen toiminta ja sen mahdolliset haittavaikutukset imusarjassa (karsta) on myös hyvä tutkia. Suosittelen imupuolen putsausta ja EGR:n tulppaamista (ja ilmamäärän kompensointia) jos se SDI:ssä vaan onnistuu yhtä helposti kuin TDI:ssä.
Onkohan siinä 3. sylinterin suuttimen yhteydessä vastaava neulan asentotunnistin kuin TDI:ssä? Sen kosketushäiriö aiheuttaa ainakin TDI:ssä nykimistä, mutta yleensä myös vikakoodin.
Kannattaa nyt ainakin tarkastaa ilmanoton epäpuhtaudet (nk. "snowscreen", jos sellaista on) ja ilmamassamittarin toiminta esim. VAG-COM:lla ajon aikana.
Pakokaasujen takaisinkierrätyksen toiminta ja sen mahdolliset haittavaikutukset imusarjassa (karsta) on myös hyvä tutkia. Suosittelen imupuolen putsausta ja EGR:n tulppaamista (ja ilmamäärän kompensointia) jos se SDI:ssä vaan onnistuu yhtä helposti kuin TDI:ssä.
Onkohan siinä 3. sylinterin suuttimen yhteydessä vastaava neulan asentotunnistin kuin TDI:ssä? Sen kosketushäiriö aiheuttaa ainakin TDI:ssä nykimistä, mutta yleensä myös vikakoodin.
Maf:sta vikaa on turha sdi:ssä hakea kun sitä ei ole.
Vika saattaisi olla polttoaineensyötön hätäkatakaisuanturissa. Majailee siinä pumpun päällä.
Itseltäni meni sdi:stä aikanaan. Esiintyi tosin sillä tavalla että sammutettuani auton se ei enää startannut, sai vaan sahata. Odottelun jälkeen taas lähti. Joka käynnistys oli aina hazardipeliä. Sulkuventtiili antoi määrittämättömän signaalin. Käynnistyksen jälkeen auto tahtoi välillä sammua nykiä tai hyytyillä, ei liene venttiili osannut päättää ollakko auki vai ei.
Vika saattaisi olla polttoaineensyötön hätäkatakaisuanturissa. Majailee siinä pumpun päällä.
Itseltäni meni sdi:stä aikanaan. Esiintyi tosin sillä tavalla että sammutettuani auton se ei enää startannut, sai vaan sahata. Odottelun jälkeen taas lähti. Joka käynnistys oli aina hazardipeliä. Sulkuventtiili antoi määrittämättömän signaalin. Käynnistyksen jälkeen auto tahtoi välillä sammua nykiä tai hyytyillä, ei liene venttiili osannut päättää ollakko auki vai ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa