Jetta II ei puhalla lämmintä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

Jetta II ei puhalla lämmintä.

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 10.9.2006 19:27

Eli jetta II rp koneella 1.8 ei puhalla matkaajossa lämmintä sisälle vaikka lämmöt on normaalit tai hieman yli puolenvälin. Mutta kun auto käy paikallaan niin silloin vasta puhaltaa lämmintä sisälle tai käyttää koneessa kierroksia.

Eli voisiko olla vesipumppu menossa vai termostaattiko sökö?

Moottori kyllä lämpenee nopeesti mutta ei kuitenkaan lämmöt nouse todella korkeelle että keittäisi.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.9.2006 20:11

Itsellä ainakin korjautu sama vika vaihtamalla lämppärin kennolle menevät letkut ristiin.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 11.9.2006 19:01

Joo.

Pitää testata asia jos se vaik auttaa.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 12.9.2006 0:33

Auttaakohan tuo kääntäminen juuri mitään, kun ko. kennossahan ei ole ns. ala ja ylä putkea.
Vesi menee ylhäältä alas, tekee mutkan ja palaa ylös.
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin jonkun perustelun että miksi olisi ilma käännön jälkeen kuumenpaa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 12.9.2006 5:22

Oli luultavasti ajansaatossa kenno alkanut tukkeumaan jonka takia tuo letkujen paikanvaihto auttoi omassa golfisa... Edellistalvena puhalsi normaalisti lämmintä ja seuraavana talvena ei meinannu enää 10 asteen pakkasella tareta... Letkujen paikanvaihdon jälkeen alkoi toimia heti normaalisti...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 12.9.2006 6:51

Kait siitä letkujen vaihdosta hyötyä on jos kennossa on roskia ja se on tukossa, tällöin virtauksen muuttuessa päinvastaiseksi voi paska lähteä liikkeelle ja neste taas virrata kennoston läpi, tai jotain..

PMAINT
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 15:38

ViestiKirjoittaja PMAINT » 13.9.2006 11:11

Tein aikoinani omaan jettaan silloin tällöin että liitin kennn ulostulo putkeen suoraan vesihanasta puutarhaletkun. Toinen pää vapaaksi ja hana täysille. Kuumaa ja kulmää vettä. Alussa ei meinannut tulla paljoakaan, mutta sitten alkoi tulla paskaa ja lopulta kirkasta vettä. Sen jälkeen toimi taas paremmin. Sama temppu syylarille. Vielä kuin vähän jollain kumivasaralla paukuttelee ( ei tietenkään kennostoon ), niin lähtee lisää moskaa irti. Kääntämällä pelkästään letkut toisinpäin, niin ne moskat on taas kohta kennostossa.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 12.12.2013 22:25

Vähän vanha topic mut turhaan sitä nyt uutta tekee, eli mikäs mk2:ssa vikana kun ei puhalla kunnolla lämmintä? Kylmälle laittaa niin puhaltaa hyvin mutta kun vaihtaa kuumalle niin ilmaa tulee suuttimista paljon heikommin, lämmintä siis kyllä tulee.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.12.2013 22:26

Läppien vaijerit?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 12.12.2013 22:50

Ai että ne olis löysällä vai täh? Sillai jännä kunn puhallusteho laskee lämpöselle laittaessa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.12.2013 23:51

No toi oli varovainen ehdotus.

Yhden kolmoskoteloisen vastaavan vian oon korjannu vaijereilla. Tarkemmin sanottuna säätöpaneelin takaa hajonneilla vaijereiden kiinnityskohdilla.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 13.12.2013 17:21

Muuta eroa ei ole, kuin että ilma kiertää kennon kautta.
Onko sisäilman suodatinta? Jos ei, niin voi kenno olla tukossa lehdistä tms.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 15.12.2013 22:24

Ei taida olla, millanes homma toi on putsata?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 18.12.2013 18:05

Eikö kellään tosiaan mitään hajua? Ei innostais hirveesti tua pakkasessa ruveta sokkona purkaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.12.2013 18:09

Puhaltimen moottori pois ja sieltä kautta imurilla voi kokeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa