Kannattaako jälkiasentaa Webasto/Eberi?
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaako jälkiasentaa Webasto/Eberi?
Tiedustelen että onko tarvetta nykyautoissa talvella Webastolle/Eberille koneen kannalta ja onko jälkiasennukset yleisesti kuinka toimivia? Huhuja kun kuulee aina kaikenlaisia että ei toimis ja konetta jos kylmänä talvella käynnistelee niin vastaa 500km ajoa.
Tuo koneen "kuluminen" varsinkin ihmetyttää kun hyvät synteettiset öljyt (esim. Rally Formula) pysyy kovassakin pakkasessa juoksevana. Sitten jos vielä antaa auton käydä minuutin tai pari ennen kuin lähtee ajamaan. Olen harkinnut polttoainekäyttöistä lämmitintä kun työpaikan päässä ei saa autoa lohkollakaan mihinkään. Muuten oikeastaan pelkkä mukavuusseikka olis talvella mennä lämpöiseen autoon. Mutta pitemmän päälle onko Webastosta/Eberistä mitään muuta hyötyä kuin lämmön tuoma mukavuus talvella? Ja jos semmoisen menee hommaamaan niin onko toimintavarmuuksissa eroja?
Tuo koneen "kuluminen" varsinkin ihmetyttää kun hyvät synteettiset öljyt (esim. Rally Formula) pysyy kovassakin pakkasessa juoksevana. Sitten jos vielä antaa auton käydä minuutin tai pari ennen kuin lähtee ajamaan. Olen harkinnut polttoainekäyttöistä lämmitintä kun työpaikan päässä ei saa autoa lohkollakaan mihinkään. Muuten oikeastaan pelkkä mukavuusseikka olis talvella mennä lämpöiseen autoon. Mutta pitemmän päälle onko Webastosta/Eberistä mitään muuta hyötyä kuin lämmön tuoma mukavuus talvella? Ja jos semmoisen menee hommaamaan niin onko toimintavarmuuksissa eroja?
Tiedustelen että onko tarvetta nykyautoissa talvella Webastolle/Eberille koneen kannalta ja onko jälkiasennukset yleisesti kuinka toimivia?
Onhan noi melkein aina jälkiasennettu. poikkeuksena ne diisselit joista hukkalämpöä ei tule juuri olleenkaan, niissä on tehdasasennettu eberi/webasto
Onhan se mukava varuste varsinkin jos ei ole tolppa mihin laittaa töpseliä kiinni.
Ja suuri osa hankintarahoista tulee takaisin kun myyt autoa eteenpäin.
Tai nappaat sen lämmittimen irti ja siirrät seuraavaan autoon jos viitseliäisyyttä riittää.Ja suuri osa hankintarahoista tulee takaisin kun myyt autoa eteenpäin.
Kyllähän kylmäkäynnistys aina rasittaa autoa oli koneessa miten hyvät litkut tahansa, joten tuokin on yksi syy lämppärin hankkimiselle. Suurempi syy lienee kuitenkin yleensä mukavuus kun ei tarvitse kylmään autoon hypätä.
Itselle Webasto tilattu, joten sitä ja pakkasia odotellessa. Pelkästään kuullut hyvää webastoista, eberistä ei kokemuksia. Onhan se aika ikävä auto räjäyttää 30 asteen pakkasessa jos ei mitään lämmitintä ole, tai sähköä ei saatavilla. Ja jos vertaa lohkolämppäriä ja webastoo, niin taitaa polttoainekäyttöinen lämmitin kuitenkin aika paljon tehokkaammin sen motin ja hytin lämmittää.
Itseäkin kiinnostaisi kovasti polttoainekäyttöinen lämmitin. Viimetalven tappeluiden jälkeen ois välillä luksusta kun auto lähtis käymään moitteetta ja lämpösenä pakkasillakin. Oman auton kanssa ei siis ole ollut vääntöä, mutta muiden kanssa senkin edestä. Tosin en itsekkään tykkää autoa kylmänä käynnistellä eikä aina ole oikein virtaakaan saatavilla.
Mitähän tuo Webasto kaukosäädöllä tänäpäivänä maksaa asennuksineen profiilin mukaiseen kulkineeseen?
Mitähän tuo Webasto kaukosäädöllä tänäpäivänä maksaa asennuksineen profiilin mukaiseen kulkineeseen?
Jos on itse asentamassa, niin alle 800€ pitäs onnistua. 600€ 4kW:n eberi, siihen kaukosäätö ~300€ plus postikulut saksanmaalta. Webaston taisi saada 649€, jossa mukana ajastin jo. Asennuskaljoille ja laastareille saa laskea sitten jokainen omakohtaisen euromäärän :P
Nämä hinnat siis
http://www.autoteile-discount24.de/
tuolta. Toki suomessa jos ottaa asennuksineen, menee helposti se 1500€
Nämä hinnat siis
http://www.autoteile-discount24.de/
tuolta. Toki suomessa jos ottaa asennuksineen, menee helposti se 1500€
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Mulla on ollut kaksi talvea Eberi ja 2 kertaa/talvi on ollut Eberi jumissa, ettei lähtenyt käyntiin. Ekana talvena vaihdettiin puhallinmoottori ja viime talvena keskusyksikkö. Muuten on toiminut hyvin. Kaukosäädin on tosin vaihtunut kahdesti tässä vuoden sisään.
Oma Eberin 5kw bensaversio maksoi pari vuotta sitten asennettuna 1200€ ilman kaukosäätöä. En tiedä miten on hinnat siitä muuttuneet.
Oma Eberin 5kw bensaversio maksoi pari vuotta sitten asennettuna 1200€ ilman kaukosäätöä. En tiedä miten on hinnat siitä muuttuneet.
Hintaan vaikuttaa paljon automalli ja tarvitaanko puhallinkytkentään lisäosia. Esim. CAN-boxia.
Ei tuo lisäakkukaan iloa tuo, jos ei kerkeä lataamaan sitä. Perus lyijyakku ottaa melkoisen huonosti kovilla pakkasilla virtaa vastaan. Toisaalta kova pakkanen aiheuttaa sen, että kapasiteetista on vain esim. viidesosa jäljellä nimellisestä.
Puhallinkytkentä vie tyypillisesti saman verran tai enemmän kuin lämmitin hehkutuksen jälkeen. Riippuen taas automallista ja kytkennästä.
Jos käyttää lämppäriä puolituntia ja sitten ajaa 5km pätkän niin sillä tappaa äkkiä akun, ellei sitten ole tupla-akkua.
Ei tuo lisäakkukaan iloa tuo, jos ei kerkeä lataamaan sitä. Perus lyijyakku ottaa melkoisen huonosti kovilla pakkasilla virtaa vastaan. Toisaalta kova pakkanen aiheuttaa sen, että kapasiteetista on vain esim. viidesosa jäljellä nimellisestä.
Puhallinkytkentä vie tyypillisesti saman verran tai enemmän kuin lämmitin hehkutuksen jälkeen. Riippuen taas automallista ja kytkennästä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Lainataanpa topiikkia. Onko joku asentanut/asennuttanut webastoa IV golfiin johonkin muualle kuin sinne vasemman eturenkaan eteen, puskurin taakse? Mulla kiinnostais nähdä kuva siitä tai saada vähän selvitystä mihin sen vois laittaa muualle. Äkkiseltään tuo moottorin ja akun välinen tilakin näyttää niin pieneltä.
Tuli tilattua Golfiin tuommonen webasto-paketti. Pakettia odotellessa vain asennusta jo suunnittelin.
Tuli tilattua Golfiin tuommonen webasto-paketti. Pakettia odotellessa vain asennusta jo suunnittelin.
tutun meganesta hajos tuulilasi alareunasta laidasta laitaan juurikin siten, että kovilla pakkasilla kone oli normaalilämpöinen ja autoa kuormatessa oli kaikki luukut auki eli sisäilma ja muukin auto jäähtyi kokonaan. noh sitten porukka kyytiin ja puhallus täysille ja lähti liikkeelle ni hetken päästä lasi sanoi raps ja koko leveydeltä halki.
Asennusohje G4:een
http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1300370D.pdf
Ei kellään olis suomeksi tai lontooksi?
http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1300370D.pdf
Ei kellään olis suomeksi tai lontooksi?
Tuossapa on lontoon kielellä asennusohje webastolle G4:een.
Muutaman tunnin googlettamisella se löytyi. Jos vaikka joku muukin tarvitsee.
http://pics.tdiclub.com/data/500/1305St ... lement.pdf
Muutaman tunnin googlettamisella se löytyi. Jos vaikka joku muukin tarvitsee.
http://pics.tdiclub.com/data/500/1305St ... lement.pdf
Kyl eberi hyvä värkki on ja mukava. (Ei tarvi aina parkkeerata pistorasian viereen!)
Kyl täs syksyllä kun kävi n. 20 pakkaset ja auto oli 20min roikassa. Ekana auto sano VOU VOU. Tokalla lähti käyntii ku on nii timmi vielä ;) Eberiä pidät 20min päällä nii melkee T-paitasillaa saa mennä autoo ku auto on lämmin ja moottorikin jo lämmin.
(Vertailukohteena siis oma bora 1.6benzin & papan 3b passat 1.9tdi)
Kyl täs syksyllä kun kävi n. 20 pakkaset ja auto oli 20min roikassa. Ekana auto sano VOU VOU. Tokalla lähti käyntii ku on nii timmi vielä ;) Eberiä pidät 20min päällä nii melkee T-paitasillaa saa mennä autoo ku auto on lämmin ja moottorikin jo lämmin.
(Vertailukohteena siis oma bora 1.6benzin & papan 3b passat 1.9tdi)
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16.6.2006 11:37
webasto
kyllä mulla kesästä asti ollu webasto autossa ja hyvin on toiminut , tuossa on jokin pelkkä puhallus tai jäähdytyskierto et jäähyttää nestettä ja puhallin päällä niin jäähyttää autoo mut ei oo siitä kokemusta ku kuitenkin toi ilmastiontilaite huolehtii jäähytyksen.
töissä on mettäkoneessa webasto ja ei oo ollu mitään ongelmia ja sitä käytetään joka aamu.
töissä on mettäkoneessa webasto ja ei oo ollu mitään ongelmia ja sitä käytetään joka aamu.
Nyt tämän "talvea" lähes päivittäin webastoa käyttäneenä voin sanoa että hyvä laite on. Vaikea kuvitella seuraavaa autoa ilman webastoa/eberiä. Kyllä se sen verran mukavampi on lämpimällä autolla lähteä. Ja se moottori on oikeasti jo lämmennyt webaston käytön jälkeen.
Kaukosäädin olisi vielä hyvä lisä... ;)
Kaukosäädin olisi vielä hyvä lisä... ;)
Dodiin, tänään aloitin webaston asennuksen G4:een. Saldo 6 tunnin kuluttua:
- kaikki tarpeellinen purettu
- kiinnitetty releet ja sulakkeet konehuoneeseen
- webaston kiinnitysrauta kiinni kaminassa
- selvitelty kytkennät valmiiksi
- pähkäilty
- 2 askia tupakkaa ja pannullinen kahvia
- valokuvia otettu riittävästi
Huomenna olis tavoitteena saada kaikki sähköt ja letkut ja auto kasaan, kun eukko sillä taas ma lähtee töihin. Polttoainelinja ja -pumppu saa odottaa asennusta seuraavaan viikonloppuun, kun vien auton nosturipaikalle.
Samalla ajattelin vaihtaa etu-umpiot sumuvalollisiin. Kytkentä sitten myöhemmin. Puutteina virtapiuha lampuille, rele, herätevirta releelle ja tietysti katkaisin.
- kaikki tarpeellinen purettu
- kiinnitetty releet ja sulakkeet konehuoneeseen
- webaston kiinnitysrauta kiinni kaminassa
- selvitelty kytkennät valmiiksi
- pähkäilty
- 2 askia tupakkaa ja pannullinen kahvia
- valokuvia otettu riittävästi
Huomenna olis tavoitteena saada kaikki sähköt ja letkut ja auto kasaan, kun eukko sillä taas ma lähtee töihin. Polttoainelinja ja -pumppu saa odottaa asennusta seuraavaan viikonloppuun, kun vien auton nosturipaikalle.
Samalla ajattelin vaihtaa etu-umpiot sumuvalollisiin. Kytkentä sitten myöhemmin. Puutteina virtapiuha lampuille, rele, herätevirta releelle ja tietysti katkaisin.
Itse viime talvena hommasin Webaston Marineasta ja asennus tehtiin Uudessakaupungissa.
Kannatti ajaa sinne asti täältä(Tre) koska asennus oli muistaakseni 200e(valtuutettu joten takuut toimii).
Itse meinasin laittaa mutta kun paketti tuli ja luin maahantuojan paperit läpi totesin ettei kannata, takuuta kun ei ole jollei ole valtuutettu korjaamo asentanut.
Harkitsin kyllä Saksasta tilata mutta kun kuulin että takuuasiat (jos niitä tulisi)pitää kaikki hoitaa tietysti sinne Saksaan, ja se takuu korvaisi osia Saksan hintojen mukaan vaikka ostaisit ne osat Suomesta.
No, ei ole yhtään kaduttanut.
Toimii kuin ajatus ja suosittelen kyllä.
Kannatti ajaa sinne asti täältä(Tre) koska asennus oli muistaakseni 200e(valtuutettu joten takuut toimii).
Itse meinasin laittaa mutta kun paketti tuli ja luin maahantuojan paperit läpi totesin ettei kannata, takuuta kun ei ole jollei ole valtuutettu korjaamo asentanut.
Harkitsin kyllä Saksasta tilata mutta kun kuulin että takuuasiat (jos niitä tulisi)pitää kaikki hoitaa tietysti sinne Saksaan, ja se takuu korvaisi osia Saksan hintojen mukaan vaikka ostaisit ne osat Suomesta.
No, ei ole yhtään kaduttanut.
Toimii kuin ajatus ja suosittelen kyllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa