1.8t (yllätys yllätys) kyselyä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18.8.2006 23:37
- Viesti:
1.8t (yllätys yllätys) kyselyä
eli auto on 1.8t passat -98 variant lms.n paketilla. ohjelmointi,koko putki,by-pass venttiili.. ahdot nousee 1.4-1.5 ja laskee kierrosten lisäännyttyä. pieni ahdin ilmeisesti? potkua vaan toivoisi lisää joten.. uusi softa? suuttimet? ahdin vaihtoon? cooleri? onko muuten nuo paineet liian kovat vai? vetää nätisti 3500rpm hujakoilla mutta puutuu sitten. mites nuo bensa paineet? st.n penkki näytti 190hv/309nM vääntöä. revo LUPAILEE 222/374 vastaavilla muutoksilla.
Yleensä ahtopaineet laskee lastutetuissa vakiopeleissä sen takia, koska ahdin on liian pieni. Pakopaineet kasvaa muuten liiaksi jos pidettäisiin sama vääntömomentti ylös asti.
En ole kyllä kuullut että kierroksilla kukaan tarkoituksella laskisi ahtoja, silloinhan vaaditaan enemmän ahtopainetta että saavutetaan sama täytös. Vähemmän aikaa täyttää sylinteri, plus massan hitaus (kyllä, ilma painaa. Tosin asiaa voi myös käyttää hyväksi jollain kierrosalueella oikean imusarjan suunnittelulla). Jotain koneessa vialla jos saavutetaan suurempi vääntö pienemmällä ahtopaineella.
En ole kyllä kuullut että kierroksilla kukaan tarkoituksella laskisi ahtoja, silloinhan vaaditaan enemmän ahtopainetta että saavutetaan sama täytös. Vähemmän aikaa täyttää sylinteri, plus massan hitaus (kyllä, ilma painaa. Tosin asiaa voi myös käyttää hyväksi jollain kierrosalueella oikean imusarjan suunnittelulla). Jotain koneessa vialla jos saavutetaan suurempi vääntö pienemmällä ahtopaineella.
Quote:
eikös ne ahdot laske aina kun kierrokset lisääntyy...
Ei ehkä aina, riippuu kuka on auton rakentanut ja säätänyt. Parempaan lopputulokseen usein päästään laskemalla loppukierroksille ahtopainetta ja samalla lisäämällä sytytys ennakkoa
Täähän me on nähty jo ennenki, janikorven autonviritykset ja eritoten säädöt (bamster jne.) ei ole tästä maailmasta, joten niitä on turha edes kyseenalaistaa..
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18.8.2006 23:37
- Viesti:
docin sivuilta vain katseli vastaavan passatin viri palikoita joten luulisi olevan siis 150hv kone myös. lisää löylyä saisi kyllä olla... tänään huomasin että tulee melkoinen pärinä kun kaasua painaa (konepelti auki ja läpästä kaasua vääntämällä siis) metallinen kova pakoääni.. kuulostaa että tulisi downpipestä mutta.. hukkiksen tankoa ei näy mutta sieltä ei ääni tule ( jos klappaa niin metelöi myös? ) kaverille käytiin katsomassa 4 x 4 a4 audia ja veti kuulema paremmin kuin vw. lms.n paketti oli myös siinä mutta ahdin ja pakosarja oli muokattu??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa