1.8t (yllätys yllätys) kyselyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

santtu1.8t
-
Viestit: 36
Liittynyt: 18.8.2006 23:37
Viesti:

1.8t (yllätys yllätys) kyselyä

ViestiKirjoittaja santtu1.8t » 19.8.2006 0:22

eli auto on 1.8t passat -98 variant lms.n paketilla. ohjelmointi,koko putki,by-pass venttiili.. ahdot nousee 1.4-1.5 ja laskee kierrosten lisäännyttyä. pieni ahdin ilmeisesti? potkua vaan toivoisi lisää joten.. uusi softa? suuttimet? ahdin vaihtoon? cooleri? onko muuten nuo paineet liian kovat vai? vetää nätisti 3500rpm hujakoilla mutta puutuu sitten. mites nuo bensa paineet? st.n penkki näytti 190hv/309nM vääntöä. revo LUPAILEE 222/374 vastaavilla muutoksilla.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 19.8.2006 1:40

eikös ne ahdot laske aina kun kierrokset lisääntyy...

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 19.8.2006 11:40

eikös ne ahdot laske aina kun kierrokset lisääntyy...


Ei ehkä aina, riippuu kuka on auton rakentanut ja säätänyt. Parempaan lopputulokseen usein päästään laskemalla loppukierroksille ahtopainetta ja samalla lisäämällä sytytys ennakkoa

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.8.2006 14:03

Yleensä ahtopaineet laskee lastutetuissa vakiopeleissä sen takia, koska ahdin on liian pieni. Pakopaineet kasvaa muuten liiaksi jos pidettäisiin sama vääntömomentti ylös asti.

En ole kyllä kuullut että kierroksilla kukaan tarkoituksella laskisi ahtoja, silloinhan vaaditaan enemmän ahtopainetta että saavutetaan sama täytös. Vähemmän aikaa täyttää sylinteri, plus massan hitaus (kyllä, ilma painaa. Tosin asiaa voi myös käyttää hyväksi jollain kierrosalueella oikean imusarjan suunnittelulla). Jotain koneessa vialla jos saavutetaan suurempi vääntö pienemmällä ahtopaineella.

-Mika-
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.1.2004 20:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja -Mika- » 19.8.2006 19:48

st.n penkki näytti 190hv/309nM vääntöä. revo LUPAILEE 222/374 vastaavilla muutoksilla

Eikös noi Revon lupaamat lukemat ole 180 hp koneelle. Sulla taitaa olla vakiona 150 hp kone ,joten noi lukemat on silloin ihan kohdallaan.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 19.8.2006 21:06

Quote:
eikös ne ahdot laske aina kun kierrokset lisääntyy...


Ei ehkä aina, riippuu kuka on auton rakentanut ja säätänyt. Parempaan lopputulokseen usein päästään laskemalla loppukierroksille ahtopainetta ja samalla lisäämällä sytytys ennakkoa


Täähän me on nähty jo ennenki, janikorven autonviritykset ja eritoten säädöt (bamster jne.) ei ole tästä maailmasta, joten niitä on turha edes kyseenalaistaa..

santtu1.8t
-
Viestit: 36
Liittynyt: 18.8.2006 23:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja santtu1.8t » 19.8.2006 22:02

docin sivuilta vain katseli vastaavan passatin viri palikoita joten luulisi olevan siis 150hv kone myös. lisää löylyä saisi kyllä olla... tänään huomasin että tulee melkoinen pärinä kun kaasua painaa (konepelti auki ja läpästä kaasua vääntämällä siis) metallinen kova pakoääni.. kuulostaa että tulisi downpipestä mutta.. hukkiksen tankoa ei näy mutta sieltä ei ääni tule ( jos klappaa niin metelöi myös? ) kaverille käytiin katsomassa 4 x 4 a4 audia ja veti kuulema paremmin kuin vw. lms.n paketti oli myös siinä mutta ahdin ja pakosarja oli muokattu??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.8.2006 23:14

Noissahan tuo ahdin on samaa sarjaa kuin muissakin VAG tuotteissa, eli vakionakin liian pieni....

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 22.8.2006 22:15

tänään huomasin että tulee melkoinen pärinä kun kaasua painaa


voisko olla pakopesä tai pakosarja halki?
ps:aika kovat paineet sulla tehoihin nähden, itsellä oli aikoinaan 1.1bar paineilla 199.4hp ja 296nm ja autoni on 150hp 1.8t


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa