Golf IV ylikuumentui

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

Golf IV ylikuumentui

ViestiKirjoittaja tkortela » 24.7.2006 15:47

Korvasin puskurin mustat muoviset ritilät aika tiheällä metalliverkolla. Muutan päivän toimi ihan hyvin, mutta sitten yhtenä hellepäivänä innostuin ajamaan vähän rallia. Tämän jälkeen moottoritilan puhaltimet pyörivät aina 10 min virtojen katkaisemisen jälkeen. Verkko oli ilmeisesti liian tiheää ja moottori ylikuumentui. Meinköhän koneessa joku ylimääräinen jäähdytystila päälle?

Ja mikä pahinta, ilmastointi sammui myös. Ohjekirjassa sanotaan, että jos jäähdytysvesi ylikuumenee, kytkeytyy ilmastointi väliaikaisesti pois käytöstä.

Tietääkö joku miten homman saisi toimimaan? Onnistuuko Vag-comilla ja jos onnistuu niin miten. Vai pitäisikö viedä huoltoon.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.7.2006 17:03

Tuuningin jumala vaatii uhrinsa... :D

Veikkaan että kun moottori on jäähtynyt ja mitään vaurioita ei ole tullut niin ilmastointi alkaa pelaamaan.

Vakio kone? Millaista rallia ajoit?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.7.2006 17:11

Kannattaisi muutenkin kyllä tutkia, että jäähdyttimen läpi virtaa edes ilmaa, kaverilla oli koko jäähdytin aivan umpeen muurautut, niin että ilma ei mennyt edes läpi. Eikä muutenkaan ole pahasta että järjestämän muut osat tutkii kun kerran pääsee keittämään.

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 24.7.2006 17:12

Yön yli on jo jäähtynyt, eikä pelaa. Luulisin, että ei pelaa ennen kuin jotain vikakoodeja kuittaa.

Kone on vakio power diesel. "Rallia" ajelin sellaisella kapealla ja mäkisellä soratiellä. 3 ja 4 vaihteilla noin 80km/h.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.7.2006 9:59

ei.. ei hiekkatiellä saa ajaa rallia, kuluu :D
max 50km/h

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 26.7.2006 22:26

Luin vikakoodit Vag-comilla. Tällainen sieltä löytyi:

18080-Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-10 - - - Intermittent

Yritin poistaa sen, mutta koodi tulee kuitenkin aina takaisin. Olisiko kenelläkään ideoita?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.7.2006 14:00

Onkohan 30A:n muovisulakkeet akun päällä ehjät?
Omassani on puhalluksen ykkösnopeuden sulakepesä aika heikossa hapessa.
Virta ei kulje kunnolla ja kuumiaa, sekä sulake menee pilalle...

Ja aina ku ilmastointi on päällä puhaltimien tulis pyöriä.
Nyt ne hurahtaa suoraa täysille kierroksille 15 sekunnin välein.
Pitäs korjata.

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 27.7.2006 14:47

No niin vika löytyi. Sulake numero 16 A/C clutch, after-run coolant pump (10A) oli palanut. Joskus sitä on vaan niin tyhmä ettei älyä sulakkeita tarkistaa. Vikakoodia en ole vielä lukenut, mutta eiköhän se nyt nollaudu.

Nyt vähän mietityttää, että miksi tuo sulake oli palanut. Onko sulake jonkinlainen ylikuumenemissuoja, että kun moottori lämpiää liikaa niin se polttaa sulakkeen?

Kovasti tekisi mieli pistää verkot takaisin, mutta en tiedä uskaltaako. Tietääkö joku tapauksia joissa kone olisi kuumentunut liikaa verkkojen takia? Tuntuu vähän ihmeelliseltä että diesel voi kuumua noin paljon. Talvella minulla on ollut läpät verkkojen päällä, eikä silloinkaan ole paljoa lämmöllä juhlittu.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 27.7.2006 17:42

Flektit huutaneet ja pumppu pyörinyt niin kauan auton ollessa sammuksissa että sulake on lämmennyt suuresta virrasta ja palanut.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.7.2006 8:46

oho.. onkoha mullaki joku tollane jälki kiertovesipumppu...?!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa