Korvasin puskurin mustat muoviset ritilät aika tiheällä metalliverkolla. Muutan päivän toimi ihan hyvin, mutta sitten yhtenä hellepäivänä innostuin ajamaan vähän rallia. Tämän jälkeen moottoritilan puhaltimet pyörivät aina 10 min virtojen katkaisemisen jälkeen. Verkko oli ilmeisesti liian tiheää ja moottori ylikuumentui. Meinköhän koneessa joku ylimääräinen jäähdytystila päälle?
Ja mikä pahinta, ilmastointi sammui myös. Ohjekirjassa sanotaan, että jos jäähdytysvesi ylikuumenee, kytkeytyy ilmastointi väliaikaisesti pois käytöstä.
Tietääkö joku miten homman saisi toimimaan? Onnistuuko Vag-comilla ja jos onnistuu niin miten. Vai pitäisikö viedä huoltoon.
Golf IV ylikuumentui
Valvoja: ffp jäsenet
Onkohan 30A:n muovisulakkeet akun päällä ehjät?
Omassani on puhalluksen ykkösnopeuden sulakepesä aika heikossa hapessa.
Virta ei kulje kunnolla ja kuumiaa, sekä sulake menee pilalle...
Ja aina ku ilmastointi on päällä puhaltimien tulis pyöriä.
Nyt ne hurahtaa suoraa täysille kierroksille 15 sekunnin välein.
Pitäs korjata.
Omassani on puhalluksen ykkösnopeuden sulakepesä aika heikossa hapessa.
Virta ei kulje kunnolla ja kuumiaa, sekä sulake menee pilalle...
Ja aina ku ilmastointi on päällä puhaltimien tulis pyöriä.
Nyt ne hurahtaa suoraa täysille kierroksille 15 sekunnin välein.
Pitäs korjata.
No niin vika löytyi. Sulake numero 16 A/C clutch, after-run coolant pump (10A) oli palanut. Joskus sitä on vaan niin tyhmä ettei älyä sulakkeita tarkistaa. Vikakoodia en ole vielä lukenut, mutta eiköhän se nyt nollaudu.
Nyt vähän mietityttää, että miksi tuo sulake oli palanut. Onko sulake jonkinlainen ylikuumenemissuoja, että kun moottori lämpiää liikaa niin se polttaa sulakkeen?
Kovasti tekisi mieli pistää verkot takaisin, mutta en tiedä uskaltaako. Tietääkö joku tapauksia joissa kone olisi kuumentunut liikaa verkkojen takia? Tuntuu vähän ihmeelliseltä että diesel voi kuumua noin paljon. Talvella minulla on ollut läpät verkkojen päällä, eikä silloinkaan ole paljoa lämmöllä juhlittu.
Nyt vähän mietityttää, että miksi tuo sulake oli palanut. Onko sulake jonkinlainen ylikuumenemissuoja, että kun moottori lämpiää liikaa niin se polttaa sulakkeen?
Kovasti tekisi mieli pistää verkot takaisin, mutta en tiedä uskaltaako. Tietääkö joku tapauksia joissa kone olisi kuumentunut liikaa verkkojen takia? Tuntuu vähän ihmeelliseltä että diesel voi kuumua noin paljon. Talvella minulla on ollut läpät verkkojen päällä, eikä silloinkaan ole paljoa lämmöllä juhlittu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa