Passat Variant 98 takalasin pesin vuotaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mica
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2005 13:06

Passat Variant 98 takalasin pesin vuotaa

ViestiKirjoittaja Mica » 7.7.2006 17:00

Onko tyyppivika, että kyseinen mötikkä vuotaa auton takaluukun sisäpuolelle? Onko kenties ainoa vaihtoehto uusia koko pesuri?
Olisi kiva takalasin pesintä käyttää, mutta ei sitä takaluukkua viitsisi tuon takia pilatakaan.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 7.7.2006 22:59

Ota takaluukun sisäverhous irti. Laita irronnut pesurin letku kiinni. Puhdista mahdollinen tukos pesurin suuttimesta (tai uusi suutin).

Paina viiksesta ja nauti puhtaasta takalasista ;)

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 7.7.2006 23:03

tai sitten sulla on suutin ,joka kulkee pyyhkijän akselin lävitse, hapettunut kiinni siihen akseliin ja pyörii samaan tahtiin kun pyyhinkin ja mennyt poikki näin ollen ja vuotaa sen seurauksena luukun sisälle.

Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta.

Tuleeko sulla yhtään vettä takalasille?

Mica
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2005 13:06

Moottori siis vaihtoon...

ViestiKirjoittaja Mica » 7.7.2006 23:34

"tai sitten sulla on suutin ,joka kulkee pyyhkijän akselin lävitse, hapettunut kiinni siihen akseliin ja pyörii samaan tahtiin kun pyyhinkin ja mennyt poikki näin ollen ja vuotaa sen seurauksena luukun sisälle.

Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta. "

Juu, kyllä sinne takalasiinkin jonkin verran vettä menee.
Taitaapa olla näin tämän homman laita, että moottori menee vaihtoon...pyyhin ja vesisuihku menee samaa tahtia. Letku näytti olevan kyllä ihan ok. Sen takia se vuotaa sit sinne sisälle, ainakin puolet vesimäärästä menee sisätilaan, puolet sinne, minne pitääkin eli takalasiin.
Johtuuko kenties tosta sekin, että pissapojan valo palaa koko ajan, vaikka pissapojan säiliö on täynnä?
Paljonko sulla, goodis, maksoi toi moottorin uusiminen?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 8.7.2006 0:49

käytettyjä moottoreita saa alk. 20e
Ei toinna kummoisia orgoita pitää ton kanssa. Sama moottori taitaa käydä vähän joka vw-audi vehkeestä. Omaan paskattiin taisi mennä A3 audin moottori.

Mica
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2005 13:06

No hyvä sitten

ViestiKirjoittaja Mica » 8.7.2006 0:56

jos ei ton enempää maksa. Oon tottunu noitten vag-vehkeitten kanssa siihen, että joku pieni osa voi maksaa jo lähemmäs sataa eurookin, joten joku 20 eetua tuntuu ihan uhrattavalta summalta.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 9.7.2006 12:26

pihi kun satttu olemaan ja mielenkiintoa purkaa kaikkea mahdollista, niin istutin tuohon jonkin mersun takapyyhkijän moottorista olevan suuttimen. Aika työläs homma, mutta jos jaksaa väkertää niin mikä ettei. Mersussa tuo suutin osa on pidempi kun VW:ssä.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 6.12.2009 22:39

Omassa autossa katkesi tuo pyyhkijän akselin läpi menevä takalasin pesurin kupariputki. Suutin pyöri pitkään pyyhkijän mukana ja lopulta alkoi vuotamaan vettä takaluukun sisälle.

Sain korjattua tuon pikku askartelulla ja webaston (sinisellä) polttoaineputkella (4x2mm).

1. Suutin irti
2. Pyyhkijän moottorin vaihteistoin kansi irti
3. Letkuliitin irti akselilta, vaati vähän vääntelyä että putki katkesi kokonaan.
4. Vanha kupariputki poikki letkuliittimen muoviosan juuresta.
5. 4,0mm poralla porataan kupariputki pois letkuliittimen (muovia) sisältä. Itse porasin ensin 3,0mm terällä ja sitten vasta 4mm.
6. Webaston/Eberin polttoaineletkusta sopiva pätkä (n. 20cm) letkuliittimeen porattuun reikään. Laitoin hieman epoksiliimaa, vaikka olisi ollut varmaan tiivis muutenkin.
7. 4,5mm poralla suurensin akselin sisäreikää, niin että pa-putki sopii liikkumaan, eikä hierry heti poikki. Samalla tuli putsattua vanhan putken jämät.
8. Rasvasin pa-putken vaseliinilla ulkopuolelta. Letkuliitin putkineen paikalle ja moottorin (vaihteiston) kansi kiinni.
9. Puukolla katkaistaan putki akselin pään tasalle.
10. Putken sisäreikää suurentelin 2,5mm poralla, niin suuttimen sai painettua pohjaan.

Toimii, mutta saa nyt nähdä miten kauan. Kevyesti ainakin nyt näyttää liikkuvan, eikä suutin liiku yhtään vaikka pyyhkijää käyttää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.12.2009 23:00

Aika homma siihen nähden että tuohon saa korjaussarjaa...

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 7.12.2009 8:48

Aika homma siihen nähden että tuohon saa korjaussarjaa...


Olisinpa tuon tiennyt, niin en olisi kyllä lähtenyt askartelemaan! Ei tuossa nyt mennyt kuin tunnin verran tehdessä ja toinen tuumatessa miten tekee, mutta turhaa työtä silti.

Ihan merkkiliikkeestäkö niitä saa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2009 14:38

Jep. Pari vuotta sitten maksoi jotain nelisen kymppiä muistaakseni. Että olihan kilohinta kohdallaan...

Siitä kyllä tuli melkein kaikki mahdollinen koneiston sisään uutta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa