Kallistuksenvakaajan halk. mk2 + Kokemuksia vakaajaseteistä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Kallistuksenvakaajan halk. mk2 + Kokemuksia vakaajaseteistä
Tossa kattelin Powerflexin puslia ja siellä on juttuu että tarkistaa etuvakaajan halkaisija. Onkos tuo jossakin vuosimalliessa erilainen vai onko se tiettyyn malliin (16V/G60...) sidottu se halkaisija?
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 27.6.2006 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Tähän hätään en muista muuta kun että kaks/kolme milliä oli halkaisijan ero. Illalla kotona nään jos ei kukaan siihen mennessä oo keksiny.
Ja by-the-way; mun mielestä toi vakaajan uretaanipusla on ihan turha. Alkup. on sen verran jämäkkä että en ite maksais uretaanisesta euroakaan enemmän kun kumisesta. Etenkään kun aattelee vakaajan toimintaa ajossa...
Ja by-the-way; mun mielestä toi vakaajan uretaanipusla on ihan turha. Alkup. on sen verran jämäkkä että en ite maksais uretaanisesta euroakaan enemmän kun kumisesta. Etenkään kun aattelee vakaajan toimintaa ajossa...
-
- -
- Viesti:
Mitähän tuo Powerflexin 18mm sitte meinaakin...
Mutta aihetta sivaltaen, ne jotka on hankkinut jonkin valmistajan (H&R, Eibach jne...) sporttivakaajasetin (etu- ja takavakaajan) niin kertokaapa kokemuksia kuinka alkuperäistä jämäkämmät ovat olleet, kuinka ajossa huomaa kallisteluun/mukavuuteen ja näin edelleen?
Mutta aihetta sivaltaen, ne jotka on hankkinut jonkin valmistajan (H&R, Eibach jne...) sporttivakaajasetin (etu- ja takavakaajan) niin kertokaapa kokemuksia kuinka alkuperäistä jämäkämmät ovat olleet, kuinka ajossa huomaa kallisteluun/mukavuuteen ja näin edelleen?
-
- -
- Viesti:
Eibach Anti-Roll-Kit aiheuttaa mutkaisella asfalttitiellä lievää hymyn tunnetta vielä noin kuuden vuoden jälkeenkin...
Mukavuudesta ei juuri voi puhua kun on muutenkin jämäkämpi alusta, mutta omasta mielestä paras ostos mitä tohon autoon oon tehny. Mutta ei toi kall. vakaaja mitään hirveitä aiheuta mukavuudelle vaikka jäykkä onkin.
Mukavuudesta ei juuri voi puhua kun on muutenkin jämäkämpi alusta, mutta omasta mielestä paras ostos mitä tohon autoon oon tehny. Mutta ei toi kall. vakaaja mitään hirveitä aiheuta mukavuudelle vaikka jäykkä onkin.
Ja vähän vanhaan aiheeseen lievästi asiaan liittyen ajattelin puuttua: Tollasta oon miettiny että miten paljon vaikuttaa tollasessa mk2 golfissa takavakaajan olemassaolo.
Onko se puolelta toiselle menevä taka-akseli oikeasti vielä niin joustava että vakaajatanko vaikuttaa asiaan? Ei vaan meinaa käsittää asiaa. Eikö se tanko ole kokonaisuudessaan kiinni siinä akselissa, vai tuleeko puslilla koriin? Etuvakaajan toiminnan vielä ymmärrän ja oon omaankin autoon sellasen laittanut.
Onko kukaan muu miettinyt vai onkohan mulla vaan jotenkin väärä lähestymistapa asian ymmärtämiseen...
Onko se puolelta toiselle menevä taka-akseli oikeasti vielä niin joustava että vakaajatanko vaikuttaa asiaan? Ei vaan meinaa käsittää asiaa. Eikö se tanko ole kokonaisuudessaan kiinni siinä akselissa, vai tuleeko puslilla koriin? Etuvakaajan toiminnan vielä ymmärrän ja oon omaankin autoon sellasen laittanut.
Onko kukaan muu miettinyt vai onkohan mulla vaan jotenkin väärä lähestymistapa asian ymmärtämiseen...
-
- -
- Viesti:
Kaikki on suhteellista mutta omassa tapauksessa vaikutti ajoon huomattavasti pelkkä takavakaaja. Aloitin vakaajasetin asennuksen siis takavakaajasta ja viikon päästä vaihdoin etuvakaajan.miten paljon vaikuttaa tollasessa mk2 golfissa takavakaajan olemassaolo.
Onko se puolelta toiselle menevä taka-akseli oikeasti vielä niin joustava että vakaajatanko vaikuttaa asiaan?
Että kyllä sulla sitten vaan on väärä lähestymistapa :)
Vakaajat tietty pitäis asentaa eteen ja taakse samaa sarjaa että pysyis ees jotenkin alkuperäisessa tasapainossa kaarreominaisuudet. Tietty jos haluaa muuttaa set-upia niin sitten...
Minkä kokoiset olis parhaimman kokoiset vakaajat kakkoskoppaan, et jos tavoitteena on saada auton puskevuutta mahdollisimman hyvin pois?
Neuspeedillä on tarjota eteen/taakse 22mm/25mm ja 25mm/28mm. Eibachin on 23mm/25mm. H&R:llä 22mm/25mm ja 25mm/28mm.
Onko vielä jotain muita valmistajia?
Tuleeko noissa seteissä puslat mukaan?
Neuspeedillä on tarjota eteen/taakse 22mm/25mm ja 25mm/28mm. Eibachin on 23mm/25mm. H&R:llä 22mm/25mm ja 25mm/28mm.
Onko vielä jotain muita valmistajia?
Tuleeko noissa seteissä puslat mukaan?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Eibachin setin tilasin tepalmet motorsportista. Nyt vaan vinkkiä kaipaisin kuinka helevatassa sen paksumman vakaajan saa paikalleen! Vanhan sain juuri ja juuri revittyä irti kun tarpeeks huusi. Ne alatukivarsien isot pultit löysäsin 2 kappaletta ja onkohan jossakin kenties lisää?
edit, joo olihan niitä pultteja pari lisää ja johan homma helpottui. Kyllä tuo vakaajasetti tuntu aiheuttavan kovuutta alustaan. Reagoi tien epätasaisuuksiin herkemmin. Mutta ero mukavuudessa ei oo juurikaan kummonen. Enemmän sen huomaa vaan että kallistelu vähenee, joka sinänsä on aika luonnollista paksummilla vakaajilla :D Myös ensimmäistä kertaa olin kuulevinani että golfin sisäkaarteenpuoleinen eturengas olisi ulissut tiukassa kurvissa.
edit, joo olihan niitä pultteja pari lisää ja johan homma helpottui. Kyllä tuo vakaajasetti tuntu aiheuttavan kovuutta alustaan. Reagoi tien epätasaisuuksiin herkemmin. Mutta ero mukavuudessa ei oo juurikaan kummonen. Enemmän sen huomaa vaan että kallistelu vähenee, joka sinänsä on aika luonnollista paksummilla vakaajilla :D Myös ensimmäistä kertaa olin kuulevinani että golfin sisäkaarteenpuoleinen eturengas olisi ulissut tiukassa kurvissa.
Juu, hitsatenhan se sielä, mutta kaikkihan on vaihdettavissa :)
Entä jos ei ole GTi:n taka-akselia ja alkuperäistä vakaajaa. Vastaako tuo tarvikevakaaja silloin jäykkyydeltään alkuperäistä ? Onhan sillä sentään paksuutta 25-28mm.....
Kuvittelin, että nuo tarvikevakaajat olisivat korvanneet alkuperäisen vakaajan ja lisänneet jonkin verran vielä jäykkyyttä alkuperäiseen verrattuna. Luulis takapäästä tulevan toudella jäykkä, jos sinne alkuperäisen vakaajan lisäksi vielä lisätään tuommoinen tuuman tanko, mutta ilmeisesti näin ei sitten käykkään.
Kuvittelin, että nuo tarvikevakaajat olisivat korvanneet alkuperäisen vakaajan ja lisänneet jonkin verran vielä jäykkyyttä alkuperäiseen verrattuna. Luulis takapäästä tulevan toudella jäykkä, jos sinne alkuperäisen vakaajan lisäksi vielä lisätään tuommoinen tuuman tanko, mutta ilmeisesti näin ei sitten käykkään.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”