Eli vaatiiko ruiskun asentaminen kuinka paljon muutostöitä/vaivaa? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia asiasta?
Itselläni Jetta II 1.6, jossa Pierburgin 2ee sähkö kaasari ja PN-koneella. Kävi mielessä, että jos jostain purku raadosta saisi tekniikan, niin voisi jopa ottaa projektiksi.
Eli kirjotelkaa mikäli asiasta jotain tiedätte.
Kiitokset jo etukäteen!
Ruiskun jälkiasennus.
Valvoja: ffp jäsenet
yksipisteruiskun kanssa muutos on melko helppo, vaihtoon menevät koneen puolelta ainoastaan kaasuttimen kumilaipasta ylöspäin kaikki, eli kaasutin vaihtuu yksipisteruiskun vastaavaksi murikaksi. Syttypuolikin sinällään pitäisi kelvata nykyisestä koneesta koska monojetronicissa jota 2 koppaisien ruiskuina on käytetty on varustettu erillisellä sytyllä.
Toki tuon ruiskumurikan lisäksi pitää sitten vaihtaa pakosarja sellaiseen malliin jossa on paikka lambdalle, sitten tietenkin letkuliittimet kannen kylkeen sellaisiksi malleiksi joihin saa lämpöanturit kiinni mitä ruisku vaatii. Boksi pitää pultata kouruun tuulilasin alle. Johtosarja menee tietenkin suurelta osin vaihtoon, ehkä jopa mittaria myöten riippuen auton vuosimallista ja siitä onko siinä uudemmat vai vanhemmat sähköt. Sitten tietty bensaputket pitää tehdä uusiksi, painepumppu asentaa pohjaan taka-akselin viereen, siirtopumppu tankkiin ja laittaa johdotukset niille..
Toki tuon ruiskumurikan lisäksi pitää sitten vaihtaa pakosarja sellaiseen malliin jossa on paikka lambdalle, sitten tietenkin letkuliittimet kannen kylkeen sellaisiksi malleiksi joihin saa lämpöanturit kiinni mitä ruisku vaatii. Boksi pitää pultata kouruun tuulilasin alle. Johtosarja menee tietenkin suurelta osin vaihtoon, ehkä jopa mittaria myöten riippuen auton vuosimallista ja siitä onko siinä uudemmat vai vanhemmat sähköt. Sitten tietty bensaputket pitää tehdä uusiksi, painepumppu asentaa pohjaan taka-akselin viereen, siirtopumppu tankkiin ja laittaa johdotukset niille..
En tahdo masentaa tai jeesustella katsastuksesta, mutta PN-vehkeethän ovat vähäpäästöisiä. Eli jos rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, ei muutos laillisesti onnistu. On melko eri näköinen päällepäinkin nelipisteruisku kuin tuo sähkökaasari.
Sähkökaasarikoneessa (PN) on jo lambda-anturi pakosarjassa.Toki tuon ruiskumurikan lisäksi pitää sitten vaihtaa pakosarja sellaiseen malliin jossa on paikka lambdalle
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa