Muutamia kysymyksiä Caravellesta, jos joku sattuisi tuntemaan 2.5 bensakonetta.
Ongelma on se että lämpömittari näyttää normaalisti 110 astetta, joskus jopa yli. Jos avaan tällöin korkin, ei ainakaan paisuntasäiliössä oleva vesi kiehu. Lämpömittarilla mitattuna paisuntasäiliön vesi on 88 asteista. Letkut ovat päältä mitattuna 84 asteisia ja suurin lämpö mitä mittasin lohkon kyljestä, läheltä vesiletkun kiinnityspistettä oli 90 astetta. Syyläriä ei voi oikein mitata ilmastoinnin kennon takia.
Mikähän on normaali termostaatti näissä? Kiertääkö vesi paisuntasäiliössä? Onko muilla ollut ongelmaa lämpömittarin kanssa? Mahdollinen vian syy?
Missä lämmössä flekti yleensä lähtee pyörimään?
Miten toimii lämpötilan varoitusvalo? Onko se erillinen vai liitetty lämpömittariin jollakin tavalla? Missä lämmössä alkaa vilkuttaa?
Eiköhän noilla selviä....jos joku tietäis.
Caravellen lämmöt, anturivika?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos todellinen vika on mittarissa, niin pistä tietoa kun saat homman toimimaan. Itselläni vastaavia ongelmia 2.4D T4sen kanssa. Tuntuu että kaikki mahdollinen kokeiltu, alkaen termostaatista, nesteistä, kennon puhdistuksen kautta lämpötila-anturiin, mittariston jännitteen tasaimeen ja päättyen piirilevyn tinaukseen. Eikä auttanut, vähän ehkä helpotti, mutta...
Tiiä sitten että onko noissa ees samanlaiset mittarit, mutta kumminkin.
Tiiä sitten että onko noissa ees samanlaiset mittarit, mutta kumminkin.
Vois olla aihetta ajaa romikselle koko auto :)
Noh, kuitenkin, lämpömittarihan siinä valehtelee koska lämpökamera ei löydä yli 90 asteista paikkaa muuta kuin pakosarjan. Vesi paisuntasäiliössä 88 asteista, mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan kierrä siellä. Letkuista kärsii pitää hetken kiinni kädellä joten ei se ainakaan 110 asteista ole.
Yleensähän tuo lämpöanturi on vastus, jonka arvo muuttuu lämpötilassa. Huonot kontaktit yms. lisää vastusta joten voisko olla.... Kumpaan suuntaan se sitten viisaria viekään.
Noh, kuitenkin, lämpömittarihan siinä valehtelee koska lämpökamera ei löydä yli 90 asteista paikkaa muuta kuin pakosarjan. Vesi paisuntasäiliössä 88 asteista, mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan kierrä siellä. Letkuista kärsii pitää hetken kiinni kädellä joten ei se ainakaan 110 asteista ole.
Yleensähän tuo lämpöanturi on vastus, jonka arvo muuttuu lämpötilassa. Huonot kontaktit yms. lisää vastusta joten voisko olla.... Kumpaan suuntaan se sitten viisaria viekään.
Kyllä kai se neste ainakin jonkin verran vaihtuu paisarissa, koska kannesta tulee suoraan ilmausletkua pitkin kokoajan loro paisariin. Näinköhän joku, jonka auto "varmasti" toimii, viitsisi mitata paissarin nesteen lämpötilan mittarin osoittaessa sitä normaalia käyntilämpöä, eli 85 - 90?
Omassa autossani nimittäin mittarin osoitus vakiintui korjailujen jälkeen 100:n jolloin paisarissa lämpö 88. Flekti pyörähtää hetken, kun paisarissa alkaa lämpö nousta 90 asteeseen, eli silloin ainakin syylärin neste on suunnilleen saman lämpöistä kuin paisarinkin? Kun ei noita flektin lukemia vieläkään muista...
Omassa autossani nimittäin mittarin osoitus vakiintui korjailujen jälkeen 100:n jolloin paisarissa lämpö 88. Flekti pyörähtää hetken, kun paisarissa alkaa lämpö nousta 90 asteeseen, eli silloin ainakin syylärin neste on suunnilleen saman lämpöistä kuin paisarinkin? Kun ei noita flektin lukemia vieläkään muista...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa