vw golf mk 2 EI KÄYNNISTY
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf mk 2 EI KÄYNNISTY
Elikkäs olis tollanen -88 1,6 bensa golffi...vaihdoin hihnanpyörän kampiakselin päähän ja sen jälkeen ei tietoakaan käntiin lähtemisestä. Startti kyllä pyöriii,akussa on virtaa,bensaakin löytää ja tulpat antavat kipinää,virranjakajan kansi ehjä,KAASARIN kylläkin vaihdoin sen jälkeen kun vian huomasin.muttei kyllä lähde käyntiin silläkään..mikäs avuksi?onko mahdollista että on ottanut vettä johonki imusarjaan?itseltäni loppuu ainakin ajatukset?!
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Niin että onkohan hammashihnan ajoitukset nyt muuttuneet. Tarkistahihnapyöristä löytyvistä merkeistä ovatko ne kohdallaan motissa oleviin merkkeihin nähden ja osoittaako virranjakajanpyörijä ykköspytylle. Jakajasta löytyy merkki mikä on ykköspytylle. Eli virranjakajan kansi auki.
Nokkapyörästä pitäisi löytyä pisteet jonka väli pitäisi osua kannessa tai hihnan suojassa olevaan merkkiin. Lisäksi apuakselissa on merkki (lovi) ja lohkossa vastamerkki, myös kampiakselin hihnapyörässä on merkki. Yksi merkki löytyy löytyy vielä vauhtipyörästä, laatikon ja koneen välistä.
Jos ei tästä ymmärtänyt, kannattanee mennä kirjastoon hakemaan Golopallon, tai jonkun muun vagineen jossa on sama motti, korjaus/huoltokirja.
Mitä ihmettä meinaa "ottanut vettä imusarjaan"? ?
Nokkapyörästä pitäisi löytyä pisteet jonka väli pitäisi osua kannessa tai hihnan suojassa olevaan merkkiin. Lisäksi apuakselissa on merkki (lovi) ja lohkossa vastamerkki, myös kampiakselin hihnapyörässä on merkki. Yksi merkki löytyy löytyy vielä vauhtipyörästä, laatikon ja koneen välistä.
Jos ei tästä ymmärtänyt, kannattanee mennä kirjastoon hakemaan Golopallon, tai jonkun muun vagineen jossa on sama motti, korjaus/huoltokirja.
Mitä ihmettä meinaa "ottanut vettä imusarjaan"? ?
ja onko tuo kaasari pierburg vai joku korvauskaasutin?
jos pierburg niin onneksi olkoon http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486&highlight=pierburg
jos pierburg niin onneksi olkoon http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486&highlight=pierburg
http://www.freetechnics.fi
ja maksaa tollaset 300 eugenii
ja maksaa tollaset 300 eugenii
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486&highlight=pierburg
Tuossa siihen tyhjäkäynnin säätämiseen... katsos kun tuossa kaasarissa (mikäli pierburg) tyhjäkäyntiin vaikuttaa parhaimmillaan noin 2 - 4 eri tekijää... tutki tuota yo. tekstiä. Sen tyhjäkäynnin neuvomiseen menisi monta riviä tekstiä turhaan ku asia on tuollakin selvitetty.
Tuossa siihen tyhjäkäynnin säätämiseen... katsos kun tuossa kaasarissa (mikäli pierburg) tyhjäkäyntiin vaikuttaa parhaimmillaan noin 2 - 4 eri tekijää... tutki tuota yo. tekstiä. Sen tyhjäkäynnin neuvomiseen menisi monta riviä tekstiä turhaan ku asia on tuollakin selvitetty.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Juu se ajotuslamppu vaan. Plussajohto akun plussaan ja miinusjohto akun miinukseen ja se kolmas johto ykköspytyn tulpanjohtoon. Kytkinkopassa on se iso muovinen kierretulppa joka pois ja sitten autoo käyntiin ja sohotetaan sinne reikään sillä vehkeellä mikä kädessäs on. Siinä pitäis näkyä sellanen lovi vauhtipyörässä, mutta jos ei näy niin sitte käänteleen vaan virranjakajaa.
tästä tuliki mieleen, kun kampiakselin hihnapyörän merkki (nolla) ja nokka-akselin merkki täytyy luonnollisesti olla "yhteensopivat", mutta miten tuon apuakselin hihnapyörän asento jakopäätä laitattaessa vaikuttaa mihinkään?? Korjausoppaan mukaan apuakselin hihnapyörän merkki ja kampiakselin hihnapyörän merkki pitäisi olla tavallaan vastakkain... ja jos näin ei ole niin mihin vaikuttaa?
Se apuakselin ajotuksen pielessäolo tuntuu joillain korjaamoilla tehdyn jakoremminvaihdon jälkeen olevan enemmän sääntö kuin poikkeus... pari semmoista itsekkin korjannut, toisessa riitti sytyn säätö, toisessa piti siirtää tulpanjohdot oikeille paikoilleen niin riitti säätövara jakajassa.
Sinänsähän se ei mitään haittaa kunhan sytyn säätää kohilleen, mutta seuraava asentaja voi olla hieman ulkona jos ei tee omia merkkejä hihnapyöriin jakoremmin vaihtoa ennen.
Sinänsähän se ei mitään haittaa kunhan sytyn säätää kohilleen, mutta seuraava asentaja voi olla hieman ulkona jos ei tee omia merkkejä hihnapyöriin jakoremmin vaihtoa ennen.
Juuri tuon takia kannattaa _aina_ tehdä ehdottomasti niin hyvät omat merkit että jaon saa takaisin samaan asentoon kuin missä se olikin. Mullakin tuon oli joku ekassa hihnanvaihdossa ruuvannut hampaan pieleen, hieman aiheutti ihmettelyä kun alkuperäiset merkit eivät täsmänneet omien merkintöjen kanssa.Sinänsähän se ei mitään haittaa kunhan sytyn säätää kohilleen, mutta seuraava asentaja voi olla hieman ulkona jos ei tee omia merkkejä hihnapyöriin jakoremmin vaihtoa ennen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa