Evrytyksen jälkeen nykii! Vaikka kuinka säätää?
Valvoja: ffp jäsenet
Evrytyksen jälkeen nykii! Vaikka kuinka säätää?
NO niin tuli tuossa kyhättyä tuo evrytys paketti. Siinä 0n alaraja vastuksena 350 ohm:n vastus ja perässä 1 k.ohmin säätö vastus. Siinä on sellanen onkelma että vaikka sitä kuinka säätää niin auto nykii ihan pinta kaasulla ajettaessa. Ja taas kun säädät uudestaan niin vähän aikaa pelaa nätisti mutta taas rupee nykimään pintakaasulla. Sitten kun säätää sen sillai että pyörii nätisti tyhjää niin on ihan sama kuin sitä evrytystä ei ois ollenkaan. Missä vika? Onko merkitystä kun säätö palikat on kone huoneessa? Lämpö aihettasko muutosta vastuksessa?? Ainiin kone on tyypiltään 1z passatin kone.
Nykii mullakin evry päällä, käytössä 500 ohminen vastus kytkimellä konehuoneessa. Itse järkeilisin tuon jotenkin silleen että kaasua vähänkään käytettäessä tuo moottorinohjausyksikkö ohjaa suuttimille vääntömomenttitoiveen mukaista ruiskutusmäärää + evryn aiheuttama lisä, kun taas kaasupoljin ylhäällä pidetään tietenkin tyhjäkäynti vakiona. Tuo evryn lisäsyöttö siis aiheuttaa tuossa ihan rajalla eli pintakaasulla sitä nykimistä.
Lisäksi olen ollut huomaavinani että vakionopeudensäädin pystyisi evry päällä jopa hidastamaan autoa hieman normaalia moottorijarrutusta voimakkaammin. Tiedä sitten huijaako persdyno vai muuttuuko evryn takia ruiskutuksen alkamishetki sen verran aikaisemmaksi että polttoaine syttyisi jo siinä vaiheessa kun mäntä matkaa vielä ylöspäin, ja aiheuttaisi näin hidastavaa vaikutusta.
Lisäksi olen ollut huomaavinani että vakionopeudensäädin pystyisi evry päällä jopa hidastamaan autoa hieman normaalia moottorijarrutusta voimakkaammin. Tiedä sitten huijaako persdyno vai muuttuuko evryn takia ruiskutuksen alkamishetki sen verran aikaisemmaksi että polttoaine syttyisi jo siinä vaiheessa kun mäntä matkaa vielä ylöspäin, ja aiheuttaisi näin hidastavaa vaikutusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”