On täs ollu suunnitteilla väsätä lasikuidusta uus nokka "pelti" autoon. Mutta jos joku asiaa paremmin tutkinut/kokeillut henkilö voisi neuvoa parissa asiassa:
Montako kerrosta ootte kuitua laminoinnut
Vaatiiko nokkapelti metallisen tjms rungon
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Ei muuta näin aluks.
Lasikuidusta nokkapelti
Valvoja: ffp jäsenet
Itse olen tehnyt lasikuitu osia useita vuosia kilpa-autoihin. Olen tehnyt pääasiassa kuitu nokkapeltia ja takaluukkuja sekä etupuskureita. Kilpa-autoihin olen laittanut 2 kerrosta, mutta siviilikäyttöön suosittelisin juuri tuota 3-4 kerrosta. Laita esim. 3 täyttä kerrosta ja lisäkerros pellin etureunaan(ettei taivu ilmavirrasta). Tukirakenteet riittää, kun teet 2 kerroksisen. Muista käyttää myös gelgouttia, jotta ei tule ilmareikiä.. Ja tietysti muotit sekä pellistä, että tukirakenteista(muotteihin myös gelgoutti). Pellissä käyttäisi ilmatelaa, jotta saat kaikki ilmat pois.. en tiedä mistä saa, mutta suosittelen kyselemään..
Mua vaivaa sellanen asia että miten se lasikuitupelti sitten laitetaan kiinni, kun alkuperäset kiinnikkeet on metallia?
Meinaan noi lasikuitu ja metalli käyttäytyy vähän erilailla lämpötilanvaihteluissa, eli kesällä metalli laajenee ja talvella kutistuu enemmän kuin lasikuitu.
Joutuu kai tehä talveks ja kesäks omat konepellit :)
Meinaan noi lasikuitu ja metalli käyttäytyy vähän erilailla lämpötilanvaihteluissa, eli kesällä metalli laajenee ja talvella kutistuu enemmän kuin lasikuitu.
Joutuu kai tehä talveks ja kesäks omat konepellit :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”