Searchilla yritin pikaisesti katsoa eikä oikein löytynyt, joten suoritetaan lähestyminen ongelmaan tätä kautta. Elikkäs ongelmana on vuotava ohjainvaihde - hammastanko hässäkkä. Tehostinöljyä kuluu aika reilulla tahdilla ja alkaa tuo purkkien ostaminen jo vituttaa.. Öljynä on käytetty VW:n omaa sekä nyt Febin öljyä, jonka pitäisi olla vastaavaa arvoiltaan. Korjaussarjalla ei ongelmaan tule pitkäaikaista ratkaisua, kun hammastanko on 'löysä'. Uuden / kunnostetun hinta ei juurikaan houkuttele ja purkaamoilta vähän arvelluttaa ostaa, kun tuntuu että joka toisessa Golfissa on vuotava hammastanko. Onko joku korjannut tuota vuotoa itse, muuten kuin sillä korjaussarjalla?
Sekavaa... mutta jospa siitä ottaisi selvää..
Hammastanko - ohjainvaihde vuotaa..
Valvoja: ffp jäsenet
Mulle kävi juuri sama juttu passatin kanssa -91 1.9TD. Ei auttanu ku vaihtaa koko ohjausvaihde ja uutta kysellessä tuli tietty eteen ongelma etten tienny minkä valmistajan vaihde on. Niitä kun tietty on sekä ZF:ltä että TRW:ltä. Ja paikallisella VW:n tiskillä väittivät että siinä on semmoinen peltilappu niitattuna kiinni mistä se selviää, no eipä selvinny... Siinä sitten vähän aikaa mietin että mitäs nyt, lopulta sitten hommasin käytetyn kaikkine hilppeineen ja laitoin paikalleen. Oli Saksan tuonti pelistä ja hyvin on pelannu. Niin ja joo se valmistaja lukee sen ohjausakselin alapuolella ja se on siinä valussa koho kirjaimin, jos joku sellaista etsii. Eipä osannu/vaivautunu ottamaan selvää missä se teksti lukee.
Hoh tulipas vähän avauduttua, mutta kuitenkin käytetyssä on iso riski, kun vaihtotyö on kohtuullisen iso. Uuden olisin ostanu varmaan ilman näitä sähläyksiä, mutta tuntuupa toi käytettykin onneksi hyvin pelaavan.
e: kannattaa kysellä tarjouksia uudesta useammasta paikasta. Mulla tarjousten välillä oli hinta eroa yli 100e
Hoh tulipas vähän avauduttua, mutta kuitenkin käytetyssä on iso riski, kun vaihtotyö on kohtuullisen iso. Uuden olisin ostanu varmaan ilman näitä sähläyksiä, mutta tuntuupa toi käytettykin onneksi hyvin pelaavan.
e: kannattaa kysellä tarjouksia uudesta useammasta paikasta. Mulla tarjousten välillä oli hinta eroa yli 100e
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”