Climatronicin lämmönsäätömoottori sekosi. Hjälp.
Valvoja: ffp jäsenet
Climatronicin lämmönsäätömoottori sekosi. Hjälp.
Onko jollain muulla ollut ongelmia tuon lämmönsäätömoottorin kanssa. Se moottori seilaa vaan koko ajan niinkuin se hakisi sitä oikeaa lämpötilaa. Voiko vika olla lämpötilaa haistelevassa anturissa? Auto on 1.9 tdi iv golf.
-
- -
- Viesti:
Tervetuloa kerhoon, lämmönsäätöläppä on sitten lähes keskimmäinen osa autossa eli kun purat ja vaihdat/korjaat sen niin kannattaa dokumentoida hyvin että voin ottaa mallia.
Läppä liikkuu laidasta laitaa, ainakin äänestä päätellen, mutta työntää enimmäkseen kuumaa. Mulla vikakoodi viittaa siihen että läppä ei tiedä millä kohdalla se on tai jotakin sinnepäin. Eli lämpöanturi on ok
Uusi läppämoottori on noin 160€. Voi olla että putsauksella saisi toimimaan, mutta en tiedä riittääkö mielnkiinto purkaa sitä kovin montaa kertaa.
Läppä liikkuu laidasta laitaa, ainakin äänestä päätellen, mutta työntää enimmäkseen kuumaa. Mulla vikakoodi viittaa siihen että läppä ei tiedä millä kohdalla se on tai jotakin sinnepäin. Eli lämpöanturi on ok
Uusi läppämoottori on noin 160€. Voi olla että putsauksella saisi toimimaan, mutta en tiedä riittääkö mielnkiinto purkaa sitä kovin montaa kertaa.
Purin tietysti kaiken mikä irti lähti paitsi kojeltaulun yläosan.
Loppujen lopuksi olisi varmaan riittänyt hanskalokeron ja keskikonsoli irroitus.
Lämmönsäätöläpän moottori sijaitsee tiukimmassa välissä kardaanitunnelin päällä.
Lämmityslaitteen putket etujalkotilaan on aika tehokkaasti edessä.
Kannattaa Aktesta kattoa miten se moottori sijoittuu muihin nähden niin on helppo arpoa kummalta puolen yrittää irroittaa sitä. Mulla helpotti kun purin muovit edesta niin auto käyntiin ja katsoin mikä varsi heiluu hulluna
Loppujen lopuksi olisi varmaan riittänyt hanskalokeron ja keskikonsoli irroitus.
Lämmönsäätöläpän moottori sijaitsee tiukimmassa välissä kardaanitunnelin päällä.
Lämmityslaitteen putket etujalkotilaan on aika tehokkaasti edessä.
Kannattaa Aktesta kattoa miten se moottori sijoittuu muihin nähden niin on helppo arpoa kummalta puolen yrittää irroittaa sitä. Mulla helpotti kun purin muovit edesta niin auto käyntiin ja katsoin mikä varsi heiluu hulluna
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”