Hammastanko (tehostettu) vuotaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

patrick
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2003 14:48

Hammastanko (tehostettu) vuotaa

ViestiKirjoittaja patrick » 26.1.2006 19:20

Auto on Corrado G60 -91. Hammastanko mallia TRW. Vuotaa molemmista päistä tehostimen öljyt pihalle. Onko kenelläkään kokemusta tiivisteiden vaihdosta? Laakkosella on saatavana tiiviste sarja TRW:än hammastankoon hintaan 56.20€. Olen kuullut ettei tiivisteiden vaihdolla kovin pitkälle pötki.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 26.1.2006 19:34

Mulla oli sama ongelma että vuoti öljyt suojakumin sisään...
Vaihdoin tiivisteet ja loppu vuoto...

Ongelmana noisa on ollut se rattiakselin stefa, jos se alkaa vuotaan niin ei välttämättä vaihtamalla korjaannu...

patrick
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2003 14:48

ViestiKirjoittaja patrick » 28.1.2006 16:30

Olikos minkäläinen homma vaihtaa ne tiivisteet? Tarviiko siihen jotain erikoistyökaluja?

juge
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.6.2004 23:00

ViestiKirjoittaja juge » 18.3.2007 12:19

Ois itellä kyseinen operaatio vaiheessa G60 corradoon ja kiinnostais tietää jos joku on vaihtanu ton hammastangon puoleisen stefan, et miten sen sieltä sais pois?
Pitäiskö ton rungon mennä vielä kahtia tosta keskeltä prässäämällä vai onko siellä jotkut kierteet?
Kiitos vastauksesta etukäteen...

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 6.5.2007 19:17

Oisko kellään räjäytyskuvaa tai jotain simppeliä ohjetta hammastangon tiivisteiden vaihtoon? Pitäisi omasta pirssistä vaihtaa tiivisteet, kun vuotaa. Onko miten V-mäinen homma?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 10.5.2007 0:38

jahas täälläkin suunnalla samanlaista vikaa, apuja kaivattaisiin jos joku vaihdon osaisi vaihe vaiheelta kertoa niin olisin erittäin kiitollinen

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.5.2007 5:42

Homma aika yksinkertainen loppujen lopuksi. Muistaa vaan katsoa että rattiakselin tumppi tulee samaan asentoon hammastangolle kun alunperin ollut. Itsellä se ei mennyt samaan asentoon ja pari vuotta teki semmosta että saatto jumittaa ohjausta linkusta oikaistessa. Tuo johtuu hammastangon kulumisesta keskiasennossa.

Etkasta löytyy hyvä räjäytyskuva.

AL1-G
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.5.2007 14:26

ViestiKirjoittaja AL1-G » 10.5.2007 14:51

Tärkeetä on myös asentaa uusi stefa hieman eri kohtaa, ettei ala heti vuotaan vanhan stefan kuluttamasta urasta.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 10.3.2008 0:29

Onkos kellään muuten tietoa milloin hammastangon valmistaja on vaihtunut corrossa? vai onko niitä laitettu sekaisin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 6 vierailijaa