Kolperoni on nyt kuluvan vuoden aikana kahdesti tyhjentänyt akkunsa 3-4 päivän ajamattomuuden jälkeen. Akku näytti siltä että se oli alkuperäinen vm 2000 sakemanniakku, joten hain tänään uuden.
Mielenkiinnosta kuitenkin mittasin lepovirran joka akusta lähtee silloin kun avain on poissa virtalukosta, auton ovet ovat kiinni, eikä mikään valo pala. Mittaustulos oli luokkaa 300mA, joka minusta sähköalan ammattilaisena vaikutti äkkiä ajatellen melko suurelta.
Mitä mieltä ollaan, onko tuo normaali lukema?
Akun lepovirta
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä näyttäisi olevan täsmälleen sama vika, virratkin täsmäävät. Oletko löytänyt mitään syytä vialle?
Koitin eilen illalla käyttää todennäköisimpiä sulakkeita irti - ei mitään vaikutusta. Pakkanen ajoi sisälle ennen kaikkien sulakkeiden irroitusta, mutta sitä olisi tarkoitus yrittää tänään.
Mitäs muuten ne kolme sulaketta akun päällä olevassa kotelossa ovat? Näyttivät olevan 30A / pala.
- petri
Koitin eilen illalla käyttää todennäköisimpiä sulakkeita irti - ei mitään vaikutusta. Pakkanen ajoi sisälle ennen kaikkien sulakkeiden irroitusta, mutta sitä olisi tarkoitus yrittää tänään.
Mitäs muuten ne kolme sulaketta akun päällä olevassa kotelossa ovat? Näyttivät olevan 30A / pala.
- petri
Ongelma sen kun muuttuu omituisemmaksi.
Kaikki johdot kiinni virrankulutus noin 0.3-0.35A
Irrotin kaikki sulakkeet -> virrankulutus 0.21A
Irrotin laturin johdot -> ei vaikutusta
Irrotin startin johdot -> ei vaikutusta
Näköjään kaikki virta kulkee alla olevan kuvan ympyröidyn johdon kautta. (Tuo on siis akun päällä olevasta jakoboksista). Mitäköhän tuo mahtaa ruokkia?
Kyseessähän on tosiaan Octavia -98 (mallinumeron mielestä -99), 1.6 bensalla.
Arvostaisin kovasti ideoita vian korjaamiseksi, ei oikein huvittaisi jatkuvasti irrotella akunkenkää ajon jälkeen :/
Tähän liittyen vielä toinen kysymys: Mitenkäs nuo ohjauspylvään muovit saa irti? Alta perältä yksi kuusioruuvi irti, ja lähempää rattia reunoilta ilmeisesti 2 lisää? Millähän avaimella nuo ulommat mahtavat aueta?
- petri
Kaikki johdot kiinni virrankulutus noin 0.3-0.35A
Irrotin kaikki sulakkeet -> virrankulutus 0.21A
Irrotin laturin johdot -> ei vaikutusta
Irrotin startin johdot -> ei vaikutusta
Näköjään kaikki virta kulkee alla olevan kuvan ympyröidyn johdon kautta. (Tuo on siis akun päällä olevasta jakoboksista). Mitäköhän tuo mahtaa ruokkia?
Kyseessähän on tosiaan Octavia -98 (mallinumeron mielestä -99), 1.6 bensalla.

Arvostaisin kovasti ideoita vian korjaamiseksi, ei oikein huvittaisi jatkuvasti irrotella akunkenkää ajon jälkeen :/
Tähän liittyen vielä toinen kysymys: Mitenkäs nuo ohjauspylvään muovit saa irti? Alta perältä yksi kuusioruuvi irti, ja lähempää rattia reunoilta ilmeisesti 2 lisää? Millähän avaimella nuo ulommat mahtavat aueta?
- petri
hmm. kyselin tuossa kaverin autoa koskien samaa vikaa... kun syö virtaa lepotilassa.. noin 0.35 ampeeria. jos löydät vian niin ilmoita. kaveri käytti kyseistä autoa autosähkökorjaamolla, olivat mitanneet sulakkeiden kautta kulkevat virrat. kuulema purkaa ohjain yksikköön tai mittaristoon... täyttä selvyyttä ei ollu saatu selville. auto 98 passat 1.6 moottorilla, veikkaisin aika pitkälle samaa tekniikkaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa