Saksan kitkarenkaat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Somnium
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.10.2003 20:32

Saksan kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja Somnium » 11.12.2005 17:48

Tekeekö noilla sakulasta auton mukana tulleilla kitkoilla mitään? Uskaltaako esim. ajella vähän pitemmän matkan ku pitäs auto niillä nyt ajella ostopaikasta pois.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.12.2005 18:01

Riippuu hyvinkin paljon mitkä renkaat ne on, ja kuskin taidoista...

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 11.12.2005 18:07

Itse olen aina ajanut nastarenkailla ja jotenkin oudoksunut noita kitkoja,mutta turhaan.Golfissa on 225-45-17" Nokian RSI kitkat ja vaikka ne on leveät,niin ihmeen hyvin ne vaan pitää jopa jäällä.Lumellahan noi pitää kuin tauti.

En ihan heti poiskaan kitkoja ole vaihtamassa ja jopa seuraavaksikin voisin ostaa toiset mokomat.Tuskin noi sakun kitkatkaan niin huonot ole?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.12.2005 18:15

No ei niitä varmastikaan RSi:hin voi verrata, mutta hieman lisää varovaisuutta ja normaalia enemmän turvaväliä niin pitäisi päästä ainakin eteenpäin :) Järjen kanssa kokeilemallahan se selviää, miten niillä pärjää.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 11.12.2005 18:53

RSI:tä ei todellakaan voi verrata Saksa kitkoihin jotka oikeestaan on normaali kesäpyörän ja kitkan välimaastosta mutta kyllä niilläkin ajelee jos vaan muuten on kunnolliset vielä.

M K
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.9.2005 12:51

ViestiKirjoittaja M K » 11.12.2005 18:55

itselläni on tyyliin "sisältää talvirenkaat" debican kitkat, varmaan 2002, kuten autokin. ajattelin ainakin kokeilla mitkä ovat ja oli kyllä yllätys että jotain pitoa löytyy. pitkittäis pito on kohtuullinen, mutta sivuttaispito aika heikko. Toimeen tulee.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Kitkaa!!!

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.12.2005 19:24

Juu, eihän noilla saksankitkoilla ja suomenkitkoilla ole muuta eroa ku nopeusluokka! Sakemanni on laittanu pikkusen kovempaa seosta ja ehkä vähentäny lamelleja, et voi bahnilla päästää nilkka suorana! :) Käytännössähän tämä tarkoittaa että pito noilla kovilla saksankitkoilla on huonompi ku pehmeillä ja monilamellisilla suomikitkoilla!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.12.2005 20:18

pikkusen kovempaa seosta ja ehkä vähentäny lamelleja


Joo, noissa mun Kormoraneissa taitaa olla kokonaiset kaksi lamellia/nappula :)

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 13.12.2005 9:13

Juu, eihän noilla saksankitkoilla ja suomenkitkoilla ole muuta eroa ku nopeusluokka!

Mutta käytännössä siis niillä ei oo mitään yhteistä, paitsi molemmat on mustia ja pyöreitä. Saksan kitkoista ei viittis puhua talvirenkaina tai kitkarenkaina ollenkaan. Voihan ne toki ajaa loppuun kesärenkaina...

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 13.12.2005 12:17

Saksan kitkat lähtee ässän alta pois tällä viikolla, kun ajaminen on hengenvaarallista. Uusina pitivät jonkinverran (nyt reilu puolet pintaa), mutta oikeisiin talvirenkaisiin niitä ei voi verrata.

Alle ruuvaan continental winterviking2 nastat 225/45 17" kokoisena ja luulen että ajamisesta voi taas talvellakin nauttia.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.12.2005 16:17

^ Pistä kitkat vaan niin ei turhaan tiet kulu ja tuulilasit /maalipinta hajoa. Eikä oo niin hirveetä melua. Ja toimiikin yhtä hyvin. :)

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 13.12.2005 16:42

Tuo ässä on aika hiljainen auto ja verojakin maksan joten ajattelin kyllä hiukan kuluttaa teitä. Niin taitava en ole, että oman tuulilasin saisin mun nastarenkailla rikki, mutta maalata osaan jotenkin.

:)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 14.12.2005 8:24

Jos pääkaupunkiseudulla kukaan ei ajais nastoilla oltaisiin kusessa. Kaikki risteykset olis kiillotettu peileiksi ja kukaan ei nastoilla raaputtaisi niihin pitoa.

nimim. Kitkoilla kiillottelija Vantaalta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.12.2005 9:30

Kusessa ja kusessa, silloin pitäisi vaan satsata enemmän kitkojen jääpitoon. Esimerkiksi jaappanin maalla on ihan eri talvirenkaat kuin meillä, vaikka kyljessä lukisikin sama valmistaja/malli. Lähentelee jo sliksiä noi renkaat, mitkä on laitettu täyteen lamellia. Laskennallisesti jos nasta-autojen määrä vähenee alle 33% koko autokannasta niin alkaa tiet kiillottumaan, onneksi Suomessa ei ole vielä tuo näköpiirissä moniin vuosiin.

Tuollainen yleistys 'saksankitkat' kattaa vähän liian suuren otannan renkaista että pystyy kommentoimaan mitenkään onko hyviä vai huonoja. Jotkut H-nopeusluokan renkaat ovat pari ekaa vuotta ihan käyttökelpoisia, mutta sitten sielä on olemassa myös esim W nopeusluokan kitkoja mitkä eivät käytännössä eroa mitenkään kesärenkaista. Saahan keskieuroopassa ihan 'kunnollisia' talvirenkaitakin, miinuksena että usein ne on tehty vanhoilla kuluneilla muoteilla ja ovat vanhoja malleja. Pari vuotta sitten Hollannissa Misukka esitteli uutuutena markkinoille sellaisen renkaan mikä on Suomessa esitelty yli vuosikymmen sitten.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 16.12.2005 14:30

Itselläni alla toista talvea Pirellin "Saksan kitkat". Lamelleja viisi/tyyny reunoilla ja neljä/tyyny keskellä. Eivät paljoakaan eroa Nokian kitkoista - lähinnä sivuttaispito todella "tuntuu" heikommalta. Jollakin liukkaalla, kaartuvalla moottorotieliittymällä ESP aktivoituu ja "kronajaa" vauhdin melko alhaiseksi.
Vesiliirto kynnys on suurempi kuin Nokialaisella ja täten vesiluisu jarruttaessa ei ole samanlainen ongelma kuin yleensä kitkoilla on.

Luokittelisin samaan luokkaan kuin kokemukseni "Bad Year" -kitkoista 12 vuotta sitten. En suosittele, mutta ajella niillä voi. Melko hiljaiset (++).

Jyppe
-
Viestit: 578
Liittynyt: 25.7.2003 18:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jyppe » 20.12.2005 22:40

Uudet renkaat nyt alla... aivan uskomaton pito verrattuna noihin edellisiin saksanmalleihin verrattuna. Ei enää ikinä huonoja talvirenkaita. \o/

fellowII
-
Viestit: 7
Liittynyt: 3.12.2005 22:39

ViestiKirjoittaja fellowII » 1.1.2006 17:30

Joopa, omassa Audissa oli kans saksan kitkat kokoa 215/55-16, en muista nopeusluokkaa mutta ei niissä ollu mitään lamelleja, M+S merkintä vaan. Ajoin niillä 2 päivää, siirtyivät kesärenkaiksi ja olivat harvinaisen huonot siinäkin käytössä. Toyo merkkiset olivat. Paras ominaisuus oli vetopito lumella. Sivupito vain nimellinen ja jarrupitoa oli huonosti. En suosittele kenellekään.

olaus
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.7.2003 18:26

ViestiKirjoittaja olaus » 2.1.2006 12:55

Ite olen ajellu Barum ja Pirelli merkkisillä ns. saksankitkoilla ja ihan hyvin olen pärjännyt. Ainakin nuo renkaat ovat olleet pidoltaan OK ja ajomukavuudeltaan paljon parempia mitä ns. suomikitkat joilla olen ajanut.

Eli kyllä pitoa on jos renkaissa on pintaa, itse en usko mihinkään toyo tai vastaaviin talvirenkaisiin.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 2.1.2006 18:22

Minä olen ajellut "saksankitkoilla" pari talvea. Ihan kohtuullinen pito on ollut. Ei nuo nyt mitkään parhaat kuitenkaan ole, mutta kyllä niillä ajaa.

Olin muuten kaverien kanssa jääratakisoissa nolla-autona niillä. Kaikki muut ajoivat piikeillä. Olin silti yhdeksäs kolmestatoista! :) Ja siellä oli evomitsua ym quattroa ja ladaa :)

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 8.1.2006 16:01

Auton mukana tuli Roadstone Eurowin 600 (muistaakseni) sakemannien kitkat. Noilla yhden talven ajoin, mutta kyllä aivan tapporenkaat olivat. Kesärenkaatkin olisi varmaan pitänyt paremmin. Toisen auton mukana tuli jotkut samaa tyyliä olevat kitkat, mutta niitä en koskaan auton alle edes sovittanut.

SpezialAudi
-
Viestit: 101
Liittynyt: 9.1.2004 23:41

ViestiKirjoittaja SpezialAudi » 17.1.2006 16:34

Mun "saksankitkat" on ainakin ihan hyvät. Jotkut Michelinit (Ivalo?) taisivat olla. Enkä kyllä noita Blizzakkejakaan ihan alimpaan kattilaan "saksankitkoina" moittisi. Kyllä niillä tiellä pysyi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa