Caddyjen ja MK1 Golfien omistajat..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Smigi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.12.2003 2:40

Caddyjen ja MK1 Golfien omistajat..

ViestiKirjoittaja Smigi » 13.4.2005 21:28

Olispa kysyttävää ko. autojen etujousista ja yleensä Caddyn madaltamisesta. Erittäin kiitollinen olisin jos seuraaviin kysymyksiin saisin apua! Eli tarkoitus olisi heti maalaamisen jälkeen saattaa oma Caddy huomattavasti lähemmäs maankamaraa. Paljonko pohjan alimman kohdan ja maan väliin mahtaa jäädä väliä, kun taka-akselin siirtää jousipakkojen päälle ja etupään viilaa jousilla suunnilleen samaan korkoon? Jääkö se lain sallima 8 cm (vai oliko se 9)?! Toinen kysymys koskee etujousia. Olisko kellään tietämystä tai vaikka irtonaista MK1:n (tai Caddyn ;o>) madallusjousta, josta voisi mitata kierrosten lukumäärän, materiaalin paksuuden sekä jousen kokonaispituuden? Olisi siis tarkoitus teettää jouset ja jonkinlainen perstuntuma olis tarpeen. Paljonko noin suunnilleen Caddys pitää keulaa laskea jos taka-akselimuutoksen tekee? 40 mm, 60 mm ?! Omasta yksilöstä ei oikein pysty mittaamaan kun etujouset on sen verran kuoleentuneet.. Kiitoksia etukäteen vaivannäöstä!

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 13.4.2005 21:39

Mun Caddystä ei taida olla paljoa apua sun tarpeisiin, sillä mulla on edessä FK:n säädettävät tolpat ja takana on BullockStylen ns. plattfedern eli yksi suora tai oikeastaan väärinpäin kaareva lehtijousi ja akseli on silti lehtien alapuolella. Maavaraa oli edessä alimmillaan 37mm ennen nostoa katsastusta varten, takaa en huomannut mitata.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.4.2005 22:31

Ite otin Corradon -40mm madaltavista Sparcon etujousista pois 1.5 kierrosta. Kierroksia tais jäädä kokonaiset neljä... Jämäkkä lopputulos ja madallus tällänen -> http://ffp-motorsport.com/other/mk1-don ... .php?id=19
Kannattaa katella mk2 tai Corradon jousia. Niitä on saatavilla mukavasti ja niillä saa hyvän lopputuloksen kunnon iskareiden kanssa.

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 15.4.2005 10:18

Mulla on just noin toteutettu että takana akseli pakan päällä, madallus noin 7cm ja edessä lesjöforssin mk1:sen -40mm madallusjouset. perä ja keula on aika hyvin balansissa, keula vähän matalemmalla... vois tontittaa kyllä enemäänkin kun onhan tuota maavaraa öljypohjasta vielä 10cm...mutta ei sovi enään nykyiset renkaat (205/46/16 et:llä35) pyörimään. ;)

ainakin -85:ssa joutuu takaa ne pohjaanlyönti kumit vaihtaan tai katkaisemaan, minä sahasin vaan raakasti poikki ne.

Smigi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.12.2003 2:40

ViestiKirjoittaja Smigi » 18.4.2005 21:28

Eikö keltään löytyisi irtonaista madallusjousta, jonka vielä ystävällisesti mittaisi ja luovuttaisi mitat minulle? Jousen kokonaispituus, materiaalin vahvuus, kierrosten lukumäärä, halkaisija sekä leveästä kohdasta että kapeammasta, viimeisestä kierteestä. Tuttu tekis jouset jos vaan sais mitat! Kiitoksia etukäteen taasen ja kiitos jo vastamaan vaivautuneille !

_caddy_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.7.2003 14:30

ViestiKirjoittaja _caddy_ » 18.4.2005 22:03

moron

jos on kiinostusta takajousiin niin niitä saa juuri haluamalla korkeudella
omaan caddyyn olis tarkoitus tehdä yksilehtiset parabeli jouset.
korkeuden saa kohdalleen vaikka pitää jousen omalla paikallaan akselin yläpuolella.

Smigi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.12.2003 2:40

ViestiKirjoittaja Smigi » 20.4.2005 0:04

Mitäs tuollaiset yksilehtiset suunnilleen kustantais? Kyllähän se vähän arveluttaa siirtää akselia pakan päälle kun koko paino on sitten niitten (omatekemien ;-o) akselinkiinnikkeiden varassa..

Smigi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.12.2003 2:40

ViestiKirjoittaja Smigi » 21.4.2005 23:03

Hipille: Laitoin sulle privaatin. Siltä varalta, ettei viesti tullut perille: edelleen tarve jousi-informaatiolle, kiitos!

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 22.5.2005 21:00

Mites jos sen akselin nostaa sinne jousten yläpuolelle niin, se pultti, joka on akselissa ja pitää ne jouset toisissaan. Oletteko katkaisseet sen vai, neuvooka nyt tyhmää.

KeKe325i
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.11.2005 17:06

ViestiKirjoittaja KeKe325i » 29.11.2005 17:13

Mites jos sen akselin nostaa sinne jousten yläpuolelle niin, se pultti, joka on akselissa ja pitää ne jouset toisissaan. Oletteko katkaisseet sen vai, neuvooka nyt tyhmää


Mulla on nostettu akseli lehtijousien päälle, mutta nyt akseli ei ole keskellä pyörän kaaria. Akselia pitäisi liikuttaa taaksepäin 4cm että olisi keskellä mutta kun siitä jousien läpi tulee se pultti niin voi sen vain katkaista? et pysyyky akseli paikoillaan vain näillä akselin kiinnitys pulteilla?

KeKe325i
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.11.2005 17:06

ViestiKirjoittaja KeKe325i » 13.12.2005 9:42

Eikö kukaan osaa vastata??

maggonen
-
Viestit: 72
Liittynyt: 1.9.2003 7:27

ViestiKirjoittaja maggonen » 13.12.2005 11:06

Mä otin kulmahiomakoneella ne raudat jotka pitää pulttia paikallaan pois ja tein uudet joissa pultin paikka oli oikeassa kohdassa. Sitten hitsasin ne akseliin kiinni. Ja pyörä tuli keskelle.

vitun69
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.5.2005 16:47

ViestiKirjoittaja vitun69 » 15.6.2006 15:57

suorat lehdet maksaa ainakin ne pisimmät niin 75e kpl....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa