Oon moittinu heikkoa lämpeämistä. +5C keleilläkin sai ajaa 15km työmatkan niin ettei käyntilämpötilaa saavutettu.
Vaihdoin termostaatin. Kahdesti. Ensin tarvikkeen ja sitten alkuperäisen. Tarvike oli ihan susi, hyvä jos mittari edes liikahti em. matkalla. Sen jousi oli huomattavan paljon löysempi kuin alkuperäisen, aukesiko se sitten vesipumpun paineella?
Alkuperäinen toimii paremmin, mutta huonommin kuin vanha ennen vaihtorumbaa. Tänään oli +6C kotimatkalla ja moottorijarrutuksen/vapaalla rullauksen aikana lämmöt laski asteen pari ja kierrosten lisäyksen myötä pari astetta lisää.. Lämmöt katsottu bluetooth OBD-mokkulalla ja huomaa laskun lämpömittaristakin. Vanha termari ei tehnyt tälläistä.
Termariin ei mennyt kuin yksi O-rengas mikä on linkin takana nro 7
http://www.partsbase.org/vw/passat-4mot ... ipe-union/
Pois otetussa termarissa oli lisäksi O-rengas termarin ja lohkon välissä, mutta kuvan mukaan ei pitäisi olla. Lisäksi rengas oli todella linttaan painunut eli päättelin ettei se kuulu sinne.
Eli onko jossain toinen termostaatti (esim DSG) vai falskaako tuo termari jostain? Vai onko toi nyt todellakin noin huono lämpeämään? Motti on kaikinpuolin vakio, edes EGR:llä ei ole kuristavaa laippaa
Mitään ilmausta en tehnyt, kaadoin vain paisuntasäiliön täyteen ja lisäilin tarpeen mukaan
2.0 TDI BMR lämpenee heikosti
Valvoja: ffp jäsenet
Kyseessä lienee "tuontiauto", ilman Webastoa?
Monessa vastaavalla moottorilla ilman webastoa olevassa autossa on sähköinen lisälämmityselementti, jolla sitä lämpöä alkaa tulla nopeasti.
Maskinpeite helpottaa asiaa, myös moottorin pohjasuoja on syytä olla kunnossa.
Mutta - webasto tai eberi paikalleen, rupeaa tarkenemaan ja moottori lämpiämään.
Monessa vastaavalla moottorilla ilman webastoa olevassa autossa on sähköinen lisälämmityselementti, jolla sitä lämpöä alkaa tulla nopeasti.
Maskinpeite helpottaa asiaa, myös moottorin pohjasuoja on syytä olla kunnossa.
Mutta - webasto tai eberi paikalleen, rupeaa tarkenemaan ja moottori lämpiämään.
Alkup webasto löytyy (tt-v) ja se jopa toimii. Sen avulla tietysti lämpenee, mutta jos ollaan yli +5C niin pitäishän lämmetä ilmankin.
Lämmöt nousee ihan tasaisesti, pidemmällä matkalla 93C asti, mutta laskeevat siitäkin pidemmällä kevyellä rullauksella, esim loivassa alamäessä jonossa rullaten (ulkolämpö oli jotain vajaa +10C).
Pohjamuovi on kunnossa, syyläri pitää varmaan peittää. Maskin alareunan (välijäähy) peittämisellä on suurempi vaikutus, mutta ajattelin peittää sen vasta kunnon pakkasilla
Lämmöt nousee ihan tasaisesti, pidemmällä matkalla 93C asti, mutta laskeevat siitäkin pidemmällä kevyellä rullauksella, esim loivassa alamäessä jonossa rullaten (ulkolämpö oli jotain vajaa +10C).
Pohjamuovi on kunnossa, syyläri pitää varmaan peittää. Maskin alareunan (välijäähy) peittämisellä on suurempi vaikutus, mutta ajattelin peittää sen vasta kunnon pakkasilla
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa