Audi A4 1.8T (APU) - TURBO EI AHDA.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Audi A4 1.8T (APU) - TURBO EI AHDA.
Hei, täällä uusi Audilainen. Ongelmia on.. Eli omistan Audi A4 B5 1.8 Turbon, Moottorinmalli ilmeisesti APU. Turbo ei ahda, mitään suhinaa ei kuulu. Vikakoodit katottiin tuossa viikko sitten ja antoi koodia mikä sanoi että auto Ahtaa liikaa sekä toisen missä sanottiin että Ahtaa liian vähän, ristiriitaista eikö? Bypassi on checkattu ja näytti olevan ok, maffin oon puhdistanu, N75 vilkassu päällisinpuolin, mikä se on se kiekko mikä on N75 päällä? sieltä tuli sentti kertaa sentti paskapalloja. Olisiko auto tukossa? Katti (voiko hävittää kaikki ahdot?)? Ahtovuotoja en ole löytänyt vaan mistä kaikkialta niitä tulee etsiä? Tuleeko mitään mieleen?
Kaikki apu on tarpeen olen nimittäin tällähetkellä melko neuvoton tämän kanssa.. tuntuu ku 75heppasella diiselillä ajelis. vikakoodeista vielä sen verran että ei anna nollata kun on vika päällä. Turbonkin katsoin ja siivekkeet liikku todella hyvin eikä tuntunut väljyksiä.
Kaikki apu on tarpeen olen nimittäin tällähetkellä melko neuvoton tämän kanssa.. tuntuu ku 75heppasella diiselillä ajelis. vikakoodeista vielä sen verran että ei anna nollata kun on vika päällä. Turbonkin katsoin ja siivekkeet liikku todella hyvin eikä tuntunut väljyksiä.
Sille n75:lle testiä vaan. Eli virrat päälle-pois-päälle niin pitäisi naksua. Ja virrattomana päästää yhdestä suunnasta toiseen. Virrallisena kaikkiin suuntiin muistaakseni..
Huohotinjärjestelmän tukkeutuminen on suoraan yhteydessä ahtopaineisiin. Eli letkuja sitten irti ja puhdistelemaan. Takaisiniskuventtiilit kyllä kannattaisi uusia samantien jos oikein kunnolla tukossa on.
Siitä alkuun ainakin. Jos ei auta, kaikki ahtoputket ja alipaineputketkin tarkasteluun vuotojen puolesta.
E: Onko maf-arvot normaalit? Suuntaa antava: saatu arvo x1,25= moottorin teho.
Huohotinjärjestelmän tukkeutuminen on suoraan yhteydessä ahtopaineisiin. Eli letkuja sitten irti ja puhdistelemaan. Takaisiniskuventtiilit kyllä kannattaisi uusia samantien jos oikein kunnolla tukossa on.
Siitä alkuun ainakin. Jos ei auta, kaikki ahtoputket ja alipaineputketkin tarkasteluun vuotojen puolesta.
E: Onko maf-arvot normaalit? Suuntaa antava: saatu arvo x1,25= moottorin teho.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Ensinnäkin kiitoksia vastauksesta, lähteä vikaa nyt ensin hakemaan tuosta n75, eli testailemaan. Toisaalta, mikä virka sillä mustalla mötisköllä on? Sisällä oli jousi ja pilli missä reikä, vaan jousi törötti siinä pillinpäällä virkaa vaille, valmistuspäiväkin näkyi kannessa 23.2.1999 eli olisko sieltä sisuskalut lähteny paremmille vesille? Muttajoo, lähden nyt tutkiskelemaan tuon N75 että naksuuko vai ei. Nyt ainakin suuntaa tiedän mistä lähteä etsiskelemään mahdollista tukkeumaa / vuotoa jollei vika ole N75. Maffin puhdistin mutta jäi siinä tolskatessa mittaamatta arvot. Pitänee siis sekin tehdä.
Laittasit vaikka sen mötikän osanumeron tänne niin vois varmasti sanoa, en oikein tuota APU-moottoria varmasti tunne mutta oisko vaikka huohotuksen "pancake" -venttiili jonka kautta huohotus ahdoilla turbon imuun ja tarkoituksena rajoittaa virtauksia.tuo helposti hajoaa ja varsinkin sen letkut/putket karstottuu jopa umpeen.
Linkin takaa löytyy hieman kokoamaani kuvia ja tietoa BFB-koneen huohotuksesta jossa tuo "pancake" sirretty turbon imuputken luota kannen takapäähän, muutamia muitakin eroja taitaa olla mutta huohotus pääpiirteittän samoin.
https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46xf67 ... cE5Wa?dl=0
Linkin takaa löytyy hieman kokoamaani kuvia ja tietoa BFB-koneen huohotuksesta jossa tuo "pancake" sirretty turbon imuputken luota kannen takapäähän, muutamia muitakin eroja taitaa olla mutta huohotus pääpiirteittän samoin.
https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46xf67 ... cE5Wa?dl=0
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Opiskelin tuolta sinun sivulta tuosta ja päädyin nyt tilaamaan uuden pannukakun, nimittäin käytin oman auki ja tuo näytti kyllä aikansa eläneeltä, tuo jousikaan ollut niinkuin tuossa sinun kuvassa, vaan se oli löysänä siellä sisällä vailla tehtävää. valmistuspäivämääräkin oli laitettu: 23.2.1999 . Mut voiko tuo kyseinen osa nyt esim viedä ahdot? tai sekottaa sitä niin että esim ei anna tarpeeksi n75:lle jotta se antais tarpeeksi esim hukkakellolle toimiakseen? ja täten ei ahda? Ensimmäinen turbo vehe tässä taloudessa nii menee vähä opetteluksi, tuskimpa tuo mitään rakettitiedettä on vaikka se tällä hetkellä siltä tuntuukin. En ole vielä saanut aikaseksi testata tuota N75 mötikkääkään ku tuli tuommone pikkuprinsessa vastikään perheeseen nii on vieny kyllä unirytmiä vaan syvennyn tuohon huomenna, huomiselle lupasivat tuon pannukakunkin. Eli siis pää epäilty olisi N75 kun ei ahda ja vikakooditkin ristissä? mitenkäs limp mode? rajoittaako se kierrokset vai ottaako turbon pois pelistä?
Ahtoihin tuon "pancaken" ei pitäisi suoranaisesti vaikuttaa, mutta kuntoon tuo huohotussysteemi ilman muuta kannattaa laittaa, tarkasta myös letkut/putket etteivät olen täynnä töhnää niinkuin kuvissani. -tuolta kun voi päästä turbon siiville noi töhnät.
Limp mode tiputtaa ahtoja reippaasti.
Tarkistele nyt ensin kuten neuvottu tuon N75:n toiminta ja myös sen letkujenkin kunto. -tuossa toisessa viestiketjussa äsken kerroinkin omasta tapauksestani jossa meni yliahdoille N75:n letkun murtuman takia, tuommonen yliahto voisi varmaan sitten ehkä aiheuttaa sen että menee limpmodeen vaikka omassani ei noin käynyt kun ahdot eivät kuitenkaan hillittömästi karanneet eikä edes ahdoista herjannut vaan ilmamääristä.
Limp mode tiputtaa ahtoja reippaasti.
Tarkistele nyt ensin kuten neuvottu tuon N75:n toiminta ja myös sen letkujenkin kunto. -tuossa toisessa viestiketjussa äsken kerroinkin omasta tapauksestani jossa meni yliahdoille N75:n letkun murtuman takia, tuommonen yliahto voisi varmaan sitten ehkä aiheuttaa sen että menee limpmodeen vaikka omassani ei noin käynyt kun ahdot eivät kuitenkaan hillittömästi karanneet eikä edes ahdoista herjannut vaan ilmamääristä.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Ei naksunu N75 Venttiili, jospa vika olis sitten pelkästään siinä, huomis aamulle tulee uusi matkahuoltoon. Tänään sitte havahduin uuteen sivuääneen, kone käy ku unelma mutta kiihdyttäessä kuuluu jostain ''räklätystä'' voisko katissa olla palikat irti? turbon siivet oli hyvässä kunnossa eikä tuntunu väljyksiä.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Tuota joo, nyt on uusi N75 venttiili paikallaan vaan mitään ei tapahdu ahtojen suhteen vieläkään.. Mistä vois etsiä seuraavaksi? Sitten jos joku enemmän tietävä vois laittaa vaikka listan siitä mistä vois ahtojen totaalinen katoaminen ja vikakoodit ahtaa liikaa / liian vähän johtua? minulla alkaa ymmärrys loppumaan tuon kanssa pikkuhiljaa :(
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
http://www.slamit.net/product/6153/n75- ... seat-skoda Kellään tietoa onko tuo yhteensopiva 1.8T 5v Apu:uun?
Vika paikannettu hukkaporttiin vaan ajattelin tuliko tilattua väärä N75?
Vika paikannettu hukkaporttiin vaan ajattelin tuliko tilattua väärä N75?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.9.2015 8:22
Joo, aluks käytin auki turbon ja katin liitännästä ja katoin että se läppä lähteny kävelemään ja iskeny tukkoseen kattiin reijän, no auto saatiin tuttavan pajalle missä kattovat että turbon pakopuolella halkeama minkä takia luultavasti se läppäkin lähteny kävelemään, pakosarjan alapuolella halkeama myös, sitten olivat kattonu että nelosen pesä tumma ja voilá siellä oli venttiili vituillaan. Tuli ostettua auto kuukaus sitte ku halvalla sain vaan kyllä taas opetti että ei se vika aina välttämättä ole ilmavuoto tai pelkkä turbo.. Olis tietty voinu myyjäkin mainita jotain. 300tkm ajettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa