Octavia I 1.8T RS nykii tasakaasulla
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia I 1.8T RS nykii tasakaasulla
Vuosimalli -03 moottorikoodi AUQ. Ajettu alle 220tkm.
Nykii kevyesti tasakaasulla ajaessa kierrosten ollessa n. 1600-1900rpm. Selkeiten huomaa kun ajaa kolmosella kaupunkiajoa.
Kiihdyttäessä ei ongelmia, eikä suuremmilla vaihteilla ajaessa huomaa enää mitään. Kulkee sen mitä tälläisen käsittääkseni kuuluukin.
- Vikakoodeja ei ole.
- Toisioilmapumppu tulpattu / poistettu
- N249 venttiili poistettu
- Huohotinventtiili vaihdettu uuteen, ja osa huohotinletkuista.
- tulpat vaihdettu
- kokeiltu myös IMM johto irrotettuna
Mitäköhän seuraavaksi voisi kokeilla?
Nykii kevyesti tasakaasulla ajaessa kierrosten ollessa n. 1600-1900rpm. Selkeiten huomaa kun ajaa kolmosella kaupunkiajoa.
Kiihdyttäessä ei ongelmia, eikä suuremmilla vaihteilla ajaessa huomaa enää mitään. Kulkee sen mitä tälläisen käsittääkseni kuuluukin.
- Vikakoodeja ei ole.
- Toisioilmapumppu tulpattu / poistettu
- N249 venttiili poistettu
- Huohotinventtiili vaihdettu uuteen, ja osa huohotinletkuista.
- tulpat vaihdettu
- kokeiltu myös IMM johto irrotettuna
Mitäköhän seuraavaksi voisi kokeilla?
Vikakoodit tosiaan on luettu ihan perusvehkeillä. Ei "kunnollisilla"
Alipainevuotoa aluksi epäilin, mutta nyt alkaa oleen kaikki letkut tutkittuna.
Minkäs tyyppinen lambda näissä on? Jos vaikka löytyisi tallilta toinen millä voisi kokeilla.
Tai voiko kokeilla ajaa pätkän matkaa lambda irrotettuna? Vai toimiiko lainkaan ilman?
Muok. Motonetin mukaan näyttäisi Boschin lsu 4.2 anturilta. Onko liitin joku oma, vai perus Bosch?
Alipainevuotoa aluksi epäilin, mutta nyt alkaa oleen kaikki letkut tutkittuna.
Minkäs tyyppinen lambda näissä on? Jos vaikka löytyisi tallilta toinen millä voisi kokeilla.
Tai voiko kokeilla ajaa pätkän matkaa lambda irrotettuna? Vai toimiiko lainkaan ilman?
Muok. Motonetin mukaan näyttäisi Boschin lsu 4.2 anturilta. Onko liitin joku oma, vai perus Bosch?
Nyt on kokeiltu toisia puolia ja uutta ykköslambdaa. Puolien vaihdolla ei ollut vaikutusta, lambdanvaihto ehkä jopa huononsi tilannetta.
MAF lienee nyt viimeinen oljenkorsi "helpoista" ratkaisuista.
Ei kellään Tampereen lähettyvillä olisi MAFia ylimääräisenä, nii voisi edes kokeilla.....tai joku jolla olisi vcds ja osaisi vieläpä tulkitakin sitä :)
MAF lienee nyt viimeinen oljenkorsi "helpoista" ratkaisuista.
Ei kellään Tampereen lähettyvillä olisi MAFia ylimääräisenä, nii voisi edes kokeilla.....tai joku jolla olisi vcds ja osaisi vieläpä tulkitakin sitä :)
Ekalta sivulta löytyi 5 Tampereen VCDS auttajaa. Jospa noista joku vielä siellä asuisi
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197& ... 05c8b80f16
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197& ... 05c8b80f16
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Kannattas katsoa kuinka loogista tietoa tuossa antaa imuilmalämpötila-anturi, voi hyvinkin aiheuttaa nykimisiä sitten.
Sitten toki perusasiat kuten kaasuläppäkotelo putsata läpikotasin.
Nuo molemmat voi oireilla ilman minkäänlaista koodia, sama kuin ilmamassa voi oireilla ilman koodeja, arvoja tutkimalla sitten suattaapi selvitä.
Ja vielä varuksi vaikka aiheuttaa yleensä kaikenlaista ongelmaa, oliko siitä katsottu että vedenlämmöt on samoil nurkil mittaristo kuin moottoripuolel, eli anturi on oikeasti ehjä ja antaa molempiin oikeaa tietoa, mittaristoon ja ECUlle.
Sitten toki perusasiat kuten kaasuläppäkotelo putsata läpikotasin.
Nuo molemmat voi oireilla ilman minkäänlaista koodia, sama kuin ilmamassa voi oireilla ilman koodeja, arvoja tutkimalla sitten suattaapi selvitä.
Ja vielä varuksi vaikka aiheuttaa yleensä kaikenlaista ongelmaa, oliko siitä katsottu että vedenlämmöt on samoil nurkil mittaristo kuin moottoripuolel, eli anturi on oikeasti ehjä ja antaa molempiin oikeaa tietoa, mittaristoon ja ECUlle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa