c4 audi 2,5tdi aat moottorilla. mikähän on oikea ajoitusmerkki vauhtipyörällä? laatikon päältä löytyy ensinnäkin kaksi reikää, toinen isompi soikea ja pienempi täysin pyöreä. soikealta reiältä rupesi löytymään v:n muotoinen kolo, sekä viiva ja nolla stanssattuna aikalailla vierekkäin, mikä kohdistetaan ja mitä kohti?
entä syöttöpumpun merkki, onko oikea se lovi jolle löytyy kolo sitten siitä pumpun hihnapyörän takana olevasta pyörästä, dampperi tai joku? sen lovin jälkeen kun löytyy noin hammas eteenpäin vanha tussilla tehty merkki, josta olen kuullut paljon juttua että suosiolla laitettas aina hammas yli näissä koneissa pumpun ajoitus siitä tehtaan merkistä. paikkaansapitävyydestä ei sitten mitään tietoa..
ael/aat 2,5tdi ajoitusmerkit
Valvoja: ffp jäsenet
Ylempi reikä, nollan viiva sen alareunan kanssa tasalle. Nokka lukitaan takapäästä kannen kanssa vaakaan, eli ratas takaa pois. Pumppu on sen kannakkeessa olevan viivan kanssa kohdalla, eli pumpun vp kolo viivan kohdalle. Joskus joutuu ottaan sen hampaan eteen. Tai sitten vaan ratas nokan päästä löysälle ja kääntää sieltä vähän enemmän pumpulle ennakkoa. Saa vaikka puoli hammasta, kun on kartiolla ratas kiinni.
jees, eli alakerta, nokka ja pumppu merkkeihin. ei lupaakaan käyntiin, pumpun hyppäytys hampaalla ja samantien tulille ja pumpun rungossa riitti vara mukavasti tarkempaan ajoituksen säätöön. ihan aavistuksen on ehkä terävempi käyntiääni mutta vetääkin paljon paremmin kuin ennen. vinkkinä niille jotka mahdollisesti saman homman kanssa joskus ährää, vauhtipyörän merkki tulee kohdistaa niin että se viiva on tasantarkkaan sen soikean reiän alareunassa, ei keskellä niinkuin tuli aiemmin kokeiltua..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 35 vierailijaa