Rouva oli käyttänyt Polonsa (2000 1,6 AEE) katsastuksessa ja hylkäyshän siitä seurasi. Auto humppaa tyhjäkäynnillä ja pakokaasuarvot on aika karmeat. Olisiko jollain ideaa mistä lähteä etsimään vikaa/vikoja näillä arvoilla.
Mitatut arvot
Tyhjäkäynti
CO 0,73%
HC 250
CO2 12,50%
O2 1,20
Yli 2000rpm
CO 0,36%
HC 509
Lambda 1,03
CO2 12,90%
02 1%
Auton käyntihäiriöt ovat välillä lähes kokonaan poissa ja välillä taas humppaa kierroksia voimakkaasti myös kun nostaa kaasun vedosta. Itse en ole autolla pahemmin ajellut kuin katsastuksen jälkeisen testilenkin. Mutta tulppien vaihdon ja ilmamassamittarin puhdistuksen jälkeen tyhjäkäynti tuntui hieman tasaantuvan kylmällä koneella, lämpimällä koneella käynnissäpysyminen tyhjäkäynnillä on vaivalloista ja välillä sammuukin.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturin meinasin vaihtaa kunhan käsiini saan.
Mitähän muuta noiden arvojen perusteella mahdollisesti voisi veikata syylliseksi?
Polo -00 1.6 pakokaasuarvot
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia kaikille asiantuntevasta avusta...
Kirjoitetaan tähän nyt ratkaisu päästöongelmaan jos jollakin sattuu vaikka sama tilanne kohdalleen.
Ensimmäiseksi vaihdoin autoon jäähdytysnesteen lämpötila-anturin sekä samalla nesteet ja kylmäkäynnistys parani ja käynti hieman tasaantui.
Toisena sopeutettiin kaasuläppä kohdilleen ja kierrosten humppaus poistui kokonaan, mutta putkessa paukkui välillä edelleen.
Tämän jälkeen uusin maadoituskaapelit, kävin tulpanjohdot ja puolanjohdot läpi sekä puhdistelin virranjakajan kannen ja pyörijän (uudet tilauksessa). Ja likaiset öljyt vaihdettiin uusiin sekä paikattiin välivaimentajassa ollut pienehkö reikä. Varmuuden maksimoimiseksi vielä yhteen tankilliseen suuttimien puhdistusainetta bensan sekaan ja ajoa kunnes tankki tyhjä.
Tämän jälkeen moottoritiellä kolmosella huudattaen katti kuumaksi ja pakokaasuanalyysiin.
CO arvot käytännössä nollissa ja HC n. 30 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
CO2 arvo taas nousi jonkun matkaa yli 14,5%.
Lopputulemana pakokaasut kohdillaan ja kattikin oli ehjä vaikka ensimmäiset arvot vähän pistivät miettimään meneekö vaihtoon.
Kirjoitetaan tähän nyt ratkaisu päästöongelmaan jos jollakin sattuu vaikka sama tilanne kohdalleen.
Ensimmäiseksi vaihdoin autoon jäähdytysnesteen lämpötila-anturin sekä samalla nesteet ja kylmäkäynnistys parani ja käynti hieman tasaantui.
Toisena sopeutettiin kaasuläppä kohdilleen ja kierrosten humppaus poistui kokonaan, mutta putkessa paukkui välillä edelleen.
Tämän jälkeen uusin maadoituskaapelit, kävin tulpanjohdot ja puolanjohdot läpi sekä puhdistelin virranjakajan kannen ja pyörijän (uudet tilauksessa). Ja likaiset öljyt vaihdettiin uusiin sekä paikattiin välivaimentajassa ollut pienehkö reikä. Varmuuden maksimoimiseksi vielä yhteen tankilliseen suuttimien puhdistusainetta bensan sekaan ja ajoa kunnes tankki tyhjä.
Tämän jälkeen moottoritiellä kolmosella huudattaen katti kuumaksi ja pakokaasuanalyysiin.
CO arvot käytännössä nollissa ja HC n. 30 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
CO2 arvo taas nousi jonkun matkaa yli 14,5%.
Lopputulemana pakokaasut kohdillaan ja kattikin oli ehjä vaikka ensimmäiset arvot vähän pistivät miettimään meneekö vaihtoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa