Harmillisesti yliahtaa, softa pyytää tasan 1.7 ja päästättää karkailemaan karvan vajaaseen kahteen, kun pikkukiekoilta kakkosella tai kolmosella vetää monon lattiaan. Kierroksia vähä vaihteesta riippuen tuon ahtopiikin kohdalla noin 4400.
AGR, jossa racet, map, he221w, softa ja muut tarvittavat.
Vaihdoin n75:n, ei vaikutusta. Piikkausta lukuun ottamatta pitää hyvin pyydetyn paineen. Muuten tämä ei häirittis, mutta ku se turbo pitää ihme mekkalaa tuolla vajaalla kahdella baarilla. Pakopaineista ei ole kiinni ja turbon tarkastin eilen viimeksi, ei päittäisvälystä, tosin imusiiven nokat pikkusen rosoilla.
Ilmeni koppikärry perässä kiihdyttäessä kolmosella. Miten tämän nyt sais haltuun tämän piikkailun?
Agr yliahtaa tai oikeastaan se on ahtopiikki, mutta miks
Valvoja: ffp jäsenet
Lähtökohtasesti vuosi sitte softattu ja viilattu toimimaan just toivotulla tavalla. Sillon muunmuassa n75:n duty cycleä modattu. Tähän asti kaikki on pelannu niinku pitää. Nyt sitte yhtäkkiä vaan ilmesty jostain tuollanen ominaisuus, enkä käsitä mistä voi johtua. Aivan niinko se ei kerkeis avata sitä hukkaporttia, mutta kuitenki muuten osaa säätää täysin pyynnin mukaan. Kaikki letkut tietty kunnossa, eli ne kaks jotka vaikuttaa ahtojen säätöön eikä ole ahto tai imuvuotoja. iq:n nostin 2.3:sta reiluun viiteen, eikä tuohon yliahtamiseen vaikuttanu muuta ku että nosti vähän kierroksia millä ilmenee. Tehoja ja herkkyyttä tietenki katos jonki verran. Logista kattomalla karvan vajaassa viidessä tonnissa jää ennakko vähän pyynnistä vajaaksi, mutta vain vähän.
Jotenki vaan vaikea uskoa että olis tuo ahin nyt huoltoa vailla ku ei oo välyksiä eikä se kyllä öljyäkään hörsi.
Tuntus että ei ahista ainakaan siitä ettei hukkaportti yhtäkkiä piisais tai n75 jaksais avata hukkaporttia ku kuitenki rajottamaton paine menee sille solenoidille. Eikä kyllä vuoda liitoksista mistään päästä, letkuina diisselin paksua paluuletkua klemmareilla varmistettuna. Lisäksi softatessa todettiin myös pakopaineen todennäkösesti auttavan hukkaportin avaamisessa. Oon aika varma että pakokaasu kyllä poistuu.
Ilman hukkaportin ohjausta ahtaa tasan 2.0 baaria rajottimelle asti. pakoset tuollon 2.5, seki siis kokeiltu. Vikatilan rajat aikalailla deletoitu softasta.
Jotenki vaan vaikea uskoa että olis tuo ahin nyt huoltoa vailla ku ei oo välyksiä eikä se kyllä öljyäkään hörsi.
Tuntus että ei ahista ainakaan siitä ettei hukkaportti yhtäkkiä piisais tai n75 jaksais avata hukkaporttia ku kuitenki rajottamaton paine menee sille solenoidille. Eikä kyllä vuoda liitoksista mistään päästä, letkuina diisselin paksua paluuletkua klemmareilla varmistettuna. Lisäksi softatessa todettiin myös pakopaineen todennäkösesti auttavan hukkaportin avaamisessa. Oon aika varma että pakokaasu kyllä poistuu.
Ilman hukkaportin ohjausta ahtaa tasan 2.0 baaria rajottimelle asti. pakoset tuollon 2.5, seki siis kokeiltu. Vikatilan rajat aikalailla deletoitu softasta.
"Korjaantuu" yleensä N75 karttaa hieman sipistelemällä, tai muuttamalla ahdin suoralle paineohjaukselle niinkuin itsekin vastaavassa setupissa tein (sain samalla myös ohjelman toimimaan kohtuu järkevästi pienellä 2,5bar MAP:lla vaikka ahdot olikin 2-2.3 bar). Tosin ei sillä, tuollanen piikkaus ei haittaa yhtään mitään joten varsin aika turhaa hommaa lähteä korjailemaan.
Voihan se olla että ajan kanssa painekello on alkanut hieman tahmaamaan tai väljistynyt sopivasti niin, että hukkaportin reagointi on hitaampaa kun se on alunperin ohjelmoitaessa ollut. Isompikanavainen VNT:n N75 voisi olla myös vaihtoehto korjaamaan ongelmaa.
Voihan se olla että ajan kanssa painekello on alkanut hieman tahmaamaan tai väljistynyt sopivasti niin, että hukkaportin reagointi on hitaampaa kun se on alunperin ohjelmoitaessa ollut. Isompikanavainen VNT:n N75 voisi olla myös vaihtoehto korjaamaan ongelmaa.
Pittääpä kokkeilla piruuttaan tuota vnt:n solenoidia. Jotain tuollasta mietin itekki tämän ominaisuuden tullessa esille.
Se mikä tässä oikeasti häiritsee on se ihme ääni, minkä tuo päästää ku käy sielä vajaassa kahdessa baarissa paine. Ei ole aivan niinku painelaakerin ääni, mutta melkein. Eikä "pitäs" vuotaa pakopaineita mistään välistä. Semmoseen pakopaineen aiheuttamaan pikkuseen vuotoon tuo ääni sopis kyllä niinki.
Niin nämähän on sitte toisaalta semmosia, että kyllä ne ilmottaa ku on sen aika:)
Se mikä tässä oikeasti häiritsee on se ihme ääni, minkä tuo päästää ku käy sielä vajaassa kahdessa baarissa paine. Ei ole aivan niinku painelaakerin ääni, mutta melkein. Eikä "pitäs" vuotaa pakopaineita mistään välistä. Semmoseen pakopaineen aiheuttamaan pikkuseen vuotoon tuo ääni sopis kyllä niinki.
Niin nämähän on sitte toisaalta semmosia, että kyllä ne ilmottaa ku on sen aika:)
Tuo mahdollinen pakopainevuoto voi aiheuttaa sen, että ahto piikkaa herättelyvaiheessa korkeammalle kun madaltunut pakopaine ei enää jaksa aukaista hukkaporttia sillä kohtaa. Tällainen seikka olisi kannattanut mainita heti alkuunsa että jotain muutakin on saattanut muuttua, kuin pelkkä ahtojen piikkaus.
Ei oo pakopainevuoto. Tai ei ainakaan mitatessa huomaa, eli ei vaikuta heräilyyn. Jostain syystä pakopaineita oli tullu lisää ahtoihin nähden joku 0.3 baaria, tiiä sitte mistä johtuu. Voi olla että jostain syystä nyt pakopaine teki sen että piikkas, ku se on ainoa mikä on muuttunu. Oli mikä oli niin laitoin kunnon virityksen hukkaportin ohjaukseen. Jarruputken pätkä letkujen väliin ja siihen sitte 2x1.5 mm reikiä poralla. Ei piikkaa enään ja ahtaa tasan 1.7 rajottimelle asti. Joskus ennen talvea pitää rajapaineventtiili hommata ja laittaa väliin. Tämä on varmaan käsitelty tällä tämä piikkaus. tänks power.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa