AKN 2.5 tdi V6 sammui ajossa, ei käynnisty.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jeep-Ukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.7.2012 14:10

AKN 2.5 tdi V6 sammui ajossa, ei käynnisty.

ViestiKirjoittaja Jeep-Ukko » 21.8.2013 16:55

-01 Passat.
Tuollainen 2.5tdi V6, AKN-tyypin moottori.

----------------
Tiedetään vika koodien luku!!!

On työkaverilta lainattu ja kokeiltu perus OBD2 diagnostiika kaapelia joka yhdistetty tietokoneeseen. (joku internetistä tilattu "halpis")
Kaapeli tunnistaa kyllä, yhdistetty.
Mutta ei silti keskustele, ei kerro vikoja, ei kerro parametreja.
Ohjelma kyllä toimii, on kokeiltu moneen muuhunkin autoon, joissa kertoo parametri tietoja ja vika koodeja, jne.

--

Autossa on joku tehjokkaampi ohjelma.
Perimä tiedon mukaan, Karalan asentama, kyseessä olisi vastaavan 2.5 Audin tehtaan tehokkaimman mallin ohjelmisto?? Täytyy Karalalta tiedustella muistaako asiasta...

Yks kaveri heitti, että olis kuullut, jotta lastutettuihin ei välttämättä pääsisi käsiksi, muuta kuin oikeilla ohjelmilla??

-----

ITSE VIKA:

Autolla ajettu 80 km/h, 4 vaihteella lähdetty kiihdyttämään reilusti.
100 km/h saavutettu ja painettu kytkin loikatakseen suoraan 6 vaihteelle.
Kytkimen painalluksen yhteydessä kuulunut jokin poks, pam, jotain, ja auto sammunut. (emännyys oli yksin liikenteessä, ei ole kovin tarkkoja tapahtuman kuvauksia)
Tämän jälkeen ei lähde käyntiin.
Ilmassa leijuu haju, vähän kuin palanut kytkin tai hinkannut jarru tai jotain.

Startilla pyörittämällä moottori pyörii kunnolla, ei kolise, ei mitään outoa. Ei vain lähde käyntiin.

Mittaristoon ei tule mitään normaalista poikkeavaa.
Vain hetken päästä hehkun valo alkaa vilkkua, eli vika aktiivinen?

Koneen suoja muovit purettu.
Silmämääräisesti remmit OK.
Ei öljy/neste vuotoja.
Vauhtipyörän kotelossa muutama tarkistus reikä, joista meisselillä vauhti pyörän hammaskehää kokeiltu, ei klonksu, tai mitään normaalista poikkeavaa.
Kierrosluku anturi käytetty vauhtipyörältä pois, on ulkoisesti ehjän näköinen, vähän likainen, putsattu, ei vika poistu.
Kaikki sulakkeet näyttää ehjiltä.

jne.

ELi nyt tarvisi saada vika koodit luetuksi.
Varmaan vag.com olis ainut oikea ratkaisu.
Olisiko Kuopion seudussa avuliaita auttamaan, pientä korvausta vastaan.

Mieluiten ensin itse vähän yrittäisi selvittää, enne kuin Laakkoselle alkaisi raahaamaan.

---

Onko kenelläkään heittää ideoita viasta.

Syöttö pumppu tai moottorin ohjain aivo?

Haju?, kytkin/kaksoismassa vauthipyörä.
Jos olisi särkynyt, niin kierrosluku anturi kyllä olisi kunnolla mäsä, eli ei?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 21.8.2013 18:53

Voihan se olla että sopivasti vetänyt ilmaa järjestelmään vuotavasta suodattimesta. Isompi ilmakupla polttoainelinjassa voisi kielia moisesta...ilmaamalla vois koittaa, jospa lähtis uudestaan tulille. Vikakoodikin vois jotain osviittaa antaa, jos semmoinen on tullut edes.

Topsuu
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.3.2012 18:14

ViestiKirjoittaja Topsuu » 21.8.2013 19:41

mulla ois tommone perus vikakoodinlukija, en tiiä saisko sillä luettua koodit...

tämmönen siis: http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Aj ... s+T55/3217

jos haluut että kokeillaa nii yv tai sit joko 0407262571 tai 0447777041

Jeep-Ukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.7.2012 14:10

ViestiKirjoittaja Jeep-Ukko » 22.8.2013 16:46

Kiitoksia Topsuu tarjouksesta, mutta Karalan kanssa muutama sana vaihdettu.

Suuri epäilys olisi, että olisi pumppu rikki.
Ja pumpun vika koodeja ei kuulemma kovin helposti saa pihalle ihan millä tahansa laitteella.
VCDS ei näytä suoraan pumpun vikoja, vaan täytyy olla vieläkin paremmat testerit.

Joten, auto lähtee hinausauton kyydillä huoltoon...saadaan ehkä heti suoraa vastaus, mikä on, niin ei nyt sitten tarvitse kokeilemalla ihmetellä toimiiko vai ei.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 22.8.2013 16:50

Jaa vai ei pumpun koodeja näe vcds:llä. Kaverilla kuitenki afn passatissa tuli pumpusta montaa eri koodia ja silti se kävi:)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 22.8.2013 17:17

Tuo V6 pumppu on sähköpuoleltaan erilainen kuin nelos- ja vitoskoneissa. Joku osannee vastata saako sieltä VCDS:llä kaikki diagnosoitua.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.8.2013 17:45

Kyllä siinä jos sen boschin pumppupenkkiin laittaa kiinni, niin saattaa pumpusta saada jotain pihalle. Obd:n kautta vcds:lla saa varmasti eniten tietoa ulos.

bigsix
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.9.2007 14:58

ViestiKirjoittaja bigsix » 23.8.2013 10:40

Oma veikkaus menee tankissa olevalle "siirtopumpulle", joka siirtää naftaa kuppiin, josta syöttöpumppu imee sen.

Jos kuppi pääsee tyhjäksi niin aivot lyö pelin poikki, ettei syöttöpumppu pääse pyörimään kuivana.

Omassa AKE:ssa sama ominaisuus tulee esille kun tankissa dieseliä noin neljäsosa tai vähemmän.

Jeep-Ukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.7.2012 14:10

ViestiKirjoittaja Jeep-Ukko » 27.8.2013 20:54

Tänään Laakkoselta olivat yhteydessä.
Ja kävin paikan päälläkin pyörähtämässä.

VCDS ei saa mitään pumpun vikoja. Oli joku eri ohjelma millä luettu.
Syöttöpumpusta vika kooodeja iso rivi.
Polttoaine tankilla oleva sähöpumppu kyllä pumppaa välisäiliöön.
Mutta syöttöpumppu ei ime välisäiliöstä.
Välisäiliön anturit ilmoittaa, että polttoaine on kyllä saatavilla.

Ja syöttöpumpun kanavissa metalli hilettä liikkeellä.
Syöttöpumppu menee vaihtoon.

Dominion
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.8.2013 13:15

ViestiKirjoittaja Dominion » 28.8.2013 18:24

akseli poikki pumpusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa