IV AGR 1.9 tdi outo käytös
Valvoja: ffp jäsenet
IV AGR 1.9 tdi outo käytös
Käynnistyksen jälkeen kaasuttelee itsekseen. Liikkeelle lähdettäessä pyrkii ryntäilemään jonkin verran.
Tienpäällä menee tahmaisesti mutta saa ajoittain spurtteja 3000kierroksen jälkeen.
Ohituksissa nukahtaa ajoittain rinnalle abaut 110km/h
Joskus pintakaasulla kuuluu helistävä ääni ja putkesta tulee mustaa. Heti äänen loputtua kun polkaisee kaasun pohjaan niin on hetkellistä menohalua.
Onkohan tuossa kikottimessa siirtopumppua?
Olisko syöttöpumppu lääkärin tarpeessa?
Löydökset suomennettuna:
16885/P0501/001281
sisältö
1 16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
1.1 Mahdolliset syyt
1.2 Mahdolliset ratkaisut
16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset syyt
Johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22) viallinen
Johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö viallinen
Ajoneuvon nopeus anturi (G22) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22)
Tarkista johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö
Tarkista Vehicle Speed Sensor (G22)
Luokka:
vikakoodit
16485/P0101/000257
sisältö
1 16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
1.1 Mahdolliset oireet
1.2 Mahdolliset syyt
1.3 Mahdolliset ratkaisut
1.4 Special Notes
16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset oireet
Tappio of Power
arvaamaton Idle
Mahdolliset syyt
Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen
Air vuoto (s) jälkeen Mass Air Flow Sensor (G70)
Saanti Ilmansuodatin likainen / viallinen
Ground Spots syöpynyt tai maalijätteestä
Johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista imuilman suodatin
Tarkista Mass Air Flow Sensor (G70)
Tarkista Ground Spots
Tarkasta johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70)
Special Notes
MINUN 1995-2002 (?) Euroopassa VW-diesel-autojen G70 oli huono maine hitaasti menettämässä hänen suorituskykyä ja aiheuttaa tehon. Se ei ole kysymys viallinen tai hajottaa, mutta se on saastainen / likainen (ei helppo puhdistaa). Voit tarkistaa toimintoja tekemällä sisään [01-moottori], [meas.blocks-08], ryhmä 003 (3e vaihde, täydellä kaasulla, 1700-4000rpm)
Se ei ole harvinaista, että TDI asettaa epäuskottava Signal Mass Air Flow Sensor (G70) viat, kun moottorin suorituskyky heikkenee, koska mekaaninen ongelma. Nämä mekaaniset ongelmat voivat olla, mutta eivät rajoitu näihin:
Viallinen sähköinen polttoainepumppu tai rajoitetuista polttoaineen suodatin. Katso polttoainepumppu perusasetukset PD, PPD, ja CR TDI Moottorit sivustolle Basic Settings vinkkejä vaihdon jälkeen.
Liiallinen rajoituksia saanti / pakoputkisto
Sisäinen nokka / venttiili / nostaja ongelmia
Luokka:
vikakoodit
Tienpäällä menee tahmaisesti mutta saa ajoittain spurtteja 3000kierroksen jälkeen.
Ohituksissa nukahtaa ajoittain rinnalle abaut 110km/h
Joskus pintakaasulla kuuluu helistävä ääni ja putkesta tulee mustaa. Heti äänen loputtua kun polkaisee kaasun pohjaan niin on hetkellistä menohalua.
Onkohan tuossa kikottimessa siirtopumppua?
Olisko syöttöpumppu lääkärin tarpeessa?
Löydökset suomennettuna:
16885/P0501/001281
sisältö
1 16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
1.1 Mahdolliset syyt
1.2 Mahdolliset ratkaisut
16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor (G22): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset syyt
Johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22) viallinen
Johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö viallinen
Ajoneuvon nopeus anturi (G22) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista johdotus / liittimet / auton nopeuden Sensor (G22)
Tarkista johdotus / liittimet Transmission Control Module (J217) ja moottorin ohjausyksikkö
Tarkista Vehicle Speed Sensor (G22)
Luokka:
vikakoodit
16485/P0101/000257
sisältö
1 16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
1.1 Mahdolliset oireet
1.2 Mahdolliset syyt
1.3 Mahdolliset ratkaisut
1.4 Special Notes
16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Epäilyttävät Signal
Mahdolliset oireet
Tappio of Power
arvaamaton Idle
Mahdolliset syyt
Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen
Air vuoto (s) jälkeen Mass Air Flow Sensor (G70)
Saanti Ilmansuodatin likainen / viallinen
Ground Spots syöpynyt tai maalijätteestä
Johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70) viallinen
Mahdolliset ratkaisut
Tarkista imuilman suodatin
Tarkista Mass Air Flow Sensor (G70)
Tarkista Ground Spots
Tarkasta johdotus ja / tai Jatkoyhteydet / Mass Air Flow Sensor (G70)
Special Notes
MINUN 1995-2002 (?) Euroopassa VW-diesel-autojen G70 oli huono maine hitaasti menettämässä hänen suorituskykyä ja aiheuttaa tehon. Se ei ole kysymys viallinen tai hajottaa, mutta se on saastainen / likainen (ei helppo puhdistaa). Voit tarkistaa toimintoja tekemällä sisään [01-moottori], [meas.blocks-08], ryhmä 003 (3e vaihde, täydellä kaasulla, 1700-4000rpm)
Se ei ole harvinaista, että TDI asettaa epäuskottava Signal Mass Air Flow Sensor (G70) viat, kun moottorin suorituskyky heikkenee, koska mekaaninen ongelma. Nämä mekaaniset ongelmat voivat olla, mutta eivät rajoitu näihin:
Viallinen sähköinen polttoainepumppu tai rajoitetuista polttoaineen suodatin. Katso polttoainepumppu perusasetukset PD, PPD, ja CR TDI Moottorit sivustolle Basic Settings vinkkejä vaihdon jälkeen.
Liiallinen rajoituksia saanti / pakoputkisto
Sisäinen nokka / venttiili / nostaja ongelmia
Luokka:
vikakoodit
Olen 100 varma, että MAF vika ei ole. Mulla on niitä 3 priimaa tossa hyllyssä.
Voisko olla ihan vaan syöttöpumppu väljä kun pääsi talvella kohmeeseen? Väkisin muutamia kymmeniä startteja lähimmälle bensikselle 50 kilometrin päähän.
Jos vikoja lähtisi polttoainepuolelta blokkaamaan pois, niin millaista listaa olisi tarjolla?
Ajattelin kokeilla Bilteman http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/ siirtopumpuksi.
Suuttimet ei Vagcomin mukaan korjaa ihan mahdottomasti.
Voisko olla ihan vaan syöttöpumppu väljä kun pääsi talvella kohmeeseen? Väkisin muutamia kymmeniä startteja lähimmälle bensikselle 50 kilometrin päähän.
Jos vikoja lähtisi polttoainepuolelta blokkaamaan pois, niin millaista listaa olisi tarjolla?
Ajattelin kokeilla Bilteman http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/ siirtopumpuksi.
Suuttimet ei Vagcomin mukaan korjaa ihan mahdottomasti.
Ei tuo jakajapumpullinen erillistä siirtopumppua tarvi... Ja itse en kyllä ainakaan tuota ruiskupumppua siirtopumpuksi laittais, tekee sen verran reilusti painetta että saattaa tulle isompiakin ongelmia... Jokin normaali siirtopumppu vois olla ihan ok ilmavaivojen ehkäisyyn, tosin niistä pääsee helpommallakin eroon....
Ja tosiaan alunperin ei ole mitään erillisiä siirtopumppuja....
Ja tosiaan alunperin ei ole mitään erillisiä siirtopumppuja....
käytettyjä ehjiä pumppuja saa parilla sataa, ja yleensäottaen nuo pumput taitaa olla hyvin luotettavia... toki vikojakin esiintyy niinkuin missä tahansa muussakin massatuotteessa..
Omalla on noin 430tkm takana eikä ongelmia..
vink ;) tuolla myyntipuolella oli muutama päivä sitten suht vähän ajettu pumppu kaupan..
Omalla on noin 430tkm takana eikä ongelmia..
vink ;) tuolla myyntipuolella oli muutama päivä sitten suht vähän ajettu pumppu kaupan..
Kallistapa on. Itse olen selvinnyt paikallisilla pajoilla suunnilleen 600 eurolla vesipumppuinen kaikkineen entisen Octavian 1.9 TDI AGR -koneella.
PS: onko tämä firma lähelläsi?
http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_octavia
PS: onko tämä firma lähelläsi?
http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_octavia
kovat on hinnat, kyllä joka autoon oon saanu jakopään vaihdon osineen aina alta 300e
Realistinen jakohihnan vaihtotyö AGR-koneeseen osineen vesipumpun kanssa n. 500-600 e, myös merkkiliikkeissä. 1000 e ei kannata maksaa tuosta työstä.
Tarkistin kuitista oman AGR:n vaihtotyön hinnan ei-merkkiliikkeessä ja seuraavat hinnat oli syksyllä 2012:
Jakohihnasarja 220,50
Vesipumppu 49,60
Apulaitehihna 16,20
Jäähdytysneste 10,40
Pientarvikelisä 4,50
Työt 180,00
Yht: 481,20 e
Viimeksi muokannut Reaper, 8.8.2013 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla maksoi vaihtotyö 200€ paikallisella pajalla, osat hankin itse (n.250€). Tuosta on nyt reilu pari vuotta aikaa, mutta ei ne hinnat nyt niin kauheasti ole muuttunnu :)
Vesipumppuahan ei sitten kannata ostaa motonetista, mulla on jo pitkän aikaa tihkunut nestettä sieltä.... Asiallisen jakohihnasarjan sieltä kyllä saa (SKF/Gates)
Vesipumppuahan ei sitten kannata ostaa motonetista, mulla on jo pitkän aikaa tihkunut nestettä sieltä.... Asiallisen jakohihnasarjan sieltä kyllä saa (SKF/Gates)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”