Climatronicin retrofit. Siinä sanahirviö joka saa ihon kanan lihalle. Tarkoitus tässä loppukesästä operaatioon kuitenkin alkaa, kun tilalle tulevassa Skoda Superbin kojelaudassa on paikka vain Climatronic yksikölle. Ja onhan se automaatti-ilmastointi mukavempi, hienompi kaikkine valoineen ja onhan se enemmän nykypäivää.
Ostoslistalla on nyt:
- Climatronicin ohjausyksikkö
- Puhallin
- Aurinkosensori
- Kotelo + sähköläpät
- Fresh air intake sensor
- Footwell air outlet temperature sensor
- Climatronicin johtosarja
Tässä tulee menemään tunti jos toinenkin, mutta vaivan arvoista. Kellään kokemusta asiasta? Tarkoituksena tehdä Do-It-Yourself threadi operaatiosta. Purettavasta autosta tarkoitus katsoa jokainen Climatronicilta lähtevän johdon päätepysäkki. Pitääkö Climatronic jotenkin ohjelmoida käyttöön että pelaa OBD:n kanssa?
Passat 3BG climatronic retrofit
Valvoja: ffp jäsenet
En jaksanut tehdä DIY:tä, koska operaatio sinänsä helppo ja yksinkertainen mutta melko työläs. Tarvitaan seuraavat osat/työt itellä:
- Vastaava johtosarja, mutta Climatronicillinen
- Puhallinkotelo kaikkine moottoreineen ja antureineen
- Climatronic yksikkö
- Aurinkosensori
- Jarrupolkimen anturien liittimet vanhasta johtosarjasta, pinnit erilaiset joutuu kolvailemaan
- Ajonestorinkulan liittimen vaihto vanhasta johtosarjasta, pinnit erilaiset joutuu kolvailemaan
Sitten vaan hommiin, ei siinä muuta. Omassa puhallinkotelossa ei ollut lämmitysvastusta, se on helppo sovittaa koteloon, jos vaan piuhasarjassa on paikka. Itellä oli piuhoissa kyllä paikka, mutta en alkanut sovittaa Muutenkin työtä tarpeeksi.
Eli rohkeasti vaan tekemään, aikaa kannattaa varata noin 10-20h riippuen kuinka paljon asiasta tietää ja paljonko varaa aikaa kommelluksiin. Mulla eka johtosarja ei sopinut, jouduin ettii toisen tilalle niin vei hetken verran.
- Vastaava johtosarja, mutta Climatronicillinen
- Puhallinkotelo kaikkine moottoreineen ja antureineen
- Climatronic yksikkö
- Aurinkosensori
- Jarrupolkimen anturien liittimet vanhasta johtosarjasta, pinnit erilaiset joutuu kolvailemaan
- Ajonestorinkulan liittimen vaihto vanhasta johtosarjasta, pinnit erilaiset joutuu kolvailemaan
Sitten vaan hommiin, ei siinä muuta. Omassa puhallinkotelossa ei ollut lämmitysvastusta, se on helppo sovittaa koteloon, jos vaan piuhasarjassa on paikka. Itellä oli piuhoissa kyllä paikka, mutta en alkanut sovittaa Muutenkin työtä tarpeeksi.
Eli rohkeasti vaan tekemään, aikaa kannattaa varata noin 10-20h riippuen kuinka paljon asiasta tietää ja paljonko varaa aikaa kommelluksiin. Mulla eka johtosarja ei sopinut, jouduin ettii toisen tilalle niin vei hetken verran.
Manuaali-ilmastoinnissa oli jo valmiina nuo sensorit mitä Climatronic käyttää vai meinasitko niitä noilla puhallinkotelolla + antureilla?
Sensoreitahan siellä on:
G263 (Evaporator vent temperature sender, uusi 3BG:lle)
G192 ja G191 (jalkatilan- ja keskipuhaltimen sensorit)
G17 (ulkoilmasensori - jos autossa ulkolämpötilanäyttö niin tämäkin varmaan oli ;) )
G89 (fresh intake air duct)
Yhteys pyyhinmoottoriin ilmeisesti tulee autom. uuden johtosarjan kautta?
(3BG:ssähän pyyhinten päälläollessa nostetaan puhallusnopeutta ja lämpöä hieman.)
Periaatteessahan Climatronic toimii ilman noita sensoreita, kunhan vain G17 toimii - sen avulla lasketaan sitten "noin arvo" puhallukselle.
Sensoreitahan siellä on:
G263 (Evaporator vent temperature sender, uusi 3BG:lle)
G192 ja G191 (jalkatilan- ja keskipuhaltimen sensorit)
G17 (ulkoilmasensori - jos autossa ulkolämpötilanäyttö niin tämäkin varmaan oli ;) )
G89 (fresh intake air duct)
Yhteys pyyhinmoottoriin ilmeisesti tulee autom. uuden johtosarjan kautta?
(3BG:ssähän pyyhinten päälläollessa nostetaan puhallusnopeutta ja lämpöä hieman.)
Periaatteessahan Climatronic toimii ilman noita sensoreita, kunhan vain G17 toimii - sen avulla lasketaan sitten "noin arvo" puhallukselle.
Hmm. Mä en oo tsekannu tota pyyhinjuttua. Pitää koitella tänään :D
Ulkoilma-anturi oli itellä. Fresh air intake anturi oli kiinni siellä puhaltimen ottoilma tunnelissa. Koko paketin laitoin kiinni nii en murehtinut mitkä anturit oli valmiin. Kyl toi fresh air anturi on manuaali AC:lläkin. Ja jotain muita antureita. Eli kaikki mitkä oli puhallinkotelossa kiinni, sen lisäksi aurinkoanturi. Ei anna Clima mitään vikakoodeja ai ainakaan.
Ulkoilma-anturi oli itellä. Fresh air intake anturi oli kiinni siellä puhaltimen ottoilma tunnelissa. Koko paketin laitoin kiinni nii en murehtinut mitkä anturit oli valmiin. Kyl toi fresh air anturi on manuaali AC:lläkin. Ja jotain muita antureita. Eli kaikki mitkä oli puhallinkotelossa kiinni, sen lisäksi aurinkoanturi. Ei anna Clima mitään vikakoodeja ai ainakaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa