Paras vag diesel
Valvoja: ffp jäsenet
Paras vag diesel
Ois kiinnostusta vaihtaa autoa uudempaan ja siksi kyselisin, mikä näistä vag
diesel koneista on paras. Tarkoituksena olis hommata joku 2005 tai uudempi
vag diisseli. Mieluiten omakohtaisia kokemuksia koneista/autosta eikä niitä ,että kaverilla oli
ja se oli ihan paska. Ja tyyppi viat kiinnostais myös.
diesel koneista on paras. Tarkoituksena olis hommata joku 2005 tai uudempi
vag diisseli. Mieluiten omakohtaisia kokemuksia koneista/autosta eikä niitä ,että kaverilla oli
ja se oli ihan paska. Ja tyyppi viat kiinnostais myös.
Vähiten tyyppivikoja taitaa olla näissä 2005 -> dieseleissä 2.0 16V 103kW BKD-moottorissa. Muut samoilla spekseillä (2.0 16V, Bosch-suuttimet, ei tasapainoakselia eikä DPF:ää) menee samaan kastiin, pitkittäisien moottoreiden koodeista en ole perillä?
Uudemmissa 1.9TDI:ssä on jo kaikki saastelaitteet (DPF) ja tasapainoakselit, joiden laakeroinneissa on ollut ongelmia jne. Eli tuo "vanha kunnon yksinkertainen 1.9TDI" ei oikein päde näihin uudempiin versioihin enää.
CR-padoissa tulee sitten taas omat ongelmansa, jos maanantaimalli sattuu kohdalle. Eikä ole sieltä edullisimmasta päästä huoltaa/korjata.
Minulta ääni siis BKD:lle, melko vähävikainen tekniikka (perus kaasuläpät ja kaksoismassat jne, niinkuin kaikissa uudemmissa), pieniruokainen ja ihan hyvin virityspotentiaaliakin, jos sille tielle tahtoo lähteä.
Uudemmissa 1.9TDI:ssä on jo kaikki saastelaitteet (DPF) ja tasapainoakselit, joiden laakeroinneissa on ollut ongelmia jne. Eli tuo "vanha kunnon yksinkertainen 1.9TDI" ei oikein päde näihin uudempiin versioihin enää.
CR-padoissa tulee sitten taas omat ongelmansa, jos maanantaimalli sattuu kohdalle. Eikä ole sieltä edullisimmasta päästä huoltaa/korjata.
Minulta ääni siis BKD:lle, melko vähävikainen tekniikka (perus kaasuläpät ja kaksoismassat jne, niinkuin kaikissa uudemmissa), pieniruokainen ja ihan hyvin virityspotentiaaliakin, jos sille tielle tahtoo lähteä.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
DPF=Lisää kulutusta 0,5 litraa/100km
Pitääköhän ihan paikkaansa?
Mulla MITATTU keskikulutus tankillisella talvella n.4,7 ja kesällä n.4,4l/100km (olen pitänyt kirjaa viime elokuusta asti,´joka tankkaus EXEL taulukossa)
Auto Superb 1.9TDi jossa Powerbyten bulkkisofta.
Ja noi kulutukset on todellisia tankillisen keskikulutuksia
Yhtä suutinvikaista 3.0TDI beeseiskaa käytiin tuossa Itävallan reissulla ihmettelemässä. Ja onhan näissä 3.0TDI:ssä ollut pumpun hihnan hampaiden häviämisiä jne.
Vähävikaisia tuntuvat kyllä olevan, kun sille päälle sattuvat. Kaveri on tässä parin vuoden aikana tehnyt omaan 3.0TDI:hinsä aika monella tuhannella eurolla remonttia, kun taas toinen kaveri on ajellut saman ajan liki ongelmitta.
Lisää kulutusta polton ajaksi. Jotkut lisää paljon, toiset vähän. VAGit tuntuvat lisäävän erittäin vähän.
Voihan sen DPF:n toki poistaa jos jännittää, mutta aina on olemassa tietty se riski, että katsastussetä huomaa DPF:n puuttumisen. Kuorien tyhjennys lienee se "järkevin" tapa poistaa DPF?
Vähävikaisia tuntuvat kyllä olevan, kun sille päälle sattuvat. Kaveri on tässä parin vuoden aikana tehnyt omaan 3.0TDI:hinsä aika monella tuhannella eurolla remonttia, kun taas toinen kaveri on ajellut saman ajan liki ongelmitta.
DPF=Lisää kulutusta 0,5 litraa/100km ja IHANAN kallis uusia, kun tukkeutuu.
Lisää kulutusta polton ajaksi. Jotkut lisää paljon, toiset vähän. VAGit tuntuvat lisäävän erittäin vähän.
Voihan sen DPF:n toki poistaa jos jännittää, mutta aina on olemassa tietty se riski, että katsastussetä huomaa DPF:n puuttumisen. Kuorien tyhjennys lienee se "järkevin" tapa poistaa DPF?
lucifer oletko kokeillut ilman dpf:ää ja dpf:n kanssa. Pari tuttua on, kun ajalevat enemmän.
Markku M. Eikä tuo kulutus ole vain dpf:n puhdistuksen aikana. Miettikää nyt itsekkin järjellä (Tai no jos olette vähänkin virittäneet autoja lisääkö tukos kulutusta vai vähentää).
Hieman aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15280.0
Itse ainakin ostan autoni ilman DPF:ää, jos mahdollista. Yksi turha kuluva ja kallis osa vähemmän.
Markku M. Eikä tuo kulutus ole vain dpf:n puhdistuksen aikana. Miettikää nyt itsekkin järjellä (Tai no jos olette vähänkin virittäneet autoja lisääkö tukos kulutusta vai vähentää).
Hieman aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15280.0
Itse ainakin ostan autoni ilman DPF:ää, jos mahdollista. Yksi turha kuluva ja kallis osa vähemmän.
Menee kyllä niin OT:ks
DPF paikallaan, poltto tuntuisi olevan aikas harvinainen tapahtuma..ehkä kerran tankillisella?
Kolmen viime tankillisen keskikulutus 4.41, 4.48, 4.42 alla kitkarenkaat (nuuka kun olen) ja 75% ajosta työmatkaa 50km suunta josta 25% 90km/h ja loput 110km/h (mittarinopeus) ja ainoastaan kuljettaja.
Harmittaa kun ei tullut edellisellä 3C 2.0TDi BKP alettua seurata kulutusta, tässäkin mielenkiinto heräsi kun ajotietokone näyttää niin pieniä lukemia..niin ja onhan tämä greenline malli jossa on (kait) jarruenergian talteenotto?
oletko kokeillut ilman dpf:ää ja dpf:n kanssa
DPF paikallaan, poltto tuntuisi olevan aikas harvinainen tapahtuma..ehkä kerran tankillisella?
Kolmen viime tankillisen keskikulutus 4.41, 4.48, 4.42 alla kitkarenkaat (nuuka kun olen) ja 75% ajosta työmatkaa 50km suunta josta 25% 90km/h ja loput 110km/h (mittarinopeus) ja ainoastaan kuljettaja.
Harmittaa kun ei tullut edellisellä 3C 2.0TDi BKP alettua seurata kulutusta, tässäkin mielenkiinto heräsi kun ajotietokone näyttää niin pieniä lukemia..niin ja onhan tämä greenline malli jossa on (kait) jarruenergian talteenotto?
En oikein jaksa uskoa, että DPF normaalitilanteessa (ei poltto päällä) lisäisi 0,5l/100km kulutusta.
Työkaluna Skoda Superb -12 ja se menee kyllä maantiellä jo nyt niin pienellä kulutuksella, että jos siitä puoli litraa pois saa, niin ihmettelen kovasti.
Toki jos DPF on liku tukossa ja polttelee vähän väliä ja 0,5l ero lasketaan polttotilanteet mukaan luettuna, niin sitten ehkä. Kyllähän se puhdistuspoltto lisää kulutusta polton ajaksi joskus litrallakin, riippuen ajotilanteesta.
Tietty jos jollain on jotain faktaa esittää, niin sitten?
Työkaluna Skoda Superb -12 ja se menee kyllä maantiellä jo nyt niin pienellä kulutuksella, että jos siitä puoli litraa pois saa, niin ihmettelen kovasti.
Toki jos DPF on liku tukossa ja polttelee vähän väliä ja 0,5l ero lasketaan polttotilanteet mukaan luettuna, niin sitten ehkä. Kyllähän se puhdistuspoltto lisää kulutusta polton ajaksi joskus litrallakin, riippuen ajotilanteesta.
Tietty jos jollain on jotain faktaa esittää, niin sitten?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa