Missäs mahtaa avf koneessa passatissa sijaita termari?
Eilen kun ajelin himaan töistä huomasin että lämmöt nousi tuonne 90-100 väliin, yli sadan ne eivät kipua. Voisiko termari olla paskana? Jos tuolla saisi lämmöt kuriin. Muuten toimii ihan normaalisti mutta ei nyt viitti hirveästi ajella..
AVF koneen termostaatin sijainti.
Valvoja: ffp jäsenet
Keulasta päin katsoen: syylärin oikeasta alanurkasta lähtee musta vesiletku joka menee moottorin kylkeen. Letku päättyy sellaiseen mustaan J:n muotoiseen muovikappaleeseen, joka on kahdella ruuvilla kiinni koneen kyljessä. Termari on tämän J-kappaleen ja koneen liitoksessa.
Eihän ole enää pahvi keulan tukkeena ;)
Eihän ole enää pahvi keulan tukkeena ;)
Jos termostaatti on ok ja edelleen lämmöt lähtee karkailemaan, niin vika melko varmasti vesipumpussa. Itsellä hajosi pari vuotta sitten samaisesta koneesta vesipumppu. Vesipumpun siipipyörä lähti irti booriakselta ja pyöri tyhjää siinä. Kyseessä oli kuitenkin alkuperäinen vesipumppu ja kilometrejä tässä vaiheessa noin 100tkm. Tietysti nyt kannattaa varmistaa lämpö jollain muullakin laitteella kuin vain sillä koetaulun mittarilla...
No samalla meni sitten koko jakopää uusiksi, kun sen joutui purkamaan, niin samalla vaihtoi osat sinnekin ja uuden pumpun.
No samalla meni sitten koko jakopää uusiksi, kun sen joutui purkamaan, niin samalla vaihtoi osat sinnekin ja uuden pumpun.
Äsken otin termarin veks. Veden keittimellä tuli keitettyä vesi ja heitettyä termari sinne, ei ainakaan suotunut aukemaan. Eikös termari kuitenkin toimi siten että kierteellä oleva jousi on kuparia ja kun lämpenee niin laajenee ja työntää termarin "kannen" auki jolloin vesi pääsee kiertämään koneeseen. Testilenkillä ei ainakaan lämmöt noussut, tosin mulla on pientä orastavaa vikaa tuossa lämpötila anturissa ;) Varmaan jotain naisten geenejä kun ei siitä oikein ota selvää aina :D
Jakopään remontti on ihan juuri edessä, samalla menee kyllä vesipumput myös vaihtoon, juurikin varmuuden vuoksi.
Uikutan lisää mikäli homma ei termarista johtunut, oletus kuitenkin että se on sökö.
Jakopään remontti on ihan juuri edessä, samalla menee kyllä vesipumput myös vaihtoon, juurikin varmuuden vuoksi.
Uikutan lisää mikäli homma ei termarista johtunut, oletus kuitenkin että se on sökö.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa