Country-golffi nykii ja sammuilee pakkasella,...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Japparai
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.10.2012 11:57

Country-golffi nykii ja sammuilee pakkasella,...

ViestiKirjoittaja Japparai » 22.3.2013 20:28

Elikkäs, lämmitetyssä tallissa Country-golffi majailee yöt ja lähtee nätisti käyntii ja toimii moitteetta. Mutta kun ruoja joutuu pakkasilla olemaan ulkona esim. työpäivän ajan nii kylmäkäynnistyksen jälkee alkaa nykiminen ja sammuilu, välillä välittömästi ja välillä hetken päästä. Kun sitten pysähtyy ja kaasulla härrää ja yrittää pitää käynnissä moottoria niin vika loppuu hetkellisesti, n. 15km saattaa päästä vähillä nykimisillä ja sit alkaa taas. Suodattimen vaihoin tänää mut ei vikkaa korjannu vaik nii luulin aluks... Ja vika ilmeni nimenomaan pakkasilla... Kertokaa viisaammat mistä mahtas johtuu...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 22.3.2013 20:41

Aika villi veikkaus, voisko ahtoletkussa olla vettä ja jäätyä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2013 21:13

Tuosta puuttuu ahtoletkut kokonaan :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.3.2013 21:41

Tai sit ahdin lykkää vain alipainetta.... :)
Lämpöanturi, tulpat, tulpanjohdot, hall-anturi noin perushuoltona vaihtoon.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 22.3.2013 22:15

milläs koneella tuo sinun metsämönkijä on varusteltu? ;) 1.8kaasari (piersburggi)? ruisku? 1-piste(mono-jetronic)? 4-piste mekaaninen(k-jetronic)? 4-piste sähkönen (digifant)? vai onko siellä diiseli? (veikkaan bensakonetta mut kysyn anyway:) )

kun kone lämpiää ni loppuuko oire?
koitikko jäänestoo tankkiin?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.3.2013 22:22

Digifanetteja on kaikki countryt tehtaalta lähtiessään

Japparai
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.10.2012 11:57

ViestiKirjoittaja Japparai » 22.3.2013 22:56

Juu jäänestoo kyl kokkeillu mut se on vaa hetken helpotus, jos sitäkää... Oire saattaa ilmestyy kesken ajon vaik kone ois lämmin... Kaitpa se on lähettävä ostamaa antureita ja tulppia repullinen huomenissa...

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 22.3.2013 23:29

Sivusta heitän tällaisen jutun...

Oma italiaano teki sellaista, että kylmänä ja vesikeleillä alkoi yskimään ja nykimään niin pirusti. Sain vinkkinä, että Lambda-anturi vois vaikuttaa asiaan. No aikaisempi oli mallia biltema ja uusia oli semmoinen kuulemma laadukkaampi ( hinta n. 100€) . Pätkinä ja nykinä loppui siihen.

Mutta sulla ( jos on ruisku), niin ei varmaan tämä vaikuta, mutta ihan omasta kokemuksesta heitin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.3.2013 23:31

Onkos tossakin niin että happitunnistimen signaalia ei huomioida kylmäkäynnin aikana?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 23.3.2013 14:46

Eikös se digifantinkin lambda ole vaan yhdellä johdolla niinkuin mono-jetronicissa? Jos on niin sitten sitä lamnbdan signaalia ei huomioida ennekuin kone lämmin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.3.2013 16:57

Aiankin G60:n Digifantissa lambda on lämmitettävä (4-johtoinen).

Japparai
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.10.2012 11:57

ViestiKirjoittaja Japparai » 23.3.2013 18:42

Juupajuu, tänää parisataa kilsaa ajellu ja ei oo nykiny ku leuto päivä, tosin tyhjäkäynti jää välillä melko korkeelle, 1200-1500rpm... Polkasee kaasua reilummin nopeest nii laskee alle tonniin tyhjäkäynti.. Joteki ehkä vaikuttaa et laihalla seoksel käy ku pintakaasul ottaa jenkaa melko paljo, vai onko normaalii? Yritän nyt päästä sinuiksi tuon peltilehmän kans...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.3.2013 19:14

Kannattaskohan mitata päästöt ni vois antaa jotain osviittaa?

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 28.3.2013 19:11

Kyllä tähänkin löytyy korjaus. Ilmavuodot, Hall Anturi, Kunnoliset maadoitukset eli kaikki hapettuneet johdot veke ja uutta tilalle. Lämpötila anturi se sininen ja mielellään haet originaalin. Nokan ja sytkän säädöt kohdilleen. Kunnolliset tulpanjohdot, uudet tulpat ja sitten se ISV siinä imusarjan edessä, pese se jarru/kaasarin pesu aineella ja testaa toimiiko kunnolla nimittäin jos se jää jumittamaan niin varmasti käy huonosti auto.

http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa