Audi A4 1.8TQ B6 -01 vuotaa jähynestettä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

Audi A4 1.8TQ B6 -01 vuotaa jähynestettä

ViestiKirjoittaja Mazokki » 24.2.2013 3:20

Nyt meinaa alkaa keittään. Eikä keitä auto vaan kuskin pääkoppa. Eli tuo kyseinen rinkulamersu on jo pidemmän aikaa vuotanut jäähdytysnestettä eikä vuoto kohtaa löydy millään. Autoa seisotettu tallissa tunti tolkulla eikä tippaakaan ole näkynyt. Mutta aina kun pysähtyy esim. valoihin odottelemaan niin kabiiniin pölähtää kaamea käry. Onko näissä joku tietty paikka/paikat mistä vuotelee. Apua kaivataan koska autolla on melkein mahdoton ajaa kun aina on pää kipeä siitä käryjen haistelusta. Tiivistys moskaa on myös kokeiltu mutta turhaan. Kiitos jo etukäteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2013 3:25

Mutta aina kun pysähtyy esim. valoihin odottelemaan niin kabiiniin pölähtää kaamea käry.
Sisälämmittimen kenno? Pysyykö nesteet?

Toivottavasti se ei oo yhtä "hupaisa" vaihtaa kuten vanhemmissa VW AG:n tuotteissa...

Ja se taitaa olla lähinnä olympia-auto kuin joku mursu?

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 24.2.2013 3:34

Sisälämmittimen kenno. Pysyykö nesteet?


Joo kyllä ne nesteet hupenee...hitaasti. Tuota vaihtoehtoa tuli myös epäiltyä mutta yleensähän sitä nestettä valuu myös jalkatilaan jos sisälämppärin kenno vuotaa. Jalkatilat on kuivat.
Viimeksi muokannut Mazokki, 24.2.2013 3:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2013 3:38

Ne voi mennä sitä peltiä pitkin silleen huomaamatta. Mulla meni kakkosgolfissa niin pitkälle että piti kaikki jalkatilojen bitumit uusia. Kuvailisin että on sitä mukavampiakin remontteja tehty.

No mutta sulla on ihan eri kiesi. Ei se välttis oo sellanen kun näissä (tulevaisuuden museo) vehkeissä?

Haiseeko se puhaltimen hönkäys sellaselta imelältä? Se oli niiden vanhojen vihreiden nesteiden varoitusmerkki. Punasista nesteistä ei valitettavasti oo kokemusta. :|

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 24.2.2013 4:00

Joo kyllä nuo punaiset nesteetki haiskahtaa imelältä. Tuollainen laippa näissä ilmeisesti vuotelee useasti.: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ant-Flange Se on aika hyvin piilossa myllyn takana joten vuoto jää helposti huomaamatta. Huomenna vois tarkistaa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 24.2.2013 10:22

Tuon letku/anturi laipan vuodon näkee luultavasti kun lampun kanssa tutkailee sinne koneen taakse että näkyykö punaisia vuotojälkiä kytkinkopan ja vaihdelaatikon päällä, myös sivusta katsottuna pakosarjan alla lohkon päässä saattaa näkyä punaisia jälkiä.

Tuo laippa on kyllä niin takuuvarma vuotopaikka pidemmän päälle että jos ei ole vielä vaihdettu niin homma tulee kyllä vastaan, kannattaa hommata samalla tuon G2/G62 anturin tiiviste -ellei sitten samalla vaihda koko anturia kun nuokin pitemmän päälle vikaantuvat ja vaihto "hieman" helpompi jos laipankin vaihtaa.

Yksi vuotopaikka on myös lohkon kyljessä edessä vasemmalla puolen vesipumpun lähistöllä oleva muovinen tulppa - j-plugksikin kutsuttu joka saattaa olla käsiin hajoavassa kunnossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa