Gti mk2 16v ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja bensankulutus
Valvoja: ffp jäsenet
Gti mk2 16v ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja bensankulutus
Eli ongelma on kun ei tahdo gti 16v käydä tyhjäkäyntiä kylmänä. Lämpöisenä käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti siinä 800-1000rpm, mutta kylmällä koneella pitää pitää kaasua hetken aikaa kun ajelee tai muuten sammuu. sama tapahtuu kylmällä koneella jos painaa nopeasti kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu 0 kuin salama ja auto sammuu.. tai vaihtoehtoisesti kierrokset käy jossain 200 että melkein sammuu ja vilkuttelee akun valoa.
Sen verran tiedän, että kylmäkäynnistys suuttimen anturi on paskana, eikä lämpöaikakytkimen anturi ole kiinne. Autoon on itse kyhätty jokin nappi ratin alapuolelle mistä autolle voi antaa lisää bensaa kun sen kylmänä käynnistää.. tai että auto ylipäätänsä lähtee käyntiin kylmänänä. Kokeilin myös että ottaa irti lisäilmaventtiilin (isv?) anturin irti, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.. pitäisi kuulemma tyhjäkäynti heittää 500 korkeammalle ?
Lueskelin jotain että ohjauspaineensäädin voisi liittyä tähän jotenkin? en tosin tiedä missä ohjauspaineensäädin on, saatikka miten testata sitä.. Kuva olisi hyvä antaa tyhmälle.
Bensaakin tuntuu vievän 10l/100km vaikka ajaisi pintsakaasulla.. ?
Sen verran tiedän, että kylmäkäynnistys suuttimen anturi on paskana, eikä lämpöaikakytkimen anturi ole kiinne. Autoon on itse kyhätty jokin nappi ratin alapuolelle mistä autolle voi antaa lisää bensaa kun sen kylmänä käynnistää.. tai että auto ylipäätänsä lähtee käyntiin kylmänänä. Kokeilin myös että ottaa irti lisäilmaventtiilin (isv?) anturin irti, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.. pitäisi kuulemma tyhjäkäynti heittää 500 korkeammalle ?
Lueskelin jotain että ohjauspaineensäädin voisi liittyä tähän jotenkin? en tosin tiedä missä ohjauspaineensäädin on, saatikka miten testata sitä.. Kuva olisi hyvä antaa tyhmälle.
Bensaakin tuntuu vievän 10l/100km vaikka ajaisi pintsakaasulla.. ?
Lisäyksenä vielä, että auto ei ilmeisesti lataa kun sen käynnistää, vaan pitää käyttää kierrokset siinä 2 tuhannessa, niin valot kirkastuu ja latausvalo ei enään pala. tiedossa on että laturissa toinen liukurengas kulunut todella pahasti, joten vika johtuu varmaan siitä, kun ei ota kunnolla kontaktia.
-
- -
- Viesti:
Mistä päättelet että laturin heräte puuttuu ? miten mä tän osaan tarkistaa ? en tiedä missä se edes on :D. Jos mulla on vaikka isompi siipipyörä tossa niin sehän silloin tarvii enemmän kierroksia että lataa ? kuulemma yleinen juttu että ei latais tyhjäkäynnillä mutta kierroksia kun antaa niin lataa. se toinen liukurengas on kyllä ihan puhkikulunu että siinä on tosi huono kontaksi. En edelleenkään tiedä missä toi ohjauspaineensäädin sijaitsee.. kuva pitäisi tyhmälle näyttää..
Tuli kyllä ja tajusin että on numero 8, mutta en mä tollasta sieltä ikinä löydä moottorinkyljestä.. :D
http://home.comcast.net/~mbrackliffe/piece2.jpg
näkyykö se tuossa kuvassa jossain ?
http://home.comcast.net/~mbrackliffe/piece2.jpg
näkyykö se tuossa kuvassa jossain ?
-
- -
- Viesti:
ohjauspaineensäätimen tarkistin ja sille tulee sähkö. auto ei reagoi mitenkään tuohon tyhjäkäyntisäätimeen.. eli siis on ihan sama onko mulla se anturi siinä kiinne vai ei. mun mielestä sekään ei selitä sitä ilmiötä mikä tapahtuu kylmänä
Eli tilanne että auto on seissyt yön yli ja aamulla käynnistää ja lähtee ajelemaan, niin kytkimen kun heittää pohjaan, auto sammuu. Auto kyllä pysyy käynnissä jos laskee todella hiljaa kierrokset kylmänä alas..
Toinen asia mikä myös ärsyttää,ihmetyttää niin auto savuttaa tyhjäkäynnillä aika paljon.. ajossa ei niinkään hirveästi.. kansi ehjä kuitenkin.
Eli tilanne että auto on seissyt yön yli ja aamulla käynnistää ja lähtee ajelemaan, niin kytkimen kun heittää pohjaan, auto sammuu. Auto kyllä pysyy käynnissä jos laskee todella hiljaa kierrokset kylmänä alas..
Toinen asia mikä myös ärsyttää,ihmetyttää niin auto savuttaa tyhjäkäynnillä aika paljon.. ajossa ei niinkään hirveästi.. kansi ehjä kuitenkin.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Control valve for idling speed. Pitäisi surista toimiessaan.
Eli ilmeisesti se keulasta katsottuna kannen oikeallapuolella oleva mustamötikkä. siinä ei ole mitään eloa.
Vielä tuohon laturin heräteasiaan liittyen, Autossa pakko olla jotain muutakin vikaa, koska mulla oli ainoastaan 500rms vahvistin ja ajossa 80km/h vauhdissa kun alkoi luukuttaa, niin auto sammui. siellä on se toinen liukurengas ihan puhkikulunut.. pakko johtua siitä ? akussa kuitenkin näkyy "vihreä silmä" eli pitäisi olla kunnossa, vaikka kuulemma voi se olla silti paskana vaikka vihreä näkyisikin ?
Vielä tuohon laturin heräteasiaan liittyen, Autossa pakko olla jotain muutakin vikaa, koska mulla oli ainoastaan 500rms vahvistin ja ajossa 80km/h vauhdissa kun alkoi luukuttaa, niin auto sammui. siellä on se toinen liukurengas ihan puhkikulunut.. pakko johtua siitä ? akussa kuitenkin näkyy "vihreä silmä" eli pitäisi olla kunnossa, vaikka kuulemma voi se olla silti paskana vaikka vihreä näkyisikin ?
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”