Moi,
Eli omistan Golf IV 74kW TDi -04 farkun.
Kävin viime perstaina autopesulassa, ja pesun jälkeen starttaus ei sitten meinannutkaan onnistua. Tokalla yrittämällä lähti käyntiin. Parkkeerasin samantien auton huoltsikan pihaan, ja ihmettelin mitähän oikein tapahtui.. Huoltsikan pihalla startatessa autolla oli samanlaisia vaikeuksia käynnistyä, sekä samalla syttyikin mukavat kolme häriövaloa.. OBD:lla katsoin pikaseen, niin P0726 ilmoitti häiriöksi. Kuittasin häiriön pois, jonka jälkeen sitä ei ole tullut uudelleen näkyviin. Eikös sen pitäisi kuitenkin tulla uudestaan näkyviin jos ongelma ilmenee vielä? Konehuoneesta en tietenkään löytänyt mitään päällisin puolin, mutta jotainhan sinne on nyt mennyt. Varmaankin siinä kuivaamisvaiheessa, jossa ilmaa puhallellaan..
Nyt auto käy kyllä kunnolla, eikä kuulu mitään erikoisia ääniä tai ongelmia ajossa. Ainoastaan käynnistys tuottaa hieman ongelmia. Ennen starttasi heti, mutta nyt vaatii hieman pidempään avaimen kääntämistä, ja tuntuu hieman epätasaiselta se käynnistys. Miten voi olla mahdollista, että autopesussa käy jotain tälläistä? Itse mietin, että oisko jotain hehkutusongelmia tullut. Mutta tuo häiriövalo googlen mukaan on jotain ihan muuta..
Itsestäni sen verran, että hankin autoni vasta marraskuussa, enkä ole kerinnyt perehtyä auton sielunelämään. Ei oikein huvittaisi viedä huoltoliikkeeseen vasta ostamaani autoa, ja maksaa siitä kiloeuroja. En ole kovinkaan näppärä näissä hommissa, mutta jos jollain on jotain kikkoja tai tipsejä, niin kuuntelen ja yritän parhaani mukaan. :)
Nyt meinasin lähteä puhdistamaan akunkengät, jos niissä on tullut sitä kosteutta ja hapettunut. Kuulin tälläistä eräältä Golfin omistajalta, että tämäkin voi aiheuttaa starttausongelman.
Ongelma: Kävin autopesulassa ja nyt ei starttaa kunnolla...
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitos wille vastauksesta. Täytyypä katsoa onko se vikakoodi tullut uudestaan.
Puhdistin ne liitokset, ja starttas ainakin vielä ihan hyvin.. Tarkkailen tilannetta. En ihan helpolla niele tuollaista.
Tuli mieleen tossa starttailessa, että kylmäkäynnistyksessä syttyy lämpötilavaroitusvalo, ja tietokone sanoo check coolant. Tämä tapahtuu vain kylmäkylmäkäynnistyksessä. Tolpasta käynnistyksen yhteydessä tätä ei ilmene. Nestettä on kyllä, mutta taitaa joku anturi vittuilla.
Noh tossa kun katselin konetta, niin perkeleesti oli öljyä siellä imusarjan lähettyvillä. Siellä ylhäällä vasemmalla muovin alla. Taitaa olla se EGR venttiili? Siihen liittyvä paksu imuletku myös repsotti.. Kokeilin että sen olis saanu vetämällä kokonaan irti. Tökkäsin vain paikalleen, mutta eipä siinä tule kauan pysymään. Täytyy katsoa huomenna tarkemmin miten se on siinä ollut kiinni.. Tänään ei riittänyt aika.
Pommia pelätessä on hyvä mennä nukkumaan..
Puhdistin ne liitokset, ja starttas ainakin vielä ihan hyvin.. Tarkkailen tilannetta. En ihan helpolla niele tuollaista.
Tuli mieleen tossa starttailessa, että kylmäkäynnistyksessä syttyy lämpötilavaroitusvalo, ja tietokone sanoo check coolant. Tämä tapahtuu vain kylmäkylmäkäynnistyksessä. Tolpasta käynnistyksen yhteydessä tätä ei ilmene. Nestettä on kyllä, mutta taitaa joku anturi vittuilla.
Noh tossa kun katselin konetta, niin perkeleesti oli öljyä siellä imusarjan lähettyvillä. Siellä ylhäällä vasemmalla muovin alla. Taitaa olla se EGR venttiili? Siihen liittyvä paksu imuletku myös repsotti.. Kokeilin että sen olis saanu vetämällä kokonaan irti. Tökkäsin vain paikalleen, mutta eipä siinä tule kauan pysymään. Täytyy katsoa huomenna tarkemmin miten se on siinä ollut kiinni.. Tänään ei riittänyt aika.
Pommia pelätessä on hyvä mennä nukkumaan..
Caddy tdi -06 alkoi vuosi sitten oireilla vähän vastaavalla tavalla kosteuden kanssa. Vesikelillä ja aina pesun jälkeen hyytyi enempi vähempi muutamaksi tunniksi.
Kyseessä oli lopulta "tyyppivika", eli kovamuovinen moottorinjohtosarjan suojana oleva "kurttuputki" oli hieronut useista johtimista kuoret ruvelle. Veden päästyä putkeen meni antureiden tiedot mukavasti sekaisin ja vilkutteli ties mitä valoja eikä käynnistynyt/käynyt kunnolla kunnes johdot olivat kuivat.
Tarkka vikapaikka oli ko. Caddyssä moottorin edessä kuskin puolella kulkevassa johtosarjassa. Paikallistin vikapaikan vesisuihkupullolla ja lopulta toistakymmentä paikoitellen hankautunutta/hapettunutta johdinta korjattiin merkkikorjaamolla. Oli sen verran ahdas rako etten viitsinyt itse alkaa ilman kunnon vehkeitä turaamaan. Selkeä suunnittelumoka laittaa teräväreunaiseen suojaputkeen johtosarja, joka tärinässä rikkoo itsensä ennen pitkää.
Kyseessä oli lopulta "tyyppivika", eli kovamuovinen moottorinjohtosarjan suojana oleva "kurttuputki" oli hieronut useista johtimista kuoret ruvelle. Veden päästyä putkeen meni antureiden tiedot mukavasti sekaisin ja vilkutteli ties mitä valoja eikä käynnistynyt/käynyt kunnolla kunnes johdot olivat kuivat.
Tarkka vikapaikka oli ko. Caddyssä moottorin edessä kuskin puolella kulkevassa johtosarjassa. Paikallistin vikapaikan vesisuihkupullolla ja lopulta toistakymmentä paikoitellen hankautunutta/hapettunutta johdinta korjattiin merkkikorjaamolla. Oli sen verran ahdas rako etten viitsinyt itse alkaa ilman kunnon vehkeitä turaamaan. Selkeä suunnittelumoka laittaa teräväreunaiseen suojaputkeen johtosarja, joka tärinässä rikkoo itsensä ennen pitkää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa