Golf IV Long Life-huolto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

Golf IV Long Life-huolto

ViestiKirjoittaja MkIV » 6.2.2013 20:19

Hetken googlailtuani ja foorumia selattuani en löytänyt vastausta kysymykseeni, eli tuli tossa nyt mittariin teksti service in 3000km, jolloin huolto sijoittuisi 25tkm kohdalle edellisestä. Toisinsanoen mitäs tuossa huollossa sitten kuuluu tehdä? Nyt on mittarissa 211tkm. Koneena toimii 1.9tdi 96kw.

Kannattaako tavallisen pulliaisen hoitaa ko. huoltoa, vai kannattaako suosiolla maksaa huoltoliikkeelle? Prätkien kanssa puljannut vähän, eli öljynvaihdot ja suodattimien vaihdot osaan kyllä.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.2.2013 7:31

Vanha rieska, eli jos ja kun osaat itse tehdä niin öljyt vaihtoon.
Oliskohan ilmansuodatin 60tkm välein... eiköhän nuo löydy ohjekirjasta.

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 7.2.2013 11:10

Ohjekirjan tiedoissa neuvottiin, että jakohihna pitäisi vaihtaa ensin @90tkm ja sen jälkeen 30tkm välein...:D Ja LL-huollon ohjeissa auto kuuluisi purkaa about atomeiksi...

Eli jos vaihdan öljyt ja suodattimen+tarkistan ilmanputsarin+raitisilmasuodattimen ja tsekkailen, että kaikki skulaa niin kuin pitäisi, niin huolto on kondiksessa?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.2.2013 11:47

Juuri noin minä tekisin!
Jakohihnan vaihto ajallaan (90tkm) on se tärkeä juttu tuossa. Katketessaan aiheuttaa kalliit vauriot. Polttoainesuodatin myös syytä vaihtaa joskus, säästyy talvimurheilta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2013 11:49

Ettei se 30 tkm oo hihnan tarkistusväli?

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 7.2.2013 11:52

Nyt koulun penkiltä en pääse huoltokirjaa katsomaan, mutta melko varmasti siihen oli lipsahtanut juurikin vaihtoväli. Pitääpi katsoa kunhan autolle kerkeän. Jos se tulee tarkastaa, miten se tehdään?

Entäpä vaihdelaatikon öljyt? 6v manuaali kyseessä, eli miten usein ölpät vaihdetaan?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 7.2.2013 12:14

laatikko öljyille ei mahda olla väliä ilmoitettu mutta 100tkm on kohtuu hyvä.
jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 90tkm.

ilmansuodattimelle tuo 60tkm on kohtuu pitkä aika, että sitä kannattaa joskus seurailla myös.
omaan oon vaihtanut kesä aikaan öljynvaihdossa 15tkm välein. toki se varmasti sen 30tkm:kin menee. jos Longlifella ajaa niin vaihtaisin samalla kun öljyt. poltto-ainesuodatin kansii taas sitten vaihtaa syksyllä

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.2.2013 12:16

Jos meinaat pitää auton "loppuun" niin vaihda öljyt ja aja toinen 200tkm.
Tuo ei käsittääkseni kuulu mihinkään huoltoon vaan öljyt on IKUISET ?!

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 7.2.2013 12:30

Manuaali laatikossa on 60tkm öljy vaihtoväli, eri asia on vaihdetaanko niitä sillä välillä.

Ainoa laatikko jossa on tämä ns. ikunen öljy täyttö on ZF:n valmistama tiptronikki.

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 7.2.2013 12:33

Tuskin pidän autoa edes 300tkm saakka... Huoltokirjassa ei ole laatikkoöljyjen vaihdosta merkintää ja auto on huollettu viimeksi 180tkm kohdalla liikkeessä. Eli kannattaako vaivautua vaihto-operaatioon?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.2.2013 13:00

Ja toinen "ainoa" on tuossa Trp:ssä oleva 4v tomaatti 01P...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 7.2.2013 16:25

Jos itse vaihtaisin öljyjä tuohon niin esim. Teboil Diamond Diesel 5W-40 öljyt ja vaihtoväliksi 10-15 tkm.

Tuohon pumppusuutinkoneeseen ei sitten voi laittaa mitään normi Mobil 5/50 öljyä vaan pitää olla oikeanlaisella lisäaineistuksella olevaa öljyä esim. yllämainittu Diamond Diesel.

Vaihdelaatikon öljyt vaihtaisin 100 tkm välein ja VW omat öljyt.

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 7.2.2013 16:54

Mitäs mieltä muut ovat tuosta puolitetusta öljynvaihtovälistä?

Ja onkos se laatikon öljynvaihto samanlainen operaatio, kuin moottoriöljyn vaihto? Eli vanhat ölpät pois alhaalta ja uudet öljyt sisälle ylhäältä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2013 17:13

Ja onkos se laatikon öljynvaihto samanlainen operaatio, kuin moottoriöljyn vaihto? Eli vanhat ölpät pois alhaalta ja uudet öljyt sisälle ylhäältä?
Joo. Kattoo vaan ettei lisää vaihteistoöljyä kytkimeen vaan vaihteistoon :)

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 7.2.2013 17:38

Selvä, pitääpi tässä sitten alkaa varailemaan tiloja ja tarvikkeita pikkuhiljaa :)

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 12.2.2013 8:39

laatikkoöljythän laitetaan oikestaan edessä olevasta reiästä.
ei päältä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.2.2013 8:45

itse käyttäny redlinen öljyjä lootassa ja tyytyväinen ollu. hinta suunnilleen sama kuin marmorin öljyissä ja kovasti tuota on kehuttu.

ja kyllä ainaski itse vaihtaisin öljynvaihdon kiinteälle öljynvaihtovälillä.

ja tuo jakopää taitaa olla 90tkm tarkistus ja tämän jälkeen 30tkm välein. mut näillä leveysasteilla saa vaihtaa 90tkm välein. ikävä se vaihda jakoremmi ääni :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa