A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta
Valvoja: ffp jäsenet
A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta
Vm 2000 A6 tiptronic biturbo.
Auto tuntuu kuin se ei antaisi kaikkeaan. Vaihdossa antamani A3 1.8t n.(170hp) Automaatti tuntui tehokkaammalta kuin tämä, vaikka tässä paperien mukaan löytyisi 275hp.
Auto ei tunnu missään vaiheessa repivän kunnolla. Jos kuvittelee että auto olisi vapari, niin siltikin sen kokoinen kone jättää arvailun varaan, mutta että biturbo.
Mikä voisi olla että auto ei antaisi kaikkeaan. Soittelin kauppaajalle joka sanoi, että auto on seissyt muutaman kuukauden ja että se voisi olla aiheuttanut häiriötä.
Mitään mielipiteitä asiasta kellään?
Kiitos.
Auto tuntuu kuin se ei antaisi kaikkeaan. Vaihdossa antamani A3 1.8t n.(170hp) Automaatti tuntui tehokkaammalta kuin tämä, vaikka tässä paperien mukaan löytyisi 275hp.
Auto ei tunnu missään vaiheessa repivän kunnolla. Jos kuvittelee että auto olisi vapari, niin siltikin sen kokoinen kone jättää arvailun varaan, mutta että biturbo.
Mikä voisi olla että auto ei antaisi kaikkeaan. Soittelin kauppaajalle joka sanoi, että auto on seissyt muutaman kuukauden ja että se voisi olla aiheuttanut häiriötä.
Mitään mielipiteitä asiasta kellään?
Kiitos.
Juu kyllä aioin laittaa sen tökkeliin kiinni. Pystyyköhän kotikonstein tätä hoitamaan? A3:een pystyi läppärillä ja comportin kautta ohjelmalla vag-com.
Auto toki on sen reilusti painavampi, mutta vääntöä ja tehoa alkaa olla jo sen verta enempi että kyllä sen ehkä hieman paremmin pitäisi liikahtaa =) Tän hetkinen kiihtyvyys 0-100 tuntuu menevän ehkä 10s paikkeille..
Auto toki on sen reilusti painavampi, mutta vääntöä ja tehoa alkaa olla jo sen verta enempi että kyllä sen ehkä hieman paremmin pitäisi liikahtaa =) Tän hetkinen kiihtyvyys 0-100 tuntuu menevän ehkä 10s paikkeille..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Samallai se käyttäjän kannalta menee... Paitsi ehkä jos on joku piraattimokkula. Jos tässä on CAN-väylä niin vanhemmat OBD-sovittimet ei toimi kaikilta osin.A3:een pystyi läppärillä ja comportin kautta ohjelmalla vag-com
Vakiona tuon pitäis mennä sataseen 6,8 tai 7,3 sek. riippuen onko 169 vai 184 kW moottori.
Selvä hommeli. Päätin tuossa testata 0-100 kun en voinut vastustaa kiusausta.
http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8
Lastutuslapussa lukee seuraavia lukujua:
275 PS @5600 rpm.
450NM @3000-5000.
Onko tosiaan niin, ettei se parempaan pysty? Vaikka auto onkin melko iso, niin ei uskoisi sen niin paljon verottavan.
http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8
Lastutuslapussa lukee seuraavia lukujua:
275 PS @5600 rpm.
450NM @3000-5000.
Onko tosiaan niin, ettei se parempaan pysty? Vaikka auto onkin melko iso, niin ei uskoisi sen niin paljon verottavan.
Hidas kuin mikä. Kovasti myyjä toitotti, että kun siinä 1.8T on erilaisella systeemillä se turbo ja kun se nappaa niin tapahtuu kerralla paljon ja tässä biturbossa meno on kokoajan tasaista vetoa. Mielestäni vaikka meno on tasaista, niin sen pitäisi olla noilla tehoilla kuitenkin pikaisempaa. Oli siinä turboa tai ei.
Ajattelin että kävisin penkittämässä auton, jos vaikka se ei anna kaikkeaan.
Kenties muita vinkkejä/mielipiteitä?
Ajattelin että kävisin penkittämässä auton, jos vaikka se ei anna kaikkeaan.
Kenties muita vinkkejä/mielipiteitä?
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Vikakoodien esiintyminen riippuu aika pitkälti siitä missä se vika sattuu olemaan.
Ahtopaineita seuraamalla näkisi paljonko ahtopaineita pyydetään ja saavutetaanko pyydettyä painetta.
Viisaammat voivat varmasti korjata jos olen väärässä mutta itse lähtisin tuosta ahtopaineiden tarkistamisesta liikkeelle.
Ahtopaineita seuraamalla näkisi paljonko ahtopaineita pyydetään ja saavutetaanko pyydettyä painetta.
Viisaammat voivat varmasti korjata jos olen väärässä mutta itse lähtisin tuosta ahtopaineiden tarkistamisesta liikkeelle.
Kovasti kyllä nuo ahdot nyt mietityttää. Kun polkee niin paljon ettei kuitenkaan vielä kick downia, niin ei kuitenkaan tunnu että tulisi mitään erikoista vääntöä missään vaiheessa. Tuntuu samalta kuin vapari S80 2.9 litranen (vapari sekin).
Eikös tuon VCDS saa ihan normaaliläppäriin laitettua? Mutta minkälaista johtoa pitää olla jotta tämä menisi? Vanhassa audissani oli comport. Nämä tuntuvat olevan melko harvinaisia nykyisissä läppäreissä.
Eikös tuon VCDS saa ihan normaaliläppäriin laitettua? Mutta minkälaista johtoa pitää olla jotta tämä menisi? Vanhassa audissani oli comport. Nämä tuntuvat olevan melko harvinaisia nykyisissä läppäreissä.
Esim. tälläinen http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... 1&vmcchk=1
Suosittelen muuten vilkaisee audifinnsin foorumia tän konetyypin osalta.
Suosittelen muuten vilkaisee audifinnsin foorumia tän konetyypin osalta.
Kiitos paljon avusta. Edellisestä autosta katselin jotain tietoja mitä nyt rekisteröimättömällä vcds:llä näki, kun latasin sen koneelle ja pistin comportiin. Mietin että olisikohan tähänkin hieman edullisempaa vaihtoehtoa. Maksaako tuossa paketissa se ohjelma niin paljon, kun ei uskoisi adapterin noin kallis olevan?
Pitänee myös tutkailla nyt tuota audifinssiä =)
Pitänee myös tutkailla nyt tuota audifinssiä =)
Ebay:sta saa noita halppis piuhoja tilattua. Maksaa n.6e kotiin postitettuna... Jos ei tykkää ulkomailta tilata niin ostaa vaikka huuto.netistä missä näyttäisi olevan n.13e kaapeli. Noihin kannattaa ladata sitten VC-DS lite ohjelma kun se ei maksa mitään. Kaveri tosin tilas jonkun 99dollariin maksaneen version, ite en oo noihin oikein perehtyny...
Ja nuo ebayn halppis-piuhat ei aina välttämättä toimi. Itse sain muutamalla eurolla vain ehjän USB-piuhan ja OBD2-liittimen, liittimessä olevan elektroniikan ollessa mykkää tavaraa. :)
Tuollainen 30-40€ piuha nyt toiminut reilu 5v.
Tuollainen 30-40€ piuha nyt toiminut reilu 5v.
Viimeksi muokannut Sami-, 2.10.2012 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaveri tilasi tuon: http://www.huuto.net/kohteet/vikakoodik ... /228210310 sillä ainakin tosiaan toiminut
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kannattaa lukea tuon myyjän palautteet ennen kuin ostaa siltä mitään. Mielummin sitten vaikka suoraan tuolta valkkaamaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lähinnä nyt toi vähän pomsahti silmään:
Joo-o... Yksityinenhän saa myydä ihan mitä sutta vaan eikä ole missään vastuussa myymänsä tavaran kunnosta.Sattuipa kaapeli joka ei toiminut lainkaan eikä tällä myyjällä näköjään ole vaihto-/palautusoikeutta. Meni 35 euroa susille.
Palautteen saajan kommentti:
Ei tietenkään ole, ei yksityinen myyjä voi takuita myöntää. Jos saat ohjelmiston pelaamaan ja kaapelissa valot palaa, muttet saa ajureita asennettua, niin se ei ole myyjän vika.
Tiedä sitten tuossakaan, että onko tuo ostajakaan puhdas pulmunen. Vähän vaikuttaisi, että ostaja ei vaan osaisi asentaa ajureita? Noh, paha alkaa spekuloimaan ilman tietoa. Onhan siellä huuto.netissä muillakin myynnissä noita piuhuja, senkun kirjottaa vaan hakuun OBD niin löytyy :).
Mutta on kyllä ihme touhua nykyaikana kun ei voida ottaa vastuuta mistään... Ei tekemisistään eikä myymistään tavaroista.
Mutta on kyllä ihme touhua nykyaikana kun ei voida ottaa vastuuta mistään... Ei tekemisistään eikä myymistään tavaroista.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Joo-o... Yksityinenhän saa myydä ihan mitä sutta vaan eikä ole missään vastuussa myymänsä tavaran kunnosta.
Tuo ei muuten sitten todellakaan pidä paikkaansa, yksityinen on ihan yhtälailla vastuussa myymästään tavarasta kuin yrityskin, ihan autokaupoista, piuhakaupoista ja talokaupoista lähtien.
Olen ollut todistamassa oikeussalissa tapahtumaa, jossa tuomittiin yksityinen myyjä korvaamaan toiselle yksityiselle henkilölle uusi ahdin töineen ja oikeudenkäyntikuluineen 300tkm ajettuun käytettyyn autoon, yli vuoden päästä kun kaupat oli tehty ja autolla ajettu sillävälin jo paljon kilmetrejä. Vaan onneksi ovat harvassa ne jotka alkavat tommosista vääntämään.
Tuohon edelliseen kommenttiin haluaisin itsekin lisätä, että olisi kaikkien etu jos käyttäjätietojen paikkakunta olisi pakollinen tieto -olisi paljon helpompi tarjota apua sitä tarvitsevalle kun suoraan näkisi missäpäin sitä tarvitaan. Itselle se on ainakin kohtalaisen suuri kynnyskysymys lähteä ylipäätänsä auttamaan, koska vika on paikanpäällä diagnosoitu 20 kertaan siinä ajassa kun sitä arvuuttelee vajavaisilla tiedoilla foorumilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Toinen mikä tuli mieleen, jos auto on laitettu vakioksi myyntiin laittaessa esim. Ei ole mitenkään poikkeuksellista. Toki en sano, että se siltikään ihan noin hidas olis, mitä tost videost kattelin et aika tarkkaa 10sekkaa 0-100. Logeja kattomalla ja vikakoodia ihmettelmällä pääsee varmasti pitkälle ja paljo viisaammaksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tällä hetkellä se litkii aika paljon. Maantiessä noin 8,5-9 ja kaupungissa sitten ihan törkeesti.
Motarilla noin 10,5 ellei enempi. Luulen että kulutus voi tipahtaa jos saan auton kuntoon. Voin sitten kirjoittaa lisää tänne että mitä vaikutti kun vaihdan ahtopaineensäätöventtiilin ja lämpötila-anturin.
Motarilla noin 10,5 ellei enempi. Luulen että kulutus voi tipahtaa jos saan auton kuntoon. Voin sitten kirjoittaa lisää tänne että mitä vaikutti kun vaihdan ahtopaineensäätöventtiilin ja lämpötila-anturin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on N75 vaihdettu ja auto käyttäytyy ehkä pikkasen järkevämmin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Ahtovuotoja ilmeni ja vikatesteri ilmotti Positive deviationia ja vika löytyi.
http://s7.postimage.org/78jt946iz/06102012436.jpg
Ei ihme jossei kulje. Ihan bypassien keskelle sijaitsevassa yhdysletkussa mulkun mentävä rako josta paineet sihisee ulos.
http://s7.postimage.org/78jt946iz/06102012436.jpg
Ei ihme jossei kulje. Ihan bypassien keskelle sijaitsevassa yhdysletkussa mulkun mentävä rako josta paineet sihisee ulos.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sitten kun oot sen uuden hankkinut, niin melkeen vaihtaisin sen vielä silikoniseen versioon esim. tää http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A6-S4-2- ... 19ba836045
hakusanalla audi 2.75 throttle body boot löytyypi kaiketi lisää noita. Siis jos vain on varaa tommonen laittaa varalta. Silikoninen kestää huomattavasti paremmin rasituksia.
hakusanalla audi 2.75 throttle body boot löytyypi kaiketi lisää noita. Siis jos vain on varaa tommonen laittaa varalta. Silikoninen kestää huomattavasti paremmin rasituksia.
Nonnih. Nyt olisi tbb vaihdettu ja auto kulkeekin iloisemmin. Jossain vaiheessa kesken vedon saattoi tuntua että veto uuvahtais hetkeksi ja sitten taas jatkuisi, mutta kulkeepi jo paljon paremmin. Vielä ilmeisesti pitäisi katsoa vikakoodit näyttääkö mitään tai pitääkö nollata vanhoja.
Tässä vertausta
Ennen: http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8
Jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=Cj33NpDPoJs vauhtivilkku päällä =)
Tässä vertausta
Ennen: http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8
Jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=Cj33NpDPoJs vauhtivilkku päällä =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa