Hei
Passatin (3 bg) alkuperäiset xenonit näyttävät uskomattoman lähelle. (Noin 15 metriä)
Autoa on madallettu alkukesästä aika reilusti, eikä valoja ole sen jälkeen tarvinnut.
Mitkä osat vaikuttavat korkeuteen ja kuinka valojen toimivuuden voisi tarkistaa?
Pitääkö valojen säätyä, jos esim perää nostetaan tai lasketaan kun se pyörii. Ts pysyykö valokuvion yläreuna samassa korossa seinää vasten, jos tunkkaan perää ylemmäs?
Vai voiko valokuviota vain jostain säätää ylemmäs, että näkisi eteensä pimeällä ajettaessa?
Xenonien korkeudensäätöanturi?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos auton perä painuu alemmas säätyy valot automaattisesti oikeaan korkeuteen, tänään juuri kävin oman auton valot säädettämässä oikeaan korkeuteen ja se tehtiin asettamalla valot käsisäätötilaan jonka jälkeen normaaalisäätö ja testerin kautta tieto et säätö tehty ja nyt valot näyttää oikeaan kohtaan.
Itselläni testeriä ei ole, joten voiko tuota anturia mitata esim. yleismittarilla?
Ajovalot eivät nouse käynnistyksen yhteydessä ylemmäs, vaan jäävät näyttämään ihan alas. Pitkät näyttävät kyllä juuri kohdilleen, joten ongelma on vain lyhyissä ajovaloissa.
Varsinkin kuskinpuolen etupään kanssa jumppaa on harrastettu tukivarsien , vetonivelen ja tolppien korkeuden kanssa, joten joutuupa tutkimaan sitä tarkemmin. Ja saattaahan siinä joku kerta tuo yhdystanko olla unohtunutkin irroittaa, sekä korkeusanturin kiinnityskin pitää tarkistaa..
Ajovalot eivät nouse käynnistyksen yhteydessä ylemmäs, vaan jäävät näyttämään ihan alas. Pitkät näyttävät kyllä juuri kohdilleen, joten ongelma on vain lyhyissä ajovaloissa.
Varsinkin kuskinpuolen etupään kanssa jumppaa on harrastettu tukivarsien , vetonivelen ja tolppien korkeuden kanssa, joten joutuupa tutkimaan sitä tarkemmin. Ja saattaahan siinä joku kerta tuo yhdystanko olla unohtunutkin irroittaa, sekä korkeusanturin kiinnityskin pitää tarkistaa..
jjj84:
Kyllä minä sen sieltä luin, mutta jotenkin vain vaikuttaa että täällä tuo tietämys tulee ilmi paremmin.
Valo-operaatio on edessä viikonloppuna, joten jospa se jotenkin selviää ja valoille kantavuutta taas löytyy.
Tällä hetkellä itselleni kelpaisi vaikka tuo käsin pakkosäätäminen ylös (niitä kuusiokoloruuveja kääntäen), ja laittaa automatiikan kuntoon myöhemmin kun alustajumppa on muutenkin edessä.
Kyllä minä sen sieltä luin, mutta jotenkin vain vaikuttaa että täällä tuo tietämys tulee ilmi paremmin.
Valo-operaatio on edessä viikonloppuna, joten jospa se jotenkin selviää ja valoille kantavuutta taas löytyy.
Tällä hetkellä itselleni kelpaisi vaikka tuo käsin pakkosäätäminen ylös (niitä kuusiokoloruuveja kääntäen), ja laittaa automatiikan kuntoon myöhemmin kun alustajumppa on muutenkin edessä.
<= Omassa katiskassa taas apparin puolen xenon näyttää hitusen alemmaksi kuin kuskin puolen. Voiko sitä säätää jotenki VAG-COMilla, vai pitääkö ruuvata siitä lyhdyn takaa käsin? Onkohan tähän säätämiseen jotain ohjetta olemassa? Originaaliumpiot kyseessä automaattisäädöllä.
Pitää säätää käsin.
Vag-comilla ajat umpioiden moottorit säätöasentoon:
select
55-xenon range (tai 29-left light)
basic settings-04
valitse group 001
klikkaat go!
odotat 20 sekuntia ja ruuvaat umpion ruuveista valokuvion kohdalleen
scrollaat ylös group 002
done, go back
Näin ainakin ärrässä. Ulompi ruuvi muistaakseni korkeussäätö, sisempi sivuttaissäätö.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa