t15 ahtimen tilalle vnt15 mitä eroa ja onko hyötyä?
Valvoja: ffp jäsenet
t15 ahtimen tilalle vnt15 mitä eroa ja onko hyötyä?
Mulla olis tuollanen powerdiiseli pihassa ja omassa vehkeessä on se perus eli 90hp:sen fööni kii... mitäs tapahtuu jos tinttaan sen toisen eli vnt15 ahtimen tilalle ja onko noissa kahdessa suutin eroja? eli paljonko tuohon pitäisi kampetta siirtää tuosta 115hp:sesta että päästäisiin parempiin lukemiin vai onko melkeen helpompi nakata kokonaaan tuo toinen kone?
Koko koneen joudut siirtämään, aivoineen kaikkineen..
90 heppanen on jakajapumpulla ja ilmeisesti hukkisahtimella
115 heppanen pumppusuuttimilla ja muuttuvasiipisellä ahtimella
Toki ahtimen voi siirtää koneesta toiseen, mutta se hukkaportillisen ecu ei osaa ohjata muuttuvasiipistä adinta -> joutuu ohjelmoida uusiksi....
Auttaisi toki komentointia jos tietäisi tarkemmin mistä autoista on kyse ja mitkä on moottorikoodit....
90 heppanen on jakajapumpulla ja ilmeisesti hukkisahtimella
115 heppanen pumppusuuttimilla ja muuttuvasiipisellä ahtimella
Toki ahtimen voi siirtää koneesta toiseen, mutta se hukkaportillisen ecu ei osaa ohjata muuttuvasiipistä adinta -> joutuu ohjelmoida uusiksi....
Auttaisi toki komentointia jos tietäisi tarkemmin mistä autoista on kyse ja mitkä on moottorikoodit....
AFN on 110hv(81kW) kone eli jakajapumpullinen. Ei siis PD (pumpe duse) pumppusuuttimilla varustettu kone. Kääntyy usein PowerDieseliksi kansankielessä. 110hv on vahvempi laakereiltaan käsittääkseni 90hv koneisiin verraten ja isommilla suuttimilla varustettu. Turbokin voi olla isompi, ellet ole asiaa varta vasten tarkistanut. Tuossa tuo tdi koneiden turbo topicci:
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18095& ... 32f36d5e92
Piristyksen kannalta AFN on parempi. Suuttimien puolesta ja olettaen turbon olevan GT1749V niin se 140hv lähtee ohjelmalla tai evryllä, ehkä enemmänkin riippuen koneen yleisestä kunnosta ja halutusta maksimi savumäärästä. Jos tuo turbo on pienempi niin jotain 120+hv oletettavasti pitäisi irrota. Kyllä toi oma ASV-koneella (110hv) koneella varustettu Skoda liikahtaa aika hyvin jo vakionakin venttiilinnostajien+nokan vaihdon jälkeen varsinkin kun jakopään asennuksen teki joku muu asiantuntija kuin ohjetahtia tekevä merkkiliikkeen työntekijä(jos nyt ennakoilla voi olla isokin merkitys vrt. merkkihuollon "merkit kohdalleen" metodi). Evryllä irtoaa tosin savua mutta kulkuakin aika mukavasti hintaansa nähden.
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18095& ... 32f36d5e92
Piristyksen kannalta AFN on parempi. Suuttimien puolesta ja olettaen turbon olevan GT1749V niin se 140hv lähtee ohjelmalla tai evryllä, ehkä enemmänkin riippuen koneen yleisestä kunnosta ja halutusta maksimi savumäärästä. Jos tuo turbo on pienempi niin jotain 120+hv oletettavasti pitäisi irrota. Kyllä toi oma ASV-koneella (110hv) koneella varustettu Skoda liikahtaa aika hyvin jo vakionakin venttiilinnostajien+nokan vaihdon jälkeen varsinkin kun jakopään asennuksen teki joku muu asiantuntija kuin ohjetahtia tekevä merkkiliikkeen työntekijä(jos nyt ennakoilla voi olla isokin merkitys vrt. merkkihuollon "merkit kohdalleen" metodi). Evryllä irtoaa tosin savua mutta kulkuakin aika mukavasti hintaansa nähden.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jos sulla on toimiva ja hyvässä kunnossa oleva 1Z pellin alla, niin ei mitään järkeä lähteä vaihtamaan koko moottoria muutaman kymmenen hepan takia. Isompaa ahdinta ja suutinta ja nestepäätä vaan pellin alle ja cooleri keulalle ja vaimentimet pois putkesta niin ollaan likempänä kahtasataa kuin sataa heppaa vaikkahan vakio-ohjelmalla. Jos sitten oikeasti meinaat alkaa sitä tehoa repimään, niin voi se AFN vaihto olla järkevä.
otinpa selvää ja ihmettelin hieman kun siellä on sellanen alipaine pumppu joka nakuttaa jatkuvast ni tuossa on ollut vnt ahdin aiemminkin Garret GT20VNT eli se pumppu ohjannut näemmä sitä . löytypä sillekki ärsytykselle selitys :D eli se vissiin pitää sitä auki jatkuvasti... mutta meneekö siinä alatehot hukkaan sitten.?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa