Pyyhkijän viiksi + airbäg Vento

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Pyyhkijän viiksi + airbäg Vento

ViestiKirjoittaja boliisi » 14.7.2012 12:13

Pyyhkijöitä käytettäessä tuli virtalukon suojamuovin alta savukiekura. Savua tuli vain kerran ja pyyhkijätkin on toiminut normaalisti sen jälkeen. Eli pitäskö viiksi vaihtaa varmuudenvuoksi vai jopa virtalukonpohja? Autosta oli edellien omistaja purkanut juuri poppi vehkeitä....
Jatko kysymys: autossa on airbägit edessä. Mitenkä noitten bägien irroitus menee jotta A ne ei tule silmille ja B toimivat vielä kun laittaa paikoilleen?

jatko kysymyksen jatkokysymys: Voiko airbägit poistaa ja katsastaa auto bägittömänä?

Autona VW Vento CL vm93

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.7.2012 12:44

Seuraavaks joku kysyy miks haluaisit ajaa autolla ilman bägejä jos ois mahd. käyttää niitä mutta se 3 koppasten bägi ratti on niin helvetin ruma

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.7.2012 12:57

Onhan mk3:sta tehty -98 asti ilman bägejäkin, joten ei se muutoskatsastus ongelma ole.

Rattibägi irtoaa ratin takapuolella olevista 5mm kuusiokoloruuveista, jonka jälkeen raotat bägiä nätisti ettet revi johtoja. Bägissä oleva keltainen liitin irtoaa kohtisuoraan poispäin nykäisemällä. Saattaa olla tiukka, voi kammeta nätisti pienellä meisselillä tms.

Vänkärin bägi tulee kojelautaan muistaakseni 8mm kantasilla "pulteilla" kiinni. Vaatii alalokerikon irroituksen jonka jälkeen kannat paljastuvat bägin alareunasta. Yläreunasta se ei muistaakseni ollut kiinni kuin jotenkin kojelautaan paikoilleen pujottamalla. Johtoliitin oli muistaakseni jo sitten hieman perinteisempää mallia, joka ei tarvitse kikkailua.

Jotkut sanovat että akun kenkä pitäisi ottaa irti vähintään puolta tuntia ennen irroitusta, mutta itse kyllä olen irroitellut kengät paikoillaankin ja vielä hengissä ollaan. Tee kuten lystäät, mutta mitään vastuuta en luonnollisesti ota neuvoistani. :)

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 14.7.2012 13:44

Seuraavaks joku kysyy miks haluaisit ajaa autolla ilman bägejä jos ois mahd. käyttää niitä mutta se 3 koppasten bägi ratti on niin helvetin ruma

ja tähän voin vastata niikuin eräässä tarrassa lukee jota vaimo ei anna laittaa autoon: JESUS IS MY AIRBAG

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.7.2012 14:54

Ja savuun, siellä on viiksien mekanismin liu-uissa häikkää: kulumaa, pölyä, rasvaa, likaa jne. Huono kontakti/oikosulku aiheuttaa muovin sulamista ja käryä: saattaa polttaa myös pölyä ja hyvässä tapauksessa koko kolopallon. Käytä siis viikset suosiolla irti ja tarkista tilanne, sekä vaihda viiksi/-set tarvittaessa. Savun noustessa virrat pois avaimesta ja reilu puhallus ratinmuovien suuntaan auttaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa