Octavian ongelmia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Gti_Golf
-

Octavian ongelmia

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 10.7.2012 13:22

Perheen "parempana" kulkineena toimii -07 Octavia 1.6 MPI Ambiente. Alla muutamia vikoja, joihin toivoisin vinkkejä..

- kostealla ilmalla startatessa ja liikkeelle lähtiessä tuntuu joskus käyvän kolmella. Nykii ja röpöttää ja on joskus moottorin varoitusvalonkin sytyttänyt. Jos auto on ollut yön lohkolämppärissä, vikaa ei esiinny. Vikakoodeissa on ollut "cyl1 misfire". Huollossa epäilivät ruiskun suutinta mutta eivät vaihtaneet koska kallis osa eikä ollut varmuutta. Itse epäilen tuota koska vika ilmenee vain todella kostealla/viileällä/sateisella ilmalla ja poistuu viimeistään 10 minuutin käytön jälkeen. Itse epäilisin puolaa tai jotain kosketushäiriötä. Mites tuohon puolat vaihdetaan? Korjausopasta Ocu II en ole löytänyt.

- ilmastointi/lämppäri puhaltaa vain kylmää ilmaa paitsi kun vääntää lämmön täysille, silloin puhaltaa kuumaa. Ilmeisesti läppämoottorit jumissa, olisiko paha rasti vaihtaa itse?

- Alustasta kuuluu silloin tällöin hankaava ääni tyyliin "fläp-fläp-fläp-fläp". Yleensä käännyttäessä mutta satunnaisesti suorallakin. Kytkimen painaminen ei auta eikä alustassa/ohjauksessa tunnu väljää. Vaikea kuvailla koska esiintyy melko harvoin ja vähän aikaa.

- Radio ei tahdo kuulua. Ilmeisesti antenni poikki. Taitaa olla tyyppivika.

Jokohan tästä lähtisi autokaupoille vai kokeilisiko tuosta vielä peliä. Kummasti itseä kiinnostaa enempi ajella omalla vuoden -96 GTI:llä..

Lisäys, kävin hakemassa Motonetistä CRX T-40 OBD-vikakoodin lukijan. Myyjän mukaan piti toimia VAGgilaisessa mutta ei tuolla mitään oikein mitään irronnut vaikka väylän tunnistikin.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”