Jarrupaineensäätimen toiminnan testausta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

Jarrupaineensäätimen toiminnan testausta

ViestiKirjoittaja SS71 » 3.7.2012 20:48

Takajarrut heikoissa lukemissa konttorilla,
Milläs tuon säätimen kunnon voi määritellä ?
Nyt laitettu toinen joka on jämäkämpi eli työntyy ulos itse,entinen
oli tunnoton ja jäi sisään eikä palautunut.
Pitäskö tuossa punasen tilalla olla jousi ?
Ja tuleeko tuo jousen toinen puoli kiinni alalaitaan vai ylälaitaan,kun siinä
on sellainen 4cm "säätö" mahdollisuus (auton ollessa renkailla ) jotta
sais parhaat paineet :)
Kuva

t.sami

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.7.2012 22:51

Pistät nipparilla "jumiin" tuon säätimen just noista pikkureijistä jotka punasella olet maalannu, niin sillon tulee takasille täydet paineet ja helpottaa myös ilmausta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2012 23:15

Aikanaan katsuri tota tarkisteli siten että piti jarrua painella reippaasti ja toi vipu sitten jonkin verran liikkui.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 3.7.2012 23:27

Toi käytännössä toimii siten, että poljinta painettaessa mäntä työntyy ulospäin ja tuo vipu, joka siis on taka-akselissa jousen välityksellä kiinni, vastustaa sitä liikettä ulospäin. Kun jarrua painelee, niin tuo vipu liikkuu silminnähden. Aika happaman näköinenhän tuo on - vipua liikutellessa tuon männänkin pitäisi liikkua kohtuu herkästi. WeeDeetä väliin ja toivoo että herkistyy. =)

Säätö kannattaa etsiskellä. Jos ei ole madallettu, niin laittaisin vakiokohtaan. Madalluksen kanssa tuota kannattaa hiukka hakea.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 4.7.2012 10:33

Btw, kannattaa ne weedeet putsata pois ennen katsastusta. Eräskin katsastusmies oli tulkinnut ohuen vaseliinin säätimen pinnassa jarrunestevuodoksi, eli hylsy saman tien.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.7.2012 13:30

Aika torvelo inssi saa olla jollei usko sanaa että kyseessä on voiteluaine, ei jarrunestevuoto. Saatika jos ei tunnista hajusta/mausta/näppituntumalta "vuotanutta" tuotetta.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 4.7.2012 14:11

^ Kerran tuli hylsy vuotavasta pa- järjestelmästä muutama viikko aiemmin särkyneen öp- anturin pitkin alustaa vuotaneiden öljytippojen takia.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.7.2012 22:56

Sellasta se on ku silkkihanska-asentajat päästetään vanhoja romuja katsastelemaan :)

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 10.7.2012 17:04

Huomio siellä takarivissä.
Nyt Jetassa haisuu muste rekisteriotteessa eli leimattuna on.
Uudella jarrupaineensäätimellä ei paineet takasissa nouseet,takaset
ei menneet lukkoon.(nyt on varalla 2kpl säätiä :) )
Jarrurumpujen vaihto ja johan alkoi takajarrutkin kelpaamaan inssille.
No nyt on ainakin takaset jetassa huollettu.
Tällästä tänään jos vaikka jatkossa jollekin apua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa