seat kordoba 1.9 TDI -98 pätkii tehoja missä vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

seat kordoba 1.9 TDI -98 pätkii tehoja missä vika?

ViestiKirjoittaja swuuup » 28.5.2012 8:43

SEAT KORDOBA 1.9 TDI - 98
moro. tietäiskö joku mistä johtuu ku ajat alle 100 km/h ni tehot on tallella ja auto liikkuu hyvin, mutta ku ajat vähä aikaa tasakaasulla 100 km/h ni pätkäsee tehot niin että jos on pieniki mäki ni vauhti laskee vaikka pittää kaasua pohjasa ja kun käyttää virtoja pois ni tehot tullee takasi ja jos humppaat kaasua koko ajan ni ei pätkäse tehoja ja ku kiihytät kaasu pohjasa ni 120-140 välillä pätkäsee tehot, ilmamassamäärämittari on vaihdettu ku ei ollu tehoja ennää alle 100 vauheisakkaa ni alako liikkuu mutta pätkii nyt tehoja, tullee ajettu pitkää matkaa ni ei viittis koko ajan humpata kaasua ku mennee nii hirviästi sitte diisseliä ku humppaa ja ei oikee viittis iliman tehoja ajjaa ku hyytyy ylämäkkeen eikä vihtis koko ajan vauhisa käyttää virtoja pois, jos tiiät jotaki tai on omakohtasta kokemusta ni vastaa kiitos ni sais auton kuntoon :)

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 28.5.2012 9:50

Ahtopaine ylittyy ja menee sen takia vikatilaan. Todennäköistä on että N75(ahtopaineen säätösolenoidi) jumittaa. Kannattaa kokeilla uutta venttiiliä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.5.2012 10:41

prikulleen sama vika.. ilmamassamittarin vaihdoin mut vika jatkuu.. mietein kans tuota n75 vaihtoa. ilmeisesti oikee nimi mangneetti venttiili tai ahtopaine solenoidi. kustantaa about 100e myös piuhat tarkastan huomenna vuotojen varalta, suosittelen myös sulle tarkastusta.

mut ilmota jos löydät vian :p

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.5.2012 10:58

prikulleen sama vika.. ilmamassamittarin vaihdoin mut vika jatkuu.. mietein kans tuota n75 vaihtoa. ilmeisesti oikee nimi mangneetti venttiili tai ahtopaine solenoidi. kustantaa about 100e myös piuhat tarkastan huomenna vuotojen varalta, suosittelen myös sulle tarkastusta.

mut ilmota jos löydät vian :p

e: kuulemma tuota egr venttiiliä ohjaavaa n18 voi koittaa tuon n75 tilalle.. pitäs vw liikkeen mukaan toimia suhkot samallalailla

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2012 15:19

Toimii, mutta hitaampi säätämään rakenteellisista ominaisuuksista johtuen.

Motonetistäkin saa AHUun N75:n btw. Sama paska kuin marmorilta.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 28.5.2012 19:46

Mulla oli ahtopaineanturille menevä letku huonossa kunnossa (vuoti). Sehän lähtee imusarjasta ja menee moottorin ohjainlaiteelle. Oireet täsmälleen samat. Vikakoodina ahtopaine liian suuri.

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

ViestiKirjoittaja swuuup » 31.5.2012 12:49

jep, täytyy tarkistaa ku ottaa nimittäin 1.7 baria ahtoja ku oikeen kierrättää ja ku pätkäsee ni ei ota ku 0.7

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

ViestiKirjoittaja swuuup » 22.6.2012 3:23

kiitoksia vinkeistä :) nyt auto pellaa, ahtopaineen säätö solenoidin alipaine letku oli irronnut ohjaus yksiköstä, sen ku laitto paikollee ni ei mittää ongelmaa ja pellaa ku kello, ahotkin tippu maltilliseen 1.1hteen 1.7stä baarista

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 24.6.2012 22:43

missä on ohjais yksikkö ? siittähän lähtee letku vnt kellolle sekä sille appelsiinille olikos se alipaine kello tms.? sekä alipaineen tulo liitäntä.

niin muuttuiko auto ylärekisterissä laiskemmaksi vaiko pirteämmäksi kun vika korjaantui.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa