Ostamassa. vw Polo / vrs fabia/ Ibiza cupra 2005 Tdi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Ostamassa. vw Polo / vrs fabia/ Ibiza cupra 2005 Tdi

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 17.4.2012 15:54

Kiinostuksen kohteena 2005 ja uudemmat ja tällä perinteisillä 1,9 Tdi koneella.
Faabio/Polo tehty tuolla 130 heppasella koneella joissa ei ilmeisesti ole mitään eroa sikäli moottori tyypit ovat samat. Onko tuota Faabioo muuten paranneltu verrattuna tuohon Poloon nähden (esim nopeampi ohjaus (kierrokset laidata laitaan ) tms ? Vai onko nuo kaiken kaikkiaan "identtiset"? Vai mistä tämä vRS merkintä kertoo vai kertooko sen kummemin mistään erityisestä verrattuna tuohon normi Poloon nähden? Vertaan tätä Faabioo nyt siis Polon sport varustemalliin koska ne lähinnä keskenään vertailukelpoiset ?

Onko Faabiolla ja Pololla samat "lastentaudi" esim takaovet kerää vettä sisäänsä niin että ovipahvit homehtuu jne...? Vai onko näissä eravaisuuksia jne..?

Miten on onko Fabia/Polo hiljaisempi sisälle kuin tuo Ibizan Cupra? Moitteitahan Ibiza on saanut sisämelustaan ihan normi renkailla saati kun alle on laitettu 17 tuumaset 40 sarjalaiset gummit jotka varmasti ei ole äänekkyyttä vähentänyt.

Jarruista sen verran että sikäli olen oikein ymmärtänyt nämä kaikki 3 edustajaa pitävät etujarruina nuo 288mm laikat perinteisellä jarrusatulalla poikkeuksena Cupra johon on ollut saatavan erikseen noin seat sport satulat ilmeisesti 312mm levyillä ja 4 mäntä satuloilla.

Kysymys kuuluukin menneekö noilla 288mm levyllä ja "normi satullalla" oleviin kilkkeisiin ihan perinteinen 15 tuuman vanne? Ainakin muihin merkkeihin/malleihin 15 tuuman vanne oli ihan passeli. Vai onko tuo Cupra "aina" vähintään 312mm levyllä varustettu vaikka olisikin "perinteinen "satula?


Cuprasta sen verran että onko tuo bensiini mallin alustanosat "jarrut/iskari/jouset/puslat" keskimäärin samat kuin diesel koneessa? Asia askarruttaa sikäli että jos päätyisin Diesel Cupraan (tätä ei ilmeisesti ole koskaan tuotu virallisen maahantuojan kautta suomeen ? ) Niin kun osia joutuu vaihtamaan kulutusosista lähtien että onko luvassa sitten marmoritiskillä juoksemista ja joka helkutin nippelin joutuu tilaamaan saksata kun ruotsin keskusvarastolla ei ole...( tähän toki totuin vr5 kanssa sohlotessani)

Kaikki vatsukset tervetulleita ensimmäinen riisseli kulkine olisi tulossa joten niistä tekniikan puolelta ei ole oikein mitään kunnollista tietoa mitä pitäisi ottaa huomioon tekniikan suhteen ja ulkomailta tuo kyseinen pirssi tulisi hommattua esim saksa/ruotsi tms...täh
Viimeksi muokannut Ville-Risto 5 (150hp), 17.4.2012 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2012 16:54

Pitääkö sun joka kerta aloittaa uusi topikki?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa